PDA

View Full Version : Hvilke lounger har man tilgang til når man reiser med TG, LH osv? (splittet)


Bizflyer
10-05-2012, 14:52
Aaaaah! Fått kvittet meg med 110k poeng i dag.

LHR-BKK blir nytt legg for meg. Og så i F da!! Noen som vet hvilken lounge TG F har tilgang til på LHR?

BF:cool2

Eriksan
10-05-2012, 15:42
Når det først spørres om lounge med TG F billett, har man bare tilgang til LH sine business og senator lounger i FRA?

Chriscross
10-05-2012, 15:55
Når det først spørres om lounge med TG F billett, har man bare tilgang til LH sine business og senator lounger i FRA?

Ja, kun LH-group som virkelig får kose seg.

Chriscross
10-05-2012, 15:56
Aaaaah! Fått kvittet meg med 110k poeng i dag.

LHR-BKK blir nytt legg for meg. Og så i F da!! Noen som vet hvilken lounge TG F har tilgang til på LHR?

BF:cool2

Det er en First del i Star alliance loungen i T1 som vel TG bruker. Ikek vært der selv, en hørt at den ikke er så mye bedre enn businessdelen. Det er sikkert slutt på å få bruke BMI sin lounge når du skal ut å fly. Denne er fin selv om mat og drikke ikke er fantastisk (men helt OK).

robertaas
10-05-2012, 16:07
Er litt grønn på dette med lounger og slikt. Når man skal ut på en slik bonus-first-heisatur og første strekning fra OSL er Business med Lufthansa, skal man da bruke den vanlige SAS business-loungen? Og kan man bruke priority gjennom sikkerhetssjekken?

rymle
10-05-2012, 16:10
Ja, du har tilgang til SAS/*A loungen med LH C. Og også fast track security (bare gjør vakten oppmerksom på at det er Lufthansa og ikke SAS).

jameson82
10-05-2012, 16:15
Er litt grønn på dette med lounger og slikt. Når man skal ut på en slik bonus-first-heisatur og første strekning fra OSL er Business med Lufthansa, skal man da bruke den vanlige SAS business-loungen? Og kan man bruke priority gjennom sikkerhetssjekken?

Ja du kan bruke SAS business-lounge og tja du kan bruke fast-track.
I utgangspunket har du krav på priority sikkerthetssjekk men er flere tilfeller hvor folk har blitt nektet :headbang

Bizflyer
10-05-2012, 16:40
Det er en First del i Star alliance loungen i T1 som vel TG bruker. Ikek vært der selv, en hørt at den ikke er så mye bedre enn businessdelen. Det er sikkert slutt på å få bruke BMI sin lounge når du skal ut å fly. Denne er fin selv om mat og drikke ikke er fantastisk (men helt OK).

TG flyr da fra T3, så da er det vel litt upraktisk å gå i loungen i T1?

Så nå på nettet at TG sine F pax kan benytte SAS loungen, mens biz pax kan bruke London Lounge. Men jeg vil anta at med F billett og Gullkort kan man også besøke SQ sin lounge. Om ikke annet så i C delen?

Ser at TG skriver på sine sider at alle Star A F pax har tilgang til deres F lounge. Merkelig at ikke det samme gjelder for TG pax ut av Tyskland. Senator Loungen til LH i FRA, B piren er jo ikke akkurat mye å rope hurra for!! Og den på C piren har ikke egne toaletter engang. Man må jo inn til bermen i biz loungen for å lette seg.

BF:cool2