PDA

View Full Version : Avbestilling av Eurobonusreise


Skipskatta
10-05-2012, 12:01
Hva er reglene for avbestilling av en bonusreise? Er det noen gebyrer i form av penger eller bonustap?

Martin
10-05-2012, 12:12
Først kan det være greit å vite hvilket bonusprogram du vil avbestille hos?

Skipskatta
10-05-2012, 12:21
Ja det er sant. Eurobonus.

view
10-05-2012, 12:37
Eurobonus reiser kan avbestilles og du får refundert alle avgifter og poeng. Eneste unntak jeg kan komme på er at hvis poengene er utgått så får du dem ikke igjen.

Du må avbestille før utreise, etter at reisen er påbegynt kan den ikke endres eller avbestilles.

Det er stort sett greit å avbestille selv på netter hvis du har booket den på nett. Min erfaring er da at poengene umiddelbart er tilbake på konto.

Skipskatta
10-05-2012, 13:59
Takk for god info!

TG923
10-05-2012, 19:16
EVA svarer:

EuroBonus reiser kan bestilles, endres og kanselleres kostnadsfritt hvis alt gjøres på vår hjemmeside (gjelder bestillinger med SAS, Blue 1 og Widerøe.) Ordinære billetter ved bruk av EuroBonus poeng kan endres og kanselleres i henhold til prisklassens regler.

Vi har følgende serviceavgifter når du tar kontakt med EuroBonus medlemsservice:
Avbestillings-/ombestillingsavgift for flyreise/hotellnatt, 200 kr.
Bestille nytt kort, 200 kr.
Bestilling av bonusreiser, hotell og leiebil for Basic-medlemmer, 200 kr.

Fnate
25-10-2012, 15:03
BUMP...

Om man booker en EB reise med f.eks Thai eller LH... Kan den da også avbestilles? Lukter på noe F-turer, men vet ikke enda om jeg vil ha tid til å gjennomføre dem.

darkcho
25-10-2012, 15:33
Lurer på det samme selv, har lett uten å funnet svar. Ser primært på Swiss og Lufthansa selv, men skal vel ikke være noe forskjell akkurat der.

Chriscross
03-07-2013, 10:39
Hvor sent kan Eurobonusreiser avbestilles? Forsøker og avbestille en reise for i morgen for kona, men vi kommer bare til en hvit side. Funket fint da jeg avbestilte i går.

Nr 16 i køen på chaten.

Discus
03-07-2013, 11:21
Hvor sent kan Eurobonusreiser avbestilles?

Står ganske greit på sas.no:
http://www.sas.no/en/EuroBonus/About-EuroBonus/HowEuroBonusWorks/Award-rules/

Cancellation of flight/hotel awards is allowed up to 24 hours before the award are to be used. Expired points cannot be reused.

chrisljo
03-07-2013, 12:46
Står ganske greit på sas.no:
http://www.sas.no/en/EuroBonus/About-EuroBonus/HowEuroBonusWorks/Award-rules/


Poeng refunderes også inntil avgang ved dokumentert sykdom.

Chriscross
03-07-2013, 13:23
Mente også det var en 24 timers regel, men ble i tvil da vi plutselig ikke fikk opp bookingen, men chaten fikset dette (håper vi).

foowie
25-03-2014, 20:29
Kan eurobonusbilletter avbestilles fritt uten gebyr?

chrisljo
25-03-2014, 20:40
Kan eurobonusbilletter avbestilles fritt uten gebyr?

Jepp, gjør det støtt og stadig.

En viktig grunn til at jeg samler poeng.

LN-TIB
25-03-2014, 21:11
Er vel en frist på 24 timer før avgang?!

chrisljo
25-03-2014, 21:36
Er vel en frist på 24 timer før avgang?!

Det stemmer, dog mulig at det er dagen før som er reel frist (altså litt mindre enn 24 timer).

TommyL
25-03-2014, 21:39
Dette har jeg vært litt usikker på faktisk. Betyr dagen før 24 timer før, eller innen klokka 2400 dagen før?

LN-TIB
25-03-2014, 23:41
Dette har jeg vært litt usikker på faktisk. Betyr dagen før 24 timer før, eller innen klokka 2400 dagen før?

Cancellation of flight/hotel awards is allowed up to 24 hours before the award are to be used. Expired points cannot be reused.

Ser ut til å være 24 timer

http://www.sas.no/en/EuroBonus/About-EuroBonus/HowEuroBonusWorks/Award-rules/?WT.ac=EB_footer_regler&WT.seg_4=EB_footer_regler

chrisljo
26-03-2014, 08:58
Da jeg vurderte å avbestille en tur i siste liten i sommer fikk jeg et klart inntrykk av at så lenge jeg ringte før kundesenteret stengte dagen før var det greit.

foowie
26-03-2014, 10:40
Er formulert som: Billetten kan refunderes inntil én arbeidsdag før avreise. Refusjon er ikke tillatt etter at reisen er påbegynt.

TommyL
03-05-2014, 10:29
Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg på chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller vanlig stengetid om man ikke er gull) dagen før. Greit å vite :)

chrisljo
03-05-2014, 15:30
Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller klokka 1900 hvis man ikke er gull) dagen før. Greit å vite :)

Flott! Alltid bra at noen tar ansvar og innhenter fakta.

Starling
05-01-2016, 00:23
Noen som har erfaring med å avbestille billetter som er delbetalt med eurobonuspoeng?

Martin
05-01-2016, 00:27
Noen som har erfaring med å avbestille billetter som er delbetalt med eurobonuspoeng?

Der gjelder vel reglene for vanlige billetter? Altså avhenger det av hvilken bookingklasse du har booket i.

Hickok
05-01-2016, 00:43
Der gjelder vel reglene for vanlige billetter? Altså avhenger det av hvilken bookingklasse du har booket i.

Dette stemmer. Jeg har prøvd.

Starling
05-01-2016, 01:21
Der gjelder vel reglene for vanlige billetter? Altså avhenger det av hvilken bookingklasse du har booket i.

Billetten min er i bookingklasse K. Ser at det bare koster 100NOK å endre til hvilken som helst avgang. Men online avbestilling ikke mulig?

Eriksan
05-01-2016, 13:53
Billetter i Go innen Europa (og forsåvdt Intercont med visse unntak) er som hovedregel ikke refunderbare, mens endring er tillatt mot gebyr.

svalheimk
31-03-2016, 17:31
Står ganske greit på sas.no:
http://www.sas.no/en/EuroBonus/About-EuroBonus/HowEuroBonusWorks/Award-rules/


Cancellation of flight/hotel awards is allowed up to 24 hours before the award are to be used. Expired points cannot be reused.

Det stemmer, dog mulig at det er dagen før som er reel frist (altså litt mindre enn 24 timer).

Er vel en frist på 24 timer før avgang?!

Da jeg vurderte å avbestille en tur i siste liten i sommer fikk jeg et klart inntrykk av at så lenge jeg ringte før kundesenteret stengte dagen før var det greit.

Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg på chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller vanlig stengetid om man ikke er gull) dagen før. Greit å vite :)


Jeg forsøkte også undersøke dette i dag og kommer frem til det samme som har vært diskutert tidligere; men jeg føler meg ikke trygg på at det som oppgis i chat faktisk stemmer (mulig det er standard praksis, men det er jo ikke hva som står på nettsidene..)
Vil det alltid være tidssone hvor flighten går fra som gjelder? Jeg tviler på at nettsidene tar høyde for det om man forsøker kansellere...

Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: hei
Du skrev: jeg har booket en eurobonus reise
Du skrev: med sas i norge
Du skrev: hvis jeg ønsker å kansellere og få penger og poeng tilbake
Du skrev: hvor sent kan jeg kansellere?
Emmie: Senast dagen innan utresan. Men du må ringa kundtjänst för att avboka den. Du når dem på 05400
Du skrev: så om det er en flight i morgen så må jeg gjøre det innen midnatt i dag (norsk tid som gjelder da eller?)
Emmie: Innan vi stänger kl 19:00
Du skrev: jeg har kansellert på nettet tidligere; skal ikke det være mulig i dette tilfellet også?
Emmie: Ibland går det inte. Så jag skulle inte chansa.
Du skrev: ok, takk

jamesclandestine
10-06-2019, 00:49
Bump, er dette enda aktuelt? Jeg spør fordi jeg vet bare i siste liten om jeg kan ivareta en bonusreise tirsdag morgen. Jeg har ringt SAS nå og fått beskjed at kansellering er mulig inntil 24 timer før avgang, men har lest flere forskjellige steder at folk har fått en annen tilbakemelding, nemlig slik beskrevet her at billetten kan kanselleres inntil midnatt dagen før avreisen..

Eirik
10-06-2019, 03:38
Bump, er dette enda aktuelt? Jeg spør fordi jeg vet bare i siste liten om jeg kan ivareta en bonusreise tirsdag morgen. Jeg har ringt SAS nå og fått beskjed at kansellering er mulig inntil 24 timer før avgang, men har lest flere forskjellige steder at folk har fått en annen tilbakemelding, nemlig slik beskrevet her at billetten kan kanselleres inntil midnatt dagen før avreisen..

Det stemmer, innen 23.59 dagen før.

TG923
10-06-2019, 07:15
Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...

Ser at det står service fee kr. 450,- på bonusbilletten som ble bestilt på nettsiden.
Er det service fee på alle bonusbilletter nå, og blir denne evt. refundert ved avbestilling?

Eirik
10-06-2019, 23:48
Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...


23.59 norsk tid.

Eriksan
11-06-2019, 09:48
Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...

Ser at det står service fee kr. 450,- på bonusbilletten som ble bestilt på nettsiden.
Er det service fee på alle bonusbilletter nå, og blir denne evt. refundert ved avbestilling?

Det er service fee på alle *A bonusreiser som ikke er refunderbart. I fjor høst økte uttaksgrensene med 18%, fuel surcharge på €116 per vei ble fjernet og ikke-refunderbart service fee lagt til. I år har de også innført gebyr for å booke via telefon for reiser som kunne vært bestilt online.

TG923
12-06-2019, 00:31
Det er service fee på alle *A bonusreiser som ikke er refunderbart. I fjor høst økte uttaksgrensene med 18%, fuel surcharge på €116 per vei ble fjernet og ikke-refunderbart service fee lagt til. I år har de også innført gebyr for å booke via telefon for reiser som kunne vært bestilt online.

Ser på appen til Widerøekortet at jeg har fått tilbake hele beløpet inklusiv service fee på avbestilt bonusreise med *A

Vegasbaby
16-06-2019, 13:23
Ser på appen til Widerøekortet at jeg har fått tilbake hele beløpet inklusiv service fee på avbestilt bonusreise med *A

Noen andre som har opplevd dette. Funderer på å sikre meg LH OSL-FRA i desember for å kunne kaste meg på en LH F dersom dette skulle dukke opp. Surt om den ønskede F-ruten dukker opp, men så er det tomt for award mellom OSL-FRA. Lettere avgjørelse dersom de 900 kronene i service kommer tilbake (450 x 2 pax).