View Full Version : DY LN-DYZ - status
Nok en 737-8JP på gang for DY .. LN-DYZ c/n 39013/4037 - testflys som BOE252.
Hex er 47878B.
Jomfruturen går til Moses Lake og videre til BFI.
BOE252 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Renton Muni (KRNT) at 14:30 PDT heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 16:18 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 FEBUS PDT PELLY
BOE252 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 16:10 PDT heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 16:40 PDT.
Expected route: GLASR GLASR8
Twin Otter
04-05-2012, 23:21
Her går det unna! Og sånn kommer vi til å holde på i flere år fremover.
bgo-flyer
05-05-2012, 01:40
Nå når vi har komt til dyZ, hva er neste serie?
Christianz
05-05-2012, 10:55
LN-NI* kanskje ?
Intemezz
05-05-2012, 11:04
Er ikke LN-NIA/B allerede i bruk? Vil ikke det si at nye fly blir regget som LN-NI*?
LN-NI* skal brukes til leasede fly. NG* serien skal brukes til egen-eide fly.
Intemezz
05-05-2012, 11:16
Selvfølgelig, var litt kjapp der.
Da var det klart for c1 flight:
BOE252 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 07:30 PDT heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 08:40 PDT.
Expected route: SEA J5 SUMMA LTJ PUW PELLY
BOE252 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 09:20 PDT heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 09:59 PDT.
Expected route: GLASR GLASR8
DYZ'en er planlagt hjemme i Norge 15/5 07:30.
Sikker på at det ikke er 16. ... ? ;)
Mulig det var BFI dep'n som var den 15, med ankomst 16/5 - sånn blir det med vaktstart 05:00 :)
Ble tydeligvis litt forsinket ...
NAX1 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 13:00 PDT heading for Oslo, Gardermoen (ENGM/OSL) for an estimated arrival at 06:58 CEST.
Expected route: RVDCT YXC J505 YYC J505 YVC J540 YYL J539 YYQ NCAE M996 VIG L997 Z13 ENGM
1944vintage
21-05-2012, 22:31
De neste ut blir vel:
LN-NGA msn 39014
LN-NGB msn 39015
LN-NGC msn 39016
LN-NGD msn 39049
??
Og da var'n på vei: http://www.flightradar24.com/NAX1
30 minutter forsinket avgang og flightaware melder ETA ENGM 07:34 local
30 minutter forsinket avgang
Heller 144 timer og 30 minutter .. ;)
Heller 144 timer og 30 minutter .. ;)
Tenker nok på dagens flight plan jeg hvor planlagt avgang var 01:00PM PDT. ETA er nå 07:32 local
jameson82
22-05-2012, 10:24
Aril Edvardsen blir å finne på halen snart
'Rutetid' er et relativt begrep når det gjelder en deliveryflight. Med mindre det er en slottid inne i bildet, så bare gå man når man er klare. Flightplanen viser også bare beregnet airborne. STD kan godt være noe helt annet.
Aril Edvardsen blir å finne på halen snart
Huff, huff, man får vel heller håpe NAX finner en mulighet til å forbigå den fadesen der i stillhet..
'Rutetid' er et relativt begrep når det gjelder en deliveryflight. Med mindre det er en slottid inne i bildet, så bare gå man når man er klare. Flightplanen viser også bare beregnet airborne. STD kan godt være noe helt annet.
Det stemmer, det vil ofte være slik for allslags tomflygninger. Man justerer ofte STD etter ATD, da blir det heller ikke behov for delay code og man unngår at det påvirker delaystatistikken.
Ferryflights er uansett aldri inkludert i punktlighetsstatistikkene. De skal ihvertfall ikke være det.
Ferryflights er uansett aldri inkludert i punktlighetsstatistikkene. De skal ihvertfall ikke være det.
OK. Du vet sikkert mer enn meg om metodene bak dette, det er jo ikke akkurat mitt fagfelt. Min erfaring med dette bygger kun på observasjoner. :)
Twin Otter
22-05-2012, 21:19
Huff, huff, man får vel heller håpe NAX finner en mulighet til å forbigå den fadesen der i stillhet..
Hva mener du? Aril Edvardsen var en flott mann med en fantastisk historie bak seg som har betydd mye for mange. Både ute i verden og her hjemme (særlig på sør-vestlandet). Dessuten ble han jo plukket ut som resultat av Norwegians Halehelt-avstemning så flertallet av stemmene (i Stavanger) gikk til han så da er det vel naturlig at han kom på halen.
Ved terminalen i kveld:
http://kjevik.dk/2012/LN-DYZ_ArilEdvardsen.jpg
Kom kjapt i trafikk den maskinen. Hva med internettmontering? Lenge siden sist ett fly fikk det nå, er 5 som ikke har det nå.
Ser ut til at årsaken til forsinkelsen skyldes problemer med finansiering da Santander, som er banken de skulle låne penger av, trakk seg fra avtalen
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2410773.ece
Norwegians siste tilskudd til flåten, en Boeing 737-800, ble nektet avgang fra fabrikken og ankom Norge fem dager forsinket den 21. mai.
Årsaken var at Spanias største bank, Santander, ble lammet av finanskrisen og krevde en høyere margin på lånene til Norwegian, selv om dette ikke skulle være mulig ifølge avtalen, skriver Finansavisen.
Banken sto imidlertid på sitt, og gikk fra avtalen. Nå vurderer Norwegian ifølge Finansavisen å saksøke Santander for penger de kan ha tapt på å miste en gunstig rente og et forsinket levert fly.
Ser ut til at denne er på vei ut? OSL-AUH DY8906 den 21.1.2019.
-DYW står der også. Var forøvrig på testflight forleden, fortsatt på DY rutenummer.
wfu 21 Nov 2018
std at AUH 22 Nov 2018
Airbus 330
27-01-2019, 16:40
Storservice på gang på begge?
De er på check ifbm utfasing såvidt jeg har forstått.
Ser den er ute å flyr igjen i dag (Abu Dhabi). Forhåpentligvis snart tilbake, regner med Norwegian trenger alt de har om dagen.
Ser den er ute å flyr igjen i dag (Abu Dhabi). Forhåpentligvis snart tilbake, regner med Norwegian trenger alt de har om dagen.
Den er nå sendt til Korea og Jeju Air
Boeing 737 -8JP 39013 4037 HL8333 Jeju Air delivery 23apr19 AUH-HAN-ICN ex LN-DYZ