View Full Version : Flyvergrillen
Hei :)
Skal fra Hellas via København til Trondheim på mandag og har 5 timer til å bruke på kastrup. Jeg lurer dermed hvordan der er å komme seg ut til flyvergrillen fra terminalen på enklest og raskeste måte. Er det dyrt med taxi og hvordan er åpningstidene?
Tipper at en del av dere har vært der så håper på svar ;)
God Helg!
Bizflyer
04-05-2012, 19:28
Koster vel 70-80 kr med taxi og er vel eneste fornuftige alternativet.
De åpner vel i 10 tiden tror jeg. Men det er ikke noe problem å stå oppe på utsiktsplatået selv om de ikke har åpnet enda.
BF:fly
ThePlanespotter1
04-05-2012, 19:50
Var der i fjor på våren...
Hvis flyene lander på 04L, har du ikke mulighet til å se touchdown'en :(
Sist jeg var der var det sent, og hvis jeg ikke tar feil, så tror jeg de stenger noe rundt 10 om kvelden? Er det ikke noe gjerde ved butikken?
TheEirikK
04-05-2012, 21:14
Fra flyvergrillen: http://www.youtube.com/watch?v=fswhHXrCnqo&list=PL0F88FC5614CAFDBB&index=18&feature=plpp_video
Spotte guide på Kastrup, her vises det også hvordan du kommer til flyvergrillen ;) :http://www.youtube.com/watch?v=piM48YX4AQo
TheEirikK
04-05-2012, 21:15
Hvis du ser i fra 4:00 så kommer det flyvergrillen ;) God Tur
Fin artikel om spotting og Flyvergrillen:
http://ekstrabladet.dk/ferie/danmark/article1841006.ece
Hvordan kommer du opp på platformen før grillen åpner? Er ikke porten stengt?
jameson82
26-10-2012, 15:28
Om de ringer fra Norsk Tipping å sier jeg har vunnet mega potten i Viking Lotto så lover jeg å åpne tilsvarende på Vollen:D
Bizflyer
26-10-2012, 16:12
Hvordan kommer du opp på platformen før grillen åpner? Er ikke porten stengt?
Neida. Det har vært åpent inn der de gangene jeg har vært der iallefall! Og da har jeg vært der før de åpner!
johanfrc
28-10-2012, 16:57
Snart en 3-4 år siden jeg sidst har været der før de åbner, men der har altid været lukket, også for at komme op på "platformen". Man kunne først komme derop, når de åpnede kl. 10:30.
Men hvordan det er i dag ved jeg ikke, da det tidligste jeg har været der de sidste mange år er omkring kl. 10:45.
Samtidig er Flyvergrillen ikke det bedste stedet at spotte, hvis man vil have landinger IMO. Så skal man ud på Kystvejen. Det er det første stedet han viser i den anden af de 2 videoer. Det bedste er nok, at tage terminalbussen til P17 eller B15, også gå de ca. 200 meter derfra.
Da vi var på CPH i sommer, så var det ikke muligå komme opp på plattformen før Flyvergrillen åpnet.
Men, Kystveien var jo absolutt et utmerket sted å spotte fra, ettersom flyene landet fra øst, ja.... Men, vi kjørte bil da. Litt lettere å komme seg frem, slik.
johanfrc
30-10-2012, 22:27
Eneste negative er, at den p-plass som man har kunnet bruke, hvis man kom i bil og ikke ville holde på T15 eller T17, nu er lukket fordi et firma er startet i den bygning som p-plassen ligger ved. De har ikke lyst til at se deres p-plass fyldt med spottere i bil, så nu har de et p-firma som kommer og giver bøder hvis man ikke har tilladelse til at holde der.
Eneste negative er, at den p-plass som man har kunnet bruke, hvis man kom i bil og ikke ville holde på T15 eller T17, nu er lukket fordi et firma er startet i den bygning som p-plassen ligger ved. De har ikke lyst til at se deres p-plass fyldt med spottere i bil, så nu har de et p-firma som kommer og giver bøder hvis man ikke har tilladelse til at holde der.
Er det mulig?!? Vil et firma bruke de plassene de betaler for selv? Makan! :D ;)
Man kan parkere ved Airland Logistic på Kystvejen. De har i lang tid haft et skilt med "parkering forbudt uden tilladelse", men sidst jeg var forbi så det ud til at det skilt var taget ned igen. Der er ofte spottere der parkerer her og så længe man tilbyder at flytte sin bil, hvis der ikke er andre ledige pladser og deres medarbejdere eller kunder skal bruge en plads, så kan jeg ikke forstille mig at det skulle være noget problem. Naturligvis er de ikke interesserede i at alt er fyldt op af spottere, men jeg har absolut heller ikke opfattelsen af at de har noget imod at der er nogle stykker.
De har da opsat affaldsstativer osv på hele parkeringspladsen, så det tyder på at de er afklarede med at have gæster ;)
Desuden forstyrrer man jo heller ikke nogen i weekender og aftener når virksomheden er lukket. Faktisk virker det lidt præventivt mht. indbrud m.v. at der er folk på parkeringspladsen uden for åbningstid.
Jeg har altid brugt denne plads sammen med junior og aldrig haft problemer - og vi møder da næsten hver gang ansatte fra virksomhederne på adressen, som vi hilser pænt på og omvendt.
Jeg tror umiddelbart grunden til P-forbudt skiltet var opsat - var at de havde nogle problemer med folk der langtidsparkerede deres biler hos dem mens de var på ferie. Det har jeg set et par eksempler på. Spottere tror jeg faktisk aldrig de har haft noget imod besøger deres P-plads.
johanfrc
31-10-2012, 16:09
Det er jo rigtigt. Har ikke selv været derude i i et par måneder, så ved ikke hvordan forholdene er derude nu.