View Full Version : God Torsdag morgen
FlyboyKarsten
03-05-2012, 06:12
God Torsdag morgen fra SVG. Snart helg og greier jo Hehe, satser på fint vær i dag også og at temperaturen kommer seg. Tenker meg det vil bli en rolig Torsdag med ikke for mye arbeid, men bedre en ingenting ihvertfall. Ellers så blir vel dagen bra satser jeg på så håper jeg det blir en bra dag. Ha en fin Torsdag forumister. :)
ENGM 911
03-05-2012, 06:34
Da er det endelig "freddan" for meg. Skiftarbeidere har som sikkert kjent en liiiten tanke lengre fri enn A4-folket :D
Citrix og IFS kan ta seg en bolle for jeg skal hjem for en skikkelig powernap for deretter å begynne helgen. Dette til info.
Morning fra Rygge, hvor det snart er fysiske tester som venter, så får man se om det bare er å vende nesa hjemover etter det, eller om man klarer å hente frem fysikken som trengs for å bli militær flyger.
Forøvrig ble man i vakta, i form av et bilde, instruert av Speedbird i hvordan adgangskortet skal bæres.
God morgen fra LN-BRX på vei til Flesland...
God morgen fra Forus.
Her står man på busstoppet og venter på buss nr 9, håper den kommer snart...
Bilen er levert for skifte av frontrute, slapp egenandelen :8:
Sikkert nok å ta tak i på jobb... Well, penger trenger man... ;)
Ha en fin dag forumister :)
Twin Otter
03-05-2012, 08:10
Ah! Den herlige duften av jetfuel!
God morgen fra SVG. Skiftarbeid er en fin ting! Siste dagen med fri for meg før arbeidshelg! I dag skulle man være snill å kjøre kona til flyplassen til flyavgang 0640 så da har det allerede blitt noen timer rundt gjerdene. Spørs hvor mange timer jeg holder ut. Forløpig ikke så veldig mye spennende å knipse. Men men....
Ruters# 19 har I dag forbindelse med flytoget og videre med sete 8A I en MD80 - Malmø er dagens stopp sammen med en gammel kollega skal vi lage litt bølger i CRS verdenen
Mornings fra Oslo. Ligger litt på etterskudd, da jeg overhode ikke klarte å finne bilnøklene i morges, så det ble bussen istedet. Heldigvis skal jeg på middag hos de gamle i kveld så jeg da kan få hentet et nytt par nøkler.
sirpjalle
03-05-2012, 08:40
God morgen fra Forus!
Noe hektisk start på dagen gitt, men nå ser det ut som om man kan få seg en liten pust i bakken
God morgen fra Forus.
Her står man på busstoppet og venter på buss nr 9, håper den kommer snart...
Kom bussen i det hele tatt da Olav? :)
Ha en fin en forumister! :)
Mornings fra bartelandet
Her startet dagen med to skikkelige skitbleier - så det ble litt forsinkelse på meg også tidligere i dag, men rakk jobben med god margin.
Normal dag etterfulgt av litt innhandling og deretter trening.
Ønsker alle en strålende dag :) :) :)
God morgen fra Fornebu! Enda gårsdagen friskt i minne da jeg fikk prøvesitte cockpiten på 787 Dreamliner på Gardermoen. Takk til Norwegian og Boeing for invitasjon!
http://www.agnorbertheussen.com/bilder/787/8.jpg
Takk til deg LN-REE ;)
God morgen fra Namdalskysten, her SNØR det... Jeg legger ikke om til vinterdekk igjen åkke som.. Nå får det jaggu holde..
Her er det hjemmekontor for dagen, så får vi se hva ettermiddagen og morgendagen bringer, må legge en plan for reiseaktiviteten kommende uke. Dessverre med bil denne gangen, siden store deler av vestlandet skal besøkes.
Men først av alt må snøværet gi seg, så får man ta resten som det kommer.
En god dag til dere alle!
Da var man på vei hjem fra flyskoleopptak hos luftforsvaret, men uansett fornøyd med progresjon og resultater. Blir i samme slengen en helg hjemme med litt bursdagsfeiring, som er helt greit det også.
Kom bussen i det hele tatt da Olav? :)
Den kom ca 20 min senere, etter at x antall X-busser hadde passert i motsatt retning... (Samt 2 stk nr 9 busser som gikk enten til Forus eller til Sola VGS og ikke helt ut til Tananger). Kom meg på jobb 0850... Etter en sightseeing runde nede forbi Baker Hughes...
Ved nærmere ettertanke så er det kanskje Lura jeg stod (er ikke helt sikker på hvor grensa mellom Forus og Lura er...).
50 min fra Forus til Tananger med buss om morgenen er ikke gale. Er jo kaotisk inn til Tananger begge veier. Glad for at jeg skal motsatt vei om morgenen. Fra Tananger til Forus :)
sirpjalle
03-05-2012, 11:58
Den kom ca 20 min senere, etter at x antall X-busser hadde passert i motsatt retning... (Samt 2 stk nr 9 busser som gikk enten til Forus eller til Sola VGS og ikke helt ut til Tananger). Kom meg på jobb 0850... Etter en sightseeing runde nede forbi Baker Hughes...
Ved nærmere ettertanke så er det kanskje Lura jeg stod (er ikke helt sikker på hvor grensa mellom Forus og Lura er...).
Da hadde du flaks sammenlignet med sist gang jeg tok buss. Sist gang tok det "bare" 2.5 time å komme seg hjem fra Forus! :drunk: Med bil bør det ta 30 min + i rushet. Tipper det ga mersmak, og at du selger unna minien din nå og blir miljøvennlig?! :D
50 min fra Forus til Tananger med buss om morgenen er ikke gale. Er jo kaotisk inn til Tananger begge veier. Glad for at jeg skal motsatt vei om morgenen. Fra Tananger til Forus :)
Det var stampe fra ca Statoil Øst til ca Tvedtsenteret, ellers så gikk trafikken greit. Men runden på Sola, pluss sightseeingen ned til ferjeterminalen, tar litt tid (det er ikke alltid den svinger nedom dit). Med tanke på at det er en hverdags morgen så var ikke 50 min så gale nei.
Tananger - Forus er vel ikke plankekjøring det heller, men det er nok hakket bedre ja.
Da hadde du flaks sammenlignet med sist gang jeg tok buss. Sist gang tok det "bare" 2.5 time å komme seg hjem fra Forus! :drunk: Med bil bør det ta 30 min + i rushet. Tipper det ga mersmak, og at du selger unna minien din nå og blir miljøvennlig?! :D
Nja... men du må vel også bytte buss en eller flere ganger?
Det gir IKKE mersmak... Dessuten så KAN jeg gå til jobb hvis jeg gidder :colgate:
MINIen beholder man ja... ;)
Men får i hvert fall ny frontrute idag :p
Stekende sol + jobbing i konteinere = svett BSSW... ;)
Bizflyer
03-05-2012, 13:19
God torsdag fra Krsand!
Her er man godt i gang med kontorjobbingen, som fortsetter frem til kl 1600, da man skal videre på dugnad på klubbhuset!
Sånn går no dagan!
BF:cool2
sirpjalle
03-05-2012, 13:49
Nja... men du må vel også bytte buss en eller flere ganger?
NOPE! X74 er expressen. Den går direkte fra Forus til Hundvåg. Problemet er som regel at en eller flere busser ikke kommer! ;) Denne dagen var det vel tre X74 busser som ikke kom. Første planlagte buss skulle vel gå ca 15.20, stappet nøkkelen i døren klokken 17.40 og noe.
Slik som dette, selv om dette var noe ekstremt er noe av grunnen til at jeg begynte å kjøre til jobb i stedet for å ta bussen. Og jeg ser at de ikke har blitt bedre etter 3 års pause fra buss :headbang
ENGM 911
03-05-2012, 16:03
Et spørsmål som dukket opp i min enkle hjerne etter powernap`n, hvordan er det å bare ha fri lørdag og søndager? Blir det ikke litt snaut? :baeh
God ettermiddag fra Forus,
Travle dager , men stor trivsel i Prosjektet. En dag med dramatiske nyheter i luftfarten, QI konkurs og dårlig resultat for siste kvartal hos SK.
Vel , jeg har gjort mitt for å bedre resultatet med å gå til innkjøp av neste ukes tur over sjøen til ABZ og over fjellet til OSL.
Gammel vane er vond å vende.:rolleyes:
Vel, man vet hva man får.
Anyway, tid for å skeie ut fra arbeid og nyte det fine være før drittværet som værfolket har lovet kommer over oss til helgen og neste uke.
Ha en fortsatt fin dag alle
Her i den grønne delen av konsernet holder vi ihvertfall stand .. Kanskje SAS skulle se litt nærmere på hva vi driver med? Ja, jeg tror på julenissen iogså jeg .. :rolleyes:
God morgen fra det dype sør. Her går dagen fremover i fint driv og i kveld kommer fruen hjem fra Austin. Igjen med MD80, men forhåpendtligvis uten teknisk delay denne gang. Imidlertid er det varslet lyn og torden, så vi får se ...
God kveld fra Arendal. Her skal kvelden feires med god mat og noe godt i glasset. Bedriften går så det suser og det er allerede et år siden jeg ble pilot, på denne dag. Ha en fin kveld :)