View Full Version : "IKEA" fly?
Fant denne artikkelen på dinside.no http://www.dinside.no/894446/flyet-som-kommer-til-deg
Er dette noe som kan ha en fremtid i flybransjen? Selv føler jeg tanken virker spennende og ny men samtidig hvordan ville dette ha fungert i praksis?
FamilyGuy
29-04-2012, 23:05
"Dummeste jeg har sett, aint gonna happen!", var det første som slo meg.. Men man vet jo aldri.
Uansett så kan jeg ikke tenke meg at det går fortere å sette på plass disse modulene og sikre dem, enn det tar å boarde et fly 2012 style.
S. Holberg
30-04-2012, 07:48
"Dummeste jeg har sett, aint gonna happen!"
Agreed på den ;)
Blir vel fryktelig mye ekstra vekt pga modulene.
W
Superhai
30-04-2012, 09:39
Får meg til å tenke på et cargo-fly, men hvor passasjerene blir stuet inn i containere.
Det er positivt å prøve å tenke ut nye ideer, men jeg har heller ikke så stor tro på akkurat et slikt konsept.
PeopleExpress
30-04-2012, 15:43
Dette minner veldig om Picupcat, som det var veldig mye snakk om på slutten av 90 tallet.
Hele tanke var å bygge skip i moduler, hvor fraktmodulen ble separert fra den modulen styrehuset stod på.
Dette ble aldri noen suksess, og jeg tror dette skyltes risikoen for at skipet kunne brekke i to som følge av vektbelastningen. Men jeg er ingen ingenør, og her kan jeg være på gyngende grunn..
plasskrevende for flyplass.
Tillat meg å flire litt. Minner om alle ideene til interiør som var på tapeten ifm A380. Lurer på hva de skulle designet disse modulene av for å få vekten lav nok, popcorn?....