PDA

View Full Version : Service SAS vs. Aegean.


Twin Otter
27-04-2012, 21:32
Skal vi se. Har jo bestilt en tur med bl.a SK og A3 i sommer. Gleder meg til å sammenligne servicenivå og mat osv. på økonomiklasse på de lengste strekkene.

CPH-ATH skal vi fly med SK (321). Med en flight som går kl. 0850. Blir vel BOB (buy on board). Får vel ikke skikkelig frokostservering da? Oppgradering til Eco Extra er vel en komplisert og dyr affære eller?

ATH-FRA skal vi fly med A3 (320). Her og er det flyavgang kl 0900. Men ut i fra det jeg leser på hjemmesiden (http://en.aegeanair.com/travel-information/on-board/economy-class/) til selskapet er det ikke BOB her?

Relax in the spacious leather seats of our new aircraft and enjoy the extra space and comfort they provide. During your flight a variety of snacks, sandwiches, light meals, coffee and soft drinks will be served, depending on the destination, as you enjoy all the quality comforts of the Aegean Airlines experience.

Ellers, A3 selger visstnok flymodeller ombord. SK ikke.

Tror det blir en skikkelig triprapport her.

jameson82
27-04-2012, 21:40
A3 hadde skikkelig god mat(beste jeg har fått bak gardina) på MUC-ATH og helt grei mat på det korte hoppet ATH-LCA i påsken. Mat og drikke var gratis. Servicen og smilet på vertinnene helt topp. Eneste jeg savnet var gresk øl :)

Twin Otter
27-04-2012, 22:02
Ah! Høres bra ut! Gleder meg til å fly dem ATH-FRA. Men også ATH-JMK-AMK som faktisk er noe kortere (i distanse) enn SVG-BGO.

The Viking
28-04-2012, 16:00
Fløy på EB utstedt bonusbillett FRA-ATH med A320 i fjor sommer i C-klasse, og en HELT annen verden enn SK. Forrett og hovedrett servert i to omganger, hvite duker, minnet mer om SK i longhaul.
Moderne innredning, men "dessverre" Recarosetene, og ikke ekstra pitch (Men vi satt på rad 1 så knyttnevetesten var definitivt bestått.
Ikke minst ble alle fra M-kabinen som forsøkte seg mot fremre toalett kontant stoppet.
Det virket som det var tilnærmet fullservicekonsept bak gardinen.

Én ting å merke seg: Da vi landet i ATH og skulle deboarde ved busgate holdt flyvertinnene igjen øko-kabinen til alle (4!) C-passasjerer var vel ombord i egen buss og hadde kjørt avgårde. Meget bra!

SQ 777
28-04-2012, 18:34
Sånt selskap trenger vi.. La oss få OSL-ATH , så vil jeg droppe LH på min årlige tur. ^_^SK blir aldri vurdert..