View Full Version : Et postfly på BGO
DCHalvorsen
26-04-2012, 23:37
I seks år nå har luftposten i Norge blitt fraktet med fly fra West Air-systemet, og med det er flytypen BAe ATP(F) blitt et vanlig, men også litt eksotisk syn på en del norske flyplasser; en britisk flytype fra 1980-tallet. Her er LX-WAW fra 1989 klar for avgang med prioritert post fra Bergens-området i kveldingen den 20. april 2012
http://i373.photobucket.com/albums/oo173/DCHalvorsen/424a88ad.jpg
Flott bilde og interessant info :)
Fint fly med masse lyd :) Tok bilde av WAW på OSL her en dag :)
FlyboyKarsten
27-04-2012, 15:26
Flott bilde av et helt greit fly. Liveryet er ikke det peneste men bildet var bra, takk for titten av bildet ditt.
DCHalvorsen
27-04-2012, 22:04
Takk for innspill og kommentarer! Bildet er ikke noe å skryte av. Jeg tar for få flybilder til å beherske den sjangeren ordentlig, og er for lite erfaren med billedbehandlingsprogrammer til at jeg kan lage glansbilder av gråpapir.
Men det ligger en litt trist symbolikk i bildet. Den en gang så store og prestisjetunge brevposten, hvor postsekkene sågar ble plassert inne i kabinen i ordentlige rutefly, forsvinner mer og mer over på Internett, og det som er igjen i papir og konvolutt havner i gamle fraktefly med propell.
Og et gammelt britisk-produsert fly. Britene, en gang så stolte maskinbyggere, biler, fly, lokomotiver, maskinerier selvkonstruert og egne merkevarenavn. De sullet det vekk, det meste…
Jeg synes bildet er svært sjarmerende :) Jeg øver meg på redigering selv, og det er ikke lett, men det aller viktigste er jo opplevelsen der og da, og at fly er moro. Disse postflyene forteller en historie som du sier, og det er også en side av opplevelsen. :)