PDA

View Full Version : Rettigehet LH M&M Sølv hos SAS


sirpjalle
26-04-2012, 11:10
Jeg har klart å få med sølvstatus hos LH via jobb. Dette er dog et kjekt kort som er kjekt å ha, selv om det nok ikke vil bli hyppig brukt. Ikke er jeg så bevandret her inne med stauskort som enkelte andre her inne er.

Er klar over hvilke rettigheter jeg har med kortet så lenge jeg flyr med LH gruppe materiell og/eller LH billett. Har googlet litt, men jeg finner ikke 100% svar på SAS sine sider, siden de kun nevner rettigheter med EB Sølv. Og kikken en på LH sine sider, så fører linken ut i det store intet hos SAS.no

Men hva vil dette gi meg i Norge av "guddies". Og med Norge tenker jeg primært innelands.

- Det skal vel gi meg prioritet dersom flyet er fullbooket. Men jeg har sett av eldre tråder her inne at det ikke nødvendigvis er verdt så mye når en flyr SK materiell.

- Det skal vel og kunne gi meg muligheten til å gå til buisiness innsjekk?

Vennligst korriger meg, og gjerne kom med mer info. Jeg er hel "grønn" når det gjelder dette temaet. ^_^

Discus
26-04-2012, 13:35
*A silver benefits rent generelt (ganske skralle greier):

Priority Reservations Waitlisting - when there aren't any seats left on your preferred flight, gives you priority should a seat become available.
Priority Airport Standby - gives you top priority when standing by for a flight at the airport.http://www.staralliance.com/en/benefits/frequent-flyer/gold-silver-status/

For M&M sølv står det en del her:
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/no/program/information?nodeid=2547184&l=en&cid=1000328
Eks. om business-innsjekk:
For flights operated by Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines Group, Brussels Airlines, Croatia Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Luxair and SWISS.

Mye detaljer i fotnotene.

JoeW
26-04-2012, 14:22
Dog kan man vel til en viss grad se på business check-in for Star Silver som en upublisert fordel også hos de fleste partnere, selvom man ikke har "krav" på det.

sirpjalle
26-04-2012, 17:02
Discus: Har sett på denne siden. Skal legges til at jeg kun fikk hovedsiden til M&M. Så hvis jeg tolker deg riktig, så har man i grunn krav på null og niks mht til SAS?

JoeW
26-04-2012, 18:01
Discus: Har sett på denne siden. Skal legges til at jeg kun fikk hovedsiden til M&M. Så hvis jeg tolker deg riktig, så har man i grunn krav på null og niks mht til SAS?

Star Silver er dessverre en vits (hos andre enn utsteder).

(De amerikanske selskapene ser ut til å være de eneste som formelt "annerkjenner" andres Star Silver).

sirpjalle
26-04-2012, 20:01
Riktig. Hadde en følelse av det gitt ut fra mangel av info på dette temaet på nettet. :)