View Full Version : Gode lounger i USA?
Chriscross
25-04-2012, 11:33
Sitter og fundere på USA-tur og lurer i den forbindelse på hvor en finner nogenlunde bra lounger når en skla fly tilbake til Europa. F-lounger teller ikke med. For meg er dusjfasiliteter viktig, alkohol gjerne med litt kvalitet må være gratis samt at noe å tygge på utover billigste chips og peanøtter må være tilstede. Har en start på en liste, men setter pris på forslag til andre:
IAD: LH sin business/og Sen lounge. Bra plassering i forhold til LH/SK/OS-flighter.
JFK: LH sin Bus/Sen lounge. Er vel bare LH-flighter som går fra denne terminalen?
JFK: BA sin Business lounge.
EWR: United, de har vel eneste med dusj på EWR selv om resten av loungen ikke er noe å skryte av?
SEA: BA sin Bus lounge. Dårlig med mat, men har ekte Champis og dusjfasiliteter. LH bruker denne lounge også.
Noen som har noen å tilføye?
Naa er min erfaring fra USA stort sett begrenset til diverse kjipe UA Red Carpets/CO President's club -- men SK/LH Loungen paa EWR synes jeg er flott -- blandt det beste jeg har vaert i i USA. Dog i Terminal B, men praktisk foer SK/LH flights.
EDIT: Dog ingen dusj meg bekjent, det er det bare United Club som har på EWR.
Glean EBG
25-04-2012, 11:40
Syntes generelt amrikanske lounger er meget skipe men international first loungene burde vere bedere f eks på ORD.
GinTonic
25-04-2012, 12:32
EWR: President Lounge (Har vel byttet navn nå?) Ingen selvbetjening av alkohol, må gå i baren å spørre om å få en gratis øl.
LAX T2 Skyteam: Minner mest om venterommet på et sosialkontor. Foretrekker heller å sitte på Burger King i etasjen under.
Som allerede nevnt her, lounger i USA er ofte sørgelige greier, spesielt om du sammenligner med asiatiske og noen europeiske standarder.
Noen omtalt her: Se også: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52379
EWR BA (Term B): Omtrent som SEA ifht mat/drikke, men med egen "dinner buffet" for de som har C-klassebillett. Tipper de har dusj der.
SFO BA (Intl. term): Som SEA ifht. mat/drikke, så også dusjemblem der. (De fleste BA Terracce-lounges er veldig like)
LAX OneWorld (Tom B termin): Har bare testet F, men de delte dusjfaciliteter med C, og det var helt toppers.
Tilføyer på en du har nevnt:
JFK (T7) BA: Dusj, massasje (hvis C-klasse-billett hos BA), egen middagsbuffet (hvis C-klasse-billett). Ellers synes jeg den er stor, fin og luftig, og de har ofte et eller annet lokalt øl.
Chriscross
25-04-2012, 14:18
Noen omtalt her: Se også: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52379
EWR BA (Term B): Omtrent som SEA ifht mat/drikke, men med egen "dinner buffet" for de som har C-klassebillett. Tipper de har dusj der.
.
Ja fant en review der det står det var en dusj på EWR, trodde ikke det fantes, så det trekker velidg opp etter en dag i NYC med 30 grader.
Tommy777
25-04-2012, 14:45
AA sine flagship lounger er også tilgjengelig for BA Gold/ andre OW toppstatuser (ikke bare F) og er imo meget gode lounger. Finnes på ORD, JFK, LAX og DFW
Ja fant en review der det står det var en dusj på EWR, trodde ikke det fantes, så det trekker velidg opp etter en dag i NYC med 30 grader.
Mail i dag fra BA - EWR-oppussing ferdig:
It's airy and elegant with perfect views of the runway - in fact on a clear day, you can even see Manhattan from its floor to ceiling windows.
...
The lounge is much roomier than its predecessor too with 177 comfy seats, a pre-flight dining area for customers travelling in Club World and private dining booths for customers travelling in First. There are also two Silver Bars offering fine wines and premium spirits, a Deli and a coffee bar.
...
...complimentary Wi-Fi. There are also plentiful power outlets throughout the lounge. And if you arrive in need of a freshen-up, please take advantage of our washrooms and showers.
Som andre har nevnt så er SK/LH sin lounge på EWR terminal B ganske bra. US Airways sine lounger derimot, er ikke mye å skryte av. Har vært på US sine lounger på JFK og CLT (CLT er en av to hub-er for US). God plass og greie stoler, men kun gratis internett på én enhet (altså ikke både på telefon og PC). I tillegg er maten helt elendig. Og som om ikke det var nok, så er det heller ikke lov å ta mat med inn på loungen.
Menyen på JFK var 3 "retter": Instant out meal (havregryn og tevann), youghourt og muffins.
SAS ruler når det gjelder lounger i USA.
Altsaa, for all del enig i at US airways clubs sucks, og det er ikke mye flagship lounge over CLT. Hold deg unna den lille loungen ute paa pier B(er det vel), det er ca paa storelse med to living rooms. Ang. Internett tror jeg nok de gir deg to skrapekort hvis du spoer pent. :)