PDA

View Full Version : Thomas Cook skal fly nordlendinger til Kanariøyene


Glenn
20-04-2012, 16:56
Etter konkursen i Spanair, har man måttet skaffe nytt flyselskap for neste vintersesong.

Det er klart at Thomas Cook Airlines Scandinavia skal fly nordlendinger fra Bodø, Evenes og Tromsø til Gran Canaria vintersesongen 2012/2013.
Flyet som skal brukes er Airbus A321-200, med plass til 211 passasjerer.

Fra Ving sin Facebook-profil:
Vi kan glede alle i nord-norge med at det blir vårt eget flyselskap Thomas Cook Airlines som skal fly til Gran Canaria neste vinter. Thomas Cook kommer til å fly fra oktober til april fra Tromsø, Evenes og Bodø. God ferie!

Ser ut som det fuelstop i Oslo på alle ruter til Gran Canaria fra Nord-Norge.

http://www.ving.no/flyreiser-vinter-12-13

Mjolnir
20-04-2012, 21:02
"Vårt eget"? Hvordan er relasjonen mellom Ving og TCAS?


Ser ut som det fuelstop i Oslo på alle ruter til Gran Canaria fra Nord-Norge.

http://www.ving.no/flyreiser-vinter-12-13

Hvordan ser du det? Er logisk nok at en full A321 må ned i f.eks. OSL for fuel på en så lang tur, men linken sier meg ikke noe annet enn at det går A321 fra OSL på bl.a. de samme ukedagene som fra nord.

Glenn
20-04-2012, 21:07
Ving er eid av Thomas Cook Group.

Beklager at jeg la linken rett under det jeg skrev, det var litt misvisende.
Jeg så det var fuelstop når jeg søkte på reiser til Gran Canaria fra Nord-Norge.


Avreise Bodø, Norge, 17.10.2012, 15:50
Ankomst Oslo, Norge, 17.10.2012, 17:20
Reisetid 1 t 30 min
Flyselskap Thomas Cook Airlines
Flytype Airbus A321
Avreise Oslo/Gardermoen, Norge, 17.10.2012, 18:20
Ankomst Gran Canaria, Spania, 17.10.2012, 23:05
Reisetid 5 t 45 min
Flyselskap Thomas Cook Airlines
Flytype Airbus A321

SQ 777
20-04-2012, 22:15
Fyller de opp maskinen på OSL ?

LN-TIB
20-04-2012, 22:18
For noen år tilbake fløy jeg Spanair t/r Evenes-Tenerife, hvor vi gikk direkte begge veier. De hadde tre på flightdeck, så er vel sikkert crewbytte på gang i Oslo.

EK 007
20-04-2012, 22:29
Fyller de opp maskinen på OSL ?

Vil tippe at maskinen fylles opp i Bodø, men har fuelstopp på den lange turen, og Oslo er nok valgt for at det er lettest mht. catering, crewbytter osv.