PDA

View Full Version : Sommerbestilling 2012 tips til "all-over-the-place"


petter380
16-04-2012, 00:12
Hei,

Jeg sitter å leker med tanken om å fly litt "all-over-the-place" i sommer. Ruten under frister veldig, da jeg får testet Virgin Atlantic, Air New Zealand (internasjonalt og innenriks), Emirates, Qantas 747 til Sør-Afrika og til slutt Lufthansa sin A380.

http://dl.dropbox.com/u/47511878/sommerPlaner2012.png

Emirates flyturen er bare for gøy egentlig, så den dukket opp, og klarer meg fint uten den. De andre virker ganske så kule egentlig, men er fortsatt tildels fleksibel. Jeg fikk en pris på nærmere $9,000 = NOK 52,000 noe jeg syns er veldig stivt og jeg tror hovedårsaken for det er at det er mange "one-way tickets".

Det jeg lurte på var om det er noen tips/triks for å unngå at enveisbillettene blir så fryktlig dyre? Da regner jeg med at denne turen vil synke til en god del under halvpris ~ kanskje rundt NOK 20,000.

På forhånd takk!

jameson82
16-04-2012, 00:25
Kan nok lønne seg å bygge opp denne som en RoundTheworld ticket. Ta kontakt med Kilroy travel feks.

Bergern
16-04-2012, 02:23
Som jameson82 sier ville jeg nok satset på en jordarundt-billett. De store alliansene tilbyr dette, men da må du holde deg til en allianse. Litt forskjellige vilkår iforhold til antall legg pr kontinent såvidt jeg har skjønt. Sjekk de ulike og finn noe som passer for din reise.

God tur :-)