View Full Version : OSL Dobbel dose FedEx (13/4-14/4, sånn ca.)
Til info, så vil det for første gang i verdenshistorien være mulighet til å fotografere to FedEx-maskiner på OSL samtidig, fra i morgen tidlig og til litt utpå lørdagen.
Twin Otter
12-04-2012, 20:29
Er det to 757 maskiner vi snakker om?
Det forklarer vel bruken av ordet 'AOG' i God morgen-tråden. Håper Colamaskinen er fikset ihvertfall. ;)
Twin Otter
12-04-2012, 20:38
Det forklarer vel bruken av ordet 'AOG' i God morgen-tråden. Håper Colamaskinen er fikset ihvertfall. ;)
Ah. "Aircraft on ground". Det var det jeg drev og resonerte meg frem til selv tidligere i dag.
Er det to 757 maskiner vi snakker om?
Ja, det er to 757'ere. Vi vil egentlig aldri kunne ta i mot noe annet, siden ingen er trent på å håndtere andre flytyper ;)
AOG er stikkordet. Den som kom inn i dag morges står der fortsatt og skal etter planen flys ut lørdag, mens en annen 757 vil komme til vanlig tid i morgen, og stå her i helgen som normalt, klar for å "jobbe" igjen på mandag.
PerJohan
12-04-2012, 20:58
Jeg får ta med meg "godlinsa" og forevige dette :lol:
Edit: da har jeg vært på OSL men det ser ut til at det blir vanskelig å få begge maskinene samtidig!
Kom inn en maskin idag tidlig og parkerte på cargo. Den andre står parkert ved SAS service over på østre! Har den fått snag eller er den bare parkert der pga plassproblemer?
Jeg får ta med meg "godlinsa" og forevige dette :lol:
Edit: da har jeg vært på OSL men det ser ut til at det blir vanskelig å få begge maskinene samtidig!
Kom inn en maskin idag tidlig og parkerte på cargo. Den andre står parkert ved SAS service over på østre! Har den fått snag eller er den bare parkert der pga plassproblemer?
Ja, grunnen til at den ikke gikk i går, var snag (AOG=Aircraft On Ground).
Jeg var selv ikke klar over at den skulle taues over dit, men fikk vite det av en kollega i dag. Forøvrig, så tar den av allerede i kveld, til BCN. Pilotene ville vel heller dit ned, enn å være her ^_^
Begge stod på cargo da jeg kjørte forbi OSL i dag, og BCN-maskinen skal visst gå 17:00 lokal tid