PDA

View Full Version : Hotellkjeder i Asia


Commuter
04-04-2012, 01:10
Jeg kommer til å ha et betydelig antall reiser til Asia fremover, og ser dermed at det er fornuftig å sikte seg inn på en hotellkjede fremover.

Har søkt litt rundt uten å finner ikke gode svar, så dermed håper jeg ekspertene her kan hjelpe. Hvilke hotellkjeder tilbyr gode (og fornuftig prisede) business-hotell, med gode lojalitetsprogrammer i Asia?

Jeg har hovedfokus på Thailand og Malaysia, men det blir også litt reising til andre land i regionen.

Gode tips folkens?

Superhai
04-04-2012, 01:38
Min erfaring er at alle de store er representert i Singapore, KL og Bangkok. Problemet med de fleste kjedene, også de mer lokale er at de er representert litt selektivt i forhold til andre byer. Så spørsmålet blir da hvilke byer vil du primært oppholde deg i.

SQ 777
04-04-2012, 02:11
Shangri La men de er vel vanligvis "over the top" prismessig ( for meg ):drunk:

jefi99
04-04-2012, 02:35
Marco Polo Hotels (især Hong Kong og Kina, men også fx Phuket).
Langham Hotels (Hong Kong, Shanghai, Bangkok, Bali m.fl worldwide)
Shangri-La (9 i Malaysia, 2 i Thailand m.fl worldwide)
Mandarin Oriental
The Peninsula

Commuter
04-04-2012, 02:36
Så spørsmålet blir da hvilke byer vil du primært oppholde deg i.

Vi snakker om hovedstader.. Jeg ser at alle store er representert, men jeg prøver å finne tverrsnittet mellom fornuftige priser som jeg kan kjøre på reiseregning uten å rødme sammen med fornuftige goder i lojalitetsprogrammer.

Chriscross
04-04-2012, 08:22
Starwood har vel litt ulike prisalternayover, iallfall i BKK, tror også i Kul. Le Club Accor eller hva de kaller seg nå har masse hotellet til ulike priser. Lett med gratisgullkort, men fordeler er det dårlig med. Mest for å fikse gratis overnattinger. IHG bør vel også sjekkes ut, men igjen dårlig med fordeler.

kblaur
04-04-2012, 10:47
Jeg vil uden tvivl gå efter Shangri-La (men er i den dyre ende), god service altid. De har også 2 andre brands, Traders og Kerry (Kina), hvor servicen også er god.

Der er jo også Hilton, hvis du er guld medlem, så er Hilton i KL toppen, smadder let at komme til via hurtigtog fra lufthavnen (ligger i forbindelse med togstationen), desværre syntes jeg ikke, at Hilton Singapore er med i superligaen af hoteller hos Hilton. Men det ligger centralt på Orchard Road og let, at komme til og fra. Så min 2 bud...

TOS_EBG
04-04-2012, 14:02
Kjøp deg Ambassador hos Intercontinental, sikker oppgradering. IC i Bangkok og Singapore er glimrende, bruker å booke rom i en kategori under executive så man for lounge-tilgang.

Når det gjelder reiseregning er det greitt å skjele til statens satser, og da kan man bo ganske bra har jeg erfart (satsene steg mye etter at nattillegget falt bort).

Tommy777
04-04-2012, 19:48
I Asia hadde jeg valgt Starwood. Alternativt, er ogsaa Hyatt ett godt valg. Oppgraderinger og perks for Platinum (SPG) og Diamond (Hyatt) er meget gode, stort prisspekter.

Commuter
05-04-2012, 10:33
Takk for gode tips folkens :)

Robbiedeluxe
05-04-2012, 15:19
InterContinental! Royal Ambassador er praktisk – også på privatreiser :)

Hilsener fra IC Times Square.

no-backpacker
05-04-2012, 22:04
Jeg har ikke noe å sammelikne med, siden jeg bare har erfaring fra IC Royal Ambassador, men jeg har vært veldig fornøyd med det programmet i Asia.

Xxx.

Tommy777
05-04-2012, 22:25
InterContinental! Royal Ambassador er praktisk – også på privatreiser :)

Hilsener fra IC Times Square.

Vel, de gir jo ikke gratis frokost på hoteller uten lounge og er langt fra best på oppgradering på hoteller med lounge.

Royal Ambassador har krav på suite på hoteller som ikke har lounge, med lounge er oppgraderingen ofte Club

En annen svakhet er mangel på ett bredere spekter av brands. Starwood og Hyatt har mye mer snadder i Asia enn det IC har. Av mine go to properties i Asia er ingen IC

Bizflyer
05-04-2012, 23:19
Tommy: Kan ikke du opprette en egen tråd med "Tommys guide til rett hotellvalg" eller noe slikt. Jeg har fortsatt igjen å forstå hvilke hoteller/kjeder du mener er rett å prioritere, og hvilke kort som er rette å ha. Legg gjerne til hva som skal til for å kvalifisere seg til disse og hvilke fordeler det gir.

På forhånd tusen takk!

BF:cool2

Commuter
06-04-2012, 11:38
Har sett litt på InterContinental, og konstaterer at dette var et rotete lojalitetsprogram. Trengte litt tid før jeg forstod sammenhengen mellom de forskjellige programmene, og etter det jeg kan se må man uansett opp i RA før fordelene faktisk monner.

no-backpacker
06-04-2012, 13:26
Har sett litt på InterContinental, og konstaterer at dette var et rotete lojalitetsprogram. Trengte litt tid før jeg forstod sammenhengen mellom de forskjellige programmene, og etter det jeg kan se må man uansett opp i RA før fordelene faktisk monner.

Ja, det stemmer nok, men i de aller fleste programmene må du vel ha en del overnattinger før det "monner"? Ambassadorprogrammet kan du jo faktisk kjøpe deg inn i... Vel, for *meg* passer IC sitt program godt, og spesielt i Asia fordi man der ofte blir oppgradert både til suite og lounge. Eller man kan velge. Når jeg f.eks. reiser alene er det ikke så viktig med suite, så da velger jeg lounge, hvis jeg må velge. Det er kun i HK jeg har måttet velge, ellers har jeg fått begge deler. Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt (ikke noe prinsipp, men jeg får migrene av alkohol) men synes allikevel det er greit å ha tilgang til gratis mineralvann. :)

En annen fordel med IC er at de ikke er så voldsomt dyre, men allikevel bra. Bor man på statens satser eller ikke har ubegrenset budsjett (jeg har eget firma) er det ikke alltid luksushotellkjedene man kan velge. :)

Jaja, hver sin smak.

Xxx.

Commuter
08-04-2012, 13:58
Ja, det stemmer nok, men i de aller fleste programmene må du vel ha en del overnattinger før det "monner"? Ambassadorprogrammet kan du jo faktisk kjøpe deg inn i... Vel, for *meg* passer IC sitt program godt, og spesielt i Asia fordi man der ofte blir oppgradert både til suite og lounge. Eller man kan velge. Når jeg f.eks. reiser alene er det ikke så viktig med suite, så da velger jeg lounge, hvis jeg må velge. Det er kun i HK jeg har måttet velge, ellers har jeg fått begge deler. Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt (ikke noe prinsipp, men jeg får migrene av alkohol) men synes allikevel det er greit å ha tilgang til gratis mineralvann. :)

En annen fordel med IC er at de ikke er så voldsomt dyre, men allikevel bra. Bor man på statens satser eller ikke har ubegrenset budsjett (jeg har eget firma) er det ikke alltid luksushotellkjedene man kan velge. :)

Jaja, hver sin smak.

Xxx.

var ikke meningen å være frekk I kjeften her, ser bare at RA er by invitation only. Litt kjedelig å legge inn kruttet mot et moving target som I tillegg er ukjent.

Ser at andre mener grensen for RA ligger på ca 50 netter. Vet du om det fortsatt stemmer?


Sent from my BlackBerry Runtime for Android Apps using Tapatalk

TOS_EBG
08-04-2012, 14:11
var ikke meningen å være frekk I kjeften her, ser bare at RA er by invitation only. Litt kjedelig å legge inn kruttet mot et moving target som I tillegg er ukjent.

Ser at andre mener grensen for RA ligger på ca 50 netter. Vet du om det fortsatt stemmer?


Sent from my BlackBerry Runtime for Android Apps using Tapatalk

Roberto kjøpte vel seg et RA referral sertifikat, han kan kanskje opplyse hvor mye han betalte? Og No-backpacker hadde vel også et slikt hun ville bytte bort tidligere i år?

no-backpacker
08-04-2012, 15:21
var ikke meningen å være frekk I kjeften her, ser bare at RA er by invitation only. Litt kjedelig å legge inn kruttet mot et moving target som I tillegg er ukjent.

Ser at andre mener grensen for RA ligger på ca 50 netter. Vet du om det fortsatt stemmer?


Grensen for RA er det vel ingen som vet... og ja, det irriterer meg også... Jeg ble RA nøyaktig etter 55 netter. Husker ikke hvor mange IC netter jeg hadde, men jeg vil tro det var ca. 30-40.

Og ja, jeg hadde faktisk to RA-kort (mannen har også) for noen måneder siden, men jeg byttet begge. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde turd å kjøpe på e-bay, vet at det er en del som bytter på Flyertalk.

Xxx.

Tommy777
08-04-2012, 19:32
Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt (ikke noe prinsipp, men jeg får migrene av alkohol) men synes allikevel det er greit å ha tilgang til gratis mineralvann. :)

Jaja, hver sin smak.

Xxx.

Du har jo uansett gratis mineralvann med videre i minibaren din.

Vet ikke helt hva du mener med hver sin smak, jeg er ogsaa RA. Jeg forsoeker aa gi best mulig raad etter min erfaring.

Som nevnt over, har du som RA kun ett brand aa velge fra og relativt faa eiendommer paa verdensbasis. Statusen er lik null paa andre PC eiendommer i rimeligere klasse.

I Asia er prisbildet ganske saa forskjellig fra resten av verden og man kan enkelt faa luksuseiendommer for en rimelig penge. IC er langt fra rimeligst, men heller ikke paa topp, dog ganske saa naert.

For eksempel, koster det beste IC i Hong Kong vanligvis dobbelt saa mye som Grand Hyatt, saa alt her er subjektivt. Dyre hoteller (som Four Seasons og St. Regis) har ikke lounger, saa dersom du oensker lounge, maa du velge Ritz Carlton eller billigere brands.

Rundt om i Asia finner du hos Starwood og Hyatt masse forskjellige brands i alle prisklasser. Du kan f.eks finne ett Sheraton i Singapore til litt over 200 lappen med veldig hoey standard, eller du kan bo paa St. Regis til 350. I Hong Kong kan du velge masse forskjellige brands hos baade Hyatt og SPG i alle prisklasser, helt fra under hundre dollar natten. IC har vanligvis ett, eller maks to eiendommer aa velge mellom i hver by dersom de er der overhodet. Asia er dog ganske bra dekket

Vi vet ogsaa at servicen for top tier er bedre i Asia enn ellers i verden. Det gjelder ikke bare IC, men ogsaa Hyatt og SPG.

Jeg har misset suite oppgradering i Asia EN GANG hos SPG, det var sist gang paa St. Regis i Bangkok der vi ankom kl 0700 om morran og vaar suite var ikke klar foer kl 1200. Vi fikk ett kanon deluxe rom paa 60 kvadrat som hadde flott utsikt kl 0700. Kunne bytte til suite senere, men valgte aa si nei til det stresset.

Hyatt er ogsaa flinke paa aa gi oppgradering til suite. Paa Grand Hyatt i Singapore, har jeg alltid faatt en bilevel suite. Loungen der er helt fantastisk og man faar selvsagt adgang til den

Den viktigste grunnen til at jeg ikke vil anbefale RA, er "kravene" for kvalifisering/rekvalifisering. Dersom du ikke klarer de 60+ IC nettene som naa kreves, maa du ut med 500+200 dollar (du maa betale Ambassador gebyret paa 200 dollar for aa bruke en RA voucher) i aaret for aa opprettholde statusen. Dersom man faller litt kort og vil ta noen opphold i Europa, er det ingen billige maater aa gjoere det paa.

Hyatt Diamond og SPG Platinum gir ogsaa garantert adgang til lounge paa alle hoteller. De gir begge ogsaa gratis frokost og internet.

Hyatt Diamond gir ogsaa 4 confirmed suite upgrades paa opphold opp til 7 netter i aaret. (kun betalte opphold). Saa naar jeg bestilte Park Hyatt Tokyo for vaar tur dit i juni, fikk jeg suite garantert ved bestilling. En vanvittig flott perk som Hyatt er alene om.

Dersom du bor over 50 netter i aaret hos Starwood mottar du 10 confirmed suite night upgrades, kun gyldig for en natt hver, men ogsaa gyldig paa bonusovernatting. Problemet er at de ikke bekreftes foer 5 dager foer ankomst, men du tar ihvertfall den sure resepsjonisten ut av bildet slik.

Og begge disse statusene er som sagt enkelt og forutsigbart aa opptjene: 25 stays eller 50 netter i aaret.

RA har to fordeler som jeg setter pris paa: Gratis minibar og 0800 garantert innsjekk. Ellers har man ikke frokost gratis og paa hoteller uten lounge, er det en stor bakdel i min bok. Men den stoerste bakdelen er selvsagt rekvalifisering og mangelen paa forutsigbarhet.

Ingen har snakket om poengopptjening. Hos PC mottar du 2000+1000 poeng PER OPPHOLD utenfor USA. Saa bor du mer enn en natt, gir RA den suverent verste opptjeningen som finnes. For aa ta ut en bonusnatt paa et IC, maa du ut med 30.000 poeng for en gratis natt, men de beste eiendommene koster 50.000 per natt. De har en del kampanjer, men ikke nok til at jeg synes det er bra nok. Ja, du mottar en gratis weekendnatt aarlig, men den er ikke gratis. Du maa jo betale 200 dollar for den. (eller 500 for RA voucher+200 USD for ambassador). Du har ogsaa utrolig lite utvalg i maater aa bruke poeng paa gode eiendommer.

Hyatt og SPG er mye bedre over hele fjoela.

Saa det er ihvertfall 2cents fra en som har alle 3 statusene.

Nja
08-04-2012, 21:49
Hva med å sjekke: www.agoda.no. Ser ut som at de har gode priser på hoteller.

no-backpacker
08-04-2012, 23:11
Hei Tommy777,

Tusen takk for god oppsummering. Jeg vet jo at det her var snakk om Asia, men for meg, som reiser både i Asia og Europa, er Hyatt ute, fordi de nesten ikke har hoteller her, ihvertfall ikke i de byene hvor jeg reiser til. SPG er jevnt over også dyrere i Europa, stemmer ikke det?

Med "hver sin smak" mener jeg vel bare akkurat det, at folk velger det de selv synes er best. :)

For meg er det også noe med at jeg ikke orker å gå veien for å opparbeide meg status på andre hoteller når jeg allerede har RA. Mulig jeg hadde tatt i mot en status-match, men det er vel nesten ingen som status-matcher fra RA...? Må også innrømme at jeg synes det er greit å bare ha ett program å forholde meg til... :-D

Xxx.

Commuter
08-04-2012, 23:29
Saa det er ihvertfall 2cents fra en som har alle 3 statusene.


Takker :)
Gjør valget en del enklere!

Tommy777
10-04-2012, 02:42
Noe saa sjeldent som en SPG Platinum challenge

mer her: http://milepoint.com/forums/threads/platinum-challenge-info.25971/