PDA

View Full Version : Haugesund

Twin Otter
30-03-2012, 23:07
Av alle ting skal jeg en tur opp til Karmøy på langfredag. Aner meg at det ikke blir så veldig mye trafikk. Men jeg vet hvertfall om ett fly som kommer som skal knipses! Så, hvor er det greit å stå? Hvis jeg skal ta et par (eller kanskje bare ett) innkommende fly? Ikke så langt unna terminalen.

Lennart
30-03-2012, 23:16
Skal være en vei inn til venstre ca 1 km før terrminalen. Der kan du få approach bilder om de lander sørfra. Ellers så ser du fluene mens de står ved terminalen ifra en diger park. plass

Basse-HAU
02-04-2012, 08:18
Skal være en vei inn til venstre ca 1 km før terrminalen. Der kan du få approach bilder om de lander sørfra. Ellers så ser du fluene mens de står ved terminalen ifra en diger park. plass

Det er vel veien til Kvalavåg du tenker på da. Den ligger som sagt ved sør /østre del av rullebanen. Ellers kan du stå ved parkeringsplassene med utsyn mot oppstillingsplasser, er det ikke så mange fly der, har du greit utsyn, men er ett gjerde som står litt i veien da...

Twin Otter
02-04-2012, 09:26
Takk for tipset. Så på avinor at det bare tre fly som har ankomst på Langfredag. Så da blir nok bare å eventuelt knipse det ene flyet jeg skal hente folk på.

Basse-HAU
09-04-2012, 23:40
Blei det noe fangst på HAU???

Twin Otter
09-04-2012, 23:44
Dessverre. Så flyet jeg skulle hente på final approach når jeg svingte av fra riksveien. Hadde vel tatt høyde for at det kunne skje siden jeg tok Skudesnes-ferja som hadde ankomst 1750 og flyet landet rett før halv sju.

Basse-HAU
09-04-2012, 23:47
Dessverre. Så flyet jeg skulle hente på final approach når jeg svingte av fra riksveien. Hadde vel tatt høyde for at det kunne skje siden jeg tok Skudesnes-ferja som hadde ankomst 1750 og flyet landet rett før halv sju.

Kjipt, men du skal ha for forsøket :thumbup:

Lennart
14-04-2012, 09:36
Det blir en tur på noen andre ifra dette området for å fange en viss B739er som
aldri ser ut til å lande på Sola. Blir i midten av mai en gang , om de fortsatt fly der da :)
Har sett 2 stk B739ER selv, men umulig å få bilde den gang

Basse-HAU
14-04-2012, 09:44
Det blir en tur på noen andre ifra dette området for å fange en viss B739er som
aldri ser ut til å lande på Sola. Blir i midten av mai en gang , om de fortsatt fly der da :)
Har sett 2 stk B739ER selv, men umulig å få bilde den gang

Hvem som kommer med 739 i mai?

Lennart
14-04-2012, 12:16
Sky ? Eller slutter de snart ?