PDA

View Full Version : Noen som er godt kjent på Ørland her?

TigerBlack
30-03-2012, 00:21
Jeg har tenkt meg en tur opp til Ørlandet til sommern.

Veit at det er mye action på basen, men lurte på om noen vet om noe fine spottersteder på sørsiden/sivil siden av banen ?

SE_DDL
30-03-2012, 17:58
Den beste plassen for spotting er ved gjerdet på sør / sør-øst enden av rullebanen. Jagerne suser 25 - 30 meter over bakken der :) (ble skremt første gangen)

Du har også Nato Tiger Meet med åpen dag den 2. Juni og Spotterdagen den 1. Juni. Det finnes vel en egen tråd om dette på forumet.

TigerBlack
30-03-2012, 19:22
Er akkurat ved tigermeet jeg tenker på. Spottersday er jeg påmeldt men tenker litt på flyshowet dagen etter så vurderer jeg kraftig å stå på sørsiden for å få minst mulig sol i ansiktet. Jeg ser litt på ved sivilterminalen der for eksempel..

flyKSU
15-04-2012, 15:58
Sist det var åpen dag, i 2007 holdt jeg til i publikumsarealet, hvor det egentlig var mer enn nok snacks. Du hadde god sikt til det som var av oppvisninger også (banesystemet er til venstre for bildet) selv om lysforholdene ikke var så gode den veien. Så... står du på sørsiden får du bedre lysforhold, men du går glipp av alt på static, som E-3 Sentryen dette bildet er tatt fra :)

http://i42.tinypic.com/3179zz6.jpg

TigerBlack
18-04-2012, 00:45
FlyKSU, jeg hadde tenkt litt å ta en dag med foto i fra sør og evt en dag på hovedområdet. For meg spiller ikke static så stor rolle jeg er mer intresert i det som skjer i lufta. :)