View Full Version : Høyt antall tyverier på JFK?
Utflyttet
27-03-2012, 16:38
Kom over denne, sammen saken finnes sikkert i andre aviser i Schibsted-verden:
http://reise.bt.no/reise/article4279312.ece
Du bør være ekstra påpasselig om du sjekker inn bagasje på JFK Airport i New York.
Kontanter, smykker, elektronikk og andre verdisaker stjeles hyppig fra passasjerenes kofferter, og det er ansatte på flyplassen som står bak, skriver CBS New York.
Daglig rapporteres det om ca. 200 tyverier på JFK. Stuere, ansatte på rullebanen og sikkerhetsansatte er blant de som får skylden for tyveriene.
-A
ENGM 911
27-03-2012, 16:44
Ansatte på rullebanen faktisk. Hvem kan det være?
For os skete det sidst i ORD, hvor de plyndrede alt af værdi (solbriller, sko, cigaretter osv osv) selv juniors slik tog de :(
Personligt har jeg ikke særligt gode erfaringer med kombinationen af bagage og amerikanske lufthavne. Til gengæld har vi aldrig haft problemer med mistet eller manglende bagage andre steder end USA.
Ikke lett å stå for fristelsene alltid når man tjener 8-10 dollar timen ...
Bruk 'magebelte' på koffferten. For mye bryderi og åpne, så da tar de en annen isteden.
Ikke lett å stå for fristelsene alltid når man tjener 8-10 dollar timen ...
Bruk 'magebelte' på koffferten. For mye bryderi og åpne, så da tar de en annen isteden.
Ja - det er jo desværre ofte det man ser når lønnen bliver alt for lav :(
Hverken mavebælte eller kodelås hjalp desværre. Mit gamle KLM/China Airlines-mavebælte stjal de desværre også ;(
Men sidste gang havde de også god tid, da UA valgte at lade bagagen stå et ekstra døgn på ORD ;)
Til gengæld gik der kun et par uger inden UA udbetalte 800+ USD til os uden problemer og resten dækket af rejseforsikring.
SAS-Steward
27-03-2012, 18:03
Jeg har flere ganger opplevd at ting er borte når jeg har reist fra Kastrup, så ting skjer ikke bare i USA.
robertaas
27-03-2012, 18:06
For os skete det sidst i ORD, hvor de plyndrede alt af værdi (solbriller, sko, cigaretter osv osv) selv juniors slik tog de :(
Personligt har jeg ikke særligt gode erfaringer med kombinationen af bagage og amerikanske lufthavne. Til gengæld har vi aldrig haft problemer med mistet eller manglende bagage andre steder end USA.Var det en TSA-kompatibel lås de utnyttet? Har reise i mange år uten dette og derved unngått problemer.
Fly med oss
27-03-2012, 18:21
Var det en TSA-kompatibel lås de utnyttet? Har reise i mange år uten dette og derved unngått problemer.
Mener å ha hørt at nøkler til TSA-låser er lett tilgjengelig, hvis man har "behov" for det.
Var det en TSA-kompatibel lås de utnyttet? Har reise i mange år uten dette og derved unngått problemer.
Nej. Det var en gammeldags Samsonite kodelås, som var brudt op og dermed ubrugelig bagefter.
SAS-Steward
27-03-2012, 19:09
TSA er vel også kjent for ikke å låse kofferter og bager etter seg, som de åpner.
Har i alle fall sett det flere ganger på egne og kollegers bager etter ankomst fra USA, dog så har jeg aldri opplevd at noe har vært borte når jeg har kommet hjem fra USA.
Men som nevnt tidligere, CPH har et problem med dette.
Ansatte på rullebanen faktisk. Hvem kan det være?
Piloter? :lol:
Hvilke krav har man til erstatning når dette skjer? Og overfor hvem?
Begynte plutselig å lure på om det kan være smart å se hva reiseforsikringen dekker. Ser ikke for meg at det er stort bedre på SVO.
Piloter? :lol:
Hvilke krav har man til erstatning når dette skjer? Og overfor hvem?
Begynte plutselig å lure på om det kan være smart å se hva reiseforsikringen dekker. Ser ikke for meg at det er stort bedre på SVO.
Alt hvad vi havde kvitteringer på fik vi erstattet af UA. Resten af forsikringen. No prob.
Jeg ser nesten ikke noen hensikt med å låse kofferten når en vet hvor lett det er å smadre en syltynn hengelås. Har aldri blitt frastjålet noe i en koffert, og låser da fortsatt koffertene mine (på impuls og instinkt sikkert). Men om noen absolutt vil åpne en koffert så får de åpnet den. Det skal ikke en Egon Olsen til for å få til det.
Eneste gangen jeg har blitt frastjålet noe i bagasje var da jeg låste den. Mange/de fleste hengelåser til kofferter kan man åpne med håndkraft og innebyggde låser er ikke akurat laget av Franz Jager (for å holde oss til Olsenbanden anekdotene ;) ) og kan ofte åpnes med maks
robertaas
28-03-2012, 14:44
Er glad jeg bruker EWR og ikke JFK. :-)
http://o.aolcdn.com/photo-hub/news_gallery/6/7/677648/1280174328882.JPEG
Det er jo ikke "the lonely wolf" der laver disse tyverier....ofte er det et helt pack som er sammen om det.. Det sker desværre i mange store lufthavne overalt.
Husker for mange år siden, at et helt lastehold i en større skandinavisk lufthavn blev anholdt. Det viste sig at dem der tømte flyet, åbnede kufferterne før de kom ud af lastrummet....Dengang (og det er vel 30 år siden) var der ikke den store sikkerhedskontrol, når du forlod dit job, så det var forholdsvis nemt at få det stjålne ud...Idag er kontrollen betydelig større, heldigvis. Desværre er der brådne kar, overalt.
Det er svært uheldigt at det sker, men det er nok noget der altid vil ske, desværre
Hilsen Ole
Da jeg jobbet på SeaTac ble jeg en mørk militærcharternatt gjort oppmerksom på av mine Servisair-stuere at en gjeng fra et annet handlingselskap kjørte bags gjennom en røngtenmaskin som tilhørte BA. Fikk politiet (omsider) til å sjekke det ut, men da var fuglene fløyet. Det ble imidlertid en større sak i etterkant ...
VirreVapp
29-03-2012, 13:01
Det er vel ingen hemmelighet at Mafiaen står sterk på JFK, og at de organiserer mye av det som foregår det.
I tillegg driver de også å setter "unna" baggasje. Den blir da forsinket.. Så har Mafiaen noen firma som lever av å kjøre ut forsinket baggasje...
Når det gjelder Cargo er det enda mere som blir "borte"...
Home of the Free.....