View Full Version : SK CRJ skadet på CPH?
Ser på WF.no at morgen flyvningen fra CPH til TRD er innstilt, med kode årsak DAMA, som ifølge WF er "Skade på fly som har oppstått på bakken".
Trenger jo ikke være alvorlige greiene for at det tar flyet ut av trafikk og passasjerene får seg vel en tur innom OSL, så det er vel ikke krise.
Noen som vet hva som har foregått?
Heisann!
Jeg kom faktisk med dette flyet fra TRD som SK 2885, som landet 15 min før rute kl 07.25.
Var ikke noe problemer overhodet da. Rolig flight, men litt hard landing. Men ikke noe tegn til hverken skade elelr noe annet da jeg forlot flyet. Alt var normalt da.
Kanskje "Preben" som skal taue Dublin-flyet har tatt en morgenbajer og krasjet i dette flyet?? Sto visstnok i nabogaten til der DUB-flyet skulle gå fra...
Kim
Det kan jo være ramt at f.ex en bagagevogn....fået en scratch,,,eller lignende.
En sådan skade behøver ikke være alvorlig, men ofte kan det ende i en aflysning på
næste fly, fordi den netop lige skal "scannes" for eventuelle fejl...
Men aktuelt har jeg ikke hørt at en CRJ skulle være alvorligt skadet, og noget sådan
ville "rygtes" internt meget hurtigt. og det er som sagt ikke tilfældet
Hilsen Ole
Denne var innstilt med 'DAMA' allerede torsdag kveld. Uten at det så ut til å være noen CRJ som hadde problemer da.
Jeg har observert at SK kansellerer TRD-CPH en god del faktisk. Sikkert mange årsaker til det men WF hadde jo også sin andel av kanselleringer på denne ruten.
fjasebase
25-03-2012, 22:02
Jeg har observert at SK kansellerer TRD-CPH en god del faktisk. Sikkert mange årsaker til det men WF hadde jo også sin andel av kanselleringer på denne ruten.
Kan være fordi det er sannsynligvis den "beste" ruten å booke om på...Ikke langt mellom avgangene TRD-OSL eller OSL-CPH
2 av 6 avganger SVG-CPH kansellert i dag !!!! Hvorfor ?
Glean EBG
26-03-2012, 16:22
Er denne maskinen fortsatt skadet eller var det bare en liten skramme?
Vil da prøve at undersøge om nogen af vore CRJ har være længe ude af drift...
Men OYKFG har været "ude" et stykke tid. Kommer tilbage i løbet af idag
Hilsen Ole