PDA

View Full Version : TK til BKK og videre til USM med PG - gjennomsjekking av bagasje

Molinari
19-03-2012, 16:39
Skal reise på påskeferie til Koh Samui og hoppet på C-kampanjen til BKK med TK.
Er det noen som vet om det er mulig å sjekke bagasjen helt igjennom til USM?

Ser at det blir litt stress å ta hele familien ut av transit for å sjekke oss alle inn igjen......

TG923
19-03-2012, 17:13
Det er vel Menzies som har handlingen for TK på OSL.

De har i alle fall ikke greid å få sjekket min bagasje videre fra BKK de gangene jeg har reist med LX (som også bruker Menzies på OSL) - da riktignok videre med Thai, men det burde jo være mer kurrant i og med at begge er *A

apeks
19-03-2012, 17:39
Det er mulig.
Vi gjorde nøyaktig dette forrige sommer.
TK til BKK og PG til USM på separate billetter.
Bagasje helt frem fra OSL. Men jeg tror ikke de 'må' gjøre dette, så er nok personavhengig. Først ville hun ikke, men etter at jeg maste litt gjorde hun det til slutt under tvil.

Dessuten. Hjem igjen fra USM på returreisen og samme ruting så nektet PG plent å sjekke bagasjen helt frem til Oslo siden de ikke hadde noen interline avtale med TK.
Vi måtte da ta ut bagasjen i BKK og deretter stå i en sinnsyk kø for å sjekke den inn igjen.

Molinari
20-03-2012, 09:58
Så det blir en touch n go her altså :-)

Takk for tilbakemeldinger

Farmer
20-03-2012, 11:04
Det er mulig.
Vi gjorde nøyaktig dette forrige sommer.
TK til BKK og PG til USM på separate billetter.
Bagasje helt frem fra OSL. Men jeg tror ikke de 'må' gjøre dette, så er nok personavhengig. Først ville hun ikke, men etter at jeg maste litt gjorde hun det til slutt under tvil.

Dessuten. Hjem igjen fra USM på returreisen og samme ruting så nektet PG plent å sjekke bagasjen helt frem til Oslo siden de ikke hadde noen interline avtale med TK.
Vi måtte da ta ut bagasjen i BKK og deretter stå i en sinnsyk kø for å sjekke den inn igjen.

TK og PG har e-ticket interlineavtale, slik at dette skal ikke være noe hinder.
Global standard er at om det er bekreftede billetter skal bagasje så langt det er mulig alltid merkes til kundens "final destination"

TG923
20-03-2012, 14:19
Global standard er at om det er bekreftede billetter skal bagasje så langt det er mulig alltid merkes til kundens "final destination"

Det forutsetter jeg at LX og TG også har - det går jo alltid greit motsatt retning. Er det noen som jobber i Menzies her som vet hvorfor det ikke er kurrant hver gang ved innsjekk på OSL?

I februar ringte agenten videre i systemet, men fikk beskjed om at det ikke var mulig (bizbilletter hele veien).

apeks
20-03-2012, 14:27

Ok. PG sto i alle fall hard i fjor sommer på at de IKKE hadde noen interline avtale med TK. Og nektet å sjekke bagasje helt frem til Oslo. Også etter dobbeltsjekk med supervisor på USM. Det er alt jeg vet.

Den globale standarden blir i alle fall ikke praktisert fullt ut.
Har opplevd flere forskjellige ganger at det nektes merking helt frem på forskjellige billetter. Også med forskjellige flyselskap og forskjellige flyplasser.

The Ticketor
20-03-2012, 19:11
Enkelte selskap ser på dette som en "liability issue" og tagger ikke bagasje lenger enn til destinasjonen du har i den billetten som er med dem.