PDA

View Full Version : Spanair


MD11
18-01-2006, 01:44
God aften!

Denne får passasjerer som reiser med Spanair charter utlevert ved innsjekk. Mottok en slik ved innsjekk i TRD 30.12.05:cheers:

LN-KGL
18-01-2006, 02:03
Spesiallaget for trøndere? :lol

SK1399
18-01-2006, 02:08
:cheers:
Det tror jeg, for vi har ikke fått slike å dele ut på våre JK chartere.

LN-KGL
18-01-2006, 02:13
Ja, det vel bare bedehusfolk med BMW som reiser fra HAU med Spanair? :love

SK1399
18-01-2006, 02:43
Åffkårse.. det er jo Karmøybuer storsett :p
(hilsen Haugesunder)

MD11
18-01-2006, 12:07
Hmm, trodde denne ble delt ut på alle avreiseflyplasser jeg?? :cheers:

LN-KGL
18-01-2006, 12:26
Originally posted by SK1399


Åffkårse.. det er jo Karmøybuer storsett :p
(hilsen Haugesunder)

Da fikk jeg rett i mine antagelser - herr Helgeland seiler under bekvemlighetsflagg på Karmøy. Spille du piano? :skep

Hilsen karmøybu i eksil på Østlandet

storg
18-01-2006, 14:10
Men det er jo helt standard at man ikke har lov til å nyte medbrakt alkohol på et sjenkested. Det gjelder jo på landejorden også.

Hurum
18-01-2006, 21:24
Men tydeligvis er den oversatt fra svensk, eller skrevet av en svenske. Dette var vel norske ord med svorsk setningsoppbygning.

Merkelig at trøndere tydeligvis må informeres grundig.

EK 007
18-01-2006, 22:11
Slike finnes på skrankene i SVG og ved innsjekk av JK-chartere.....

Bengt
18-01-2006, 22:41
Originally posted by Hurum


Men tydeligvis er den oversatt fra svensk, eller skrevet av en svenske. Dette var vel norske ord med svorsk setningsoppbygning.

Merkelig at trøndere tydeligvis må informeres grundig.
Tror jag inte.. Ordföljden känns fel för mig som svensk. Snarare någon som med ett annat modersmål än norska eller svenska...
Annars måste jag bara fråga, är det bara på Scanair som tröndere har rykte om sig att dricka för mycket eller är det en välkänd sanning i hela Norge?

MD11
19-01-2006, 00:11
Originally posted by EK 007


Slike finnes på skrankene i SVG og ved innsjekk av JK-chartere.....

Takk EK007:)
Jeg synes det var merkelig at denne skulle bare finnes i TRD....

MountainDew
19-01-2006, 01:33
Originally posted by Bengt


Originally posted by Hurum


Men tydeligvis er den oversatt fra svensk, eller skrevet av en svenske. Dette var vel norske ord med svorsk setningsoppbygning.

Merkelig at trøndere tydeligvis må informeres grundig.
Tror jag inte.. Ordföljden känns fel för mig som svensk. Snarare någon som med ett annat modersmål än norska eller svenska...
Annars måste jag bara fråga, är det bara på Scanair som tröndere har rykte om sig att dricka för mycket eller är det en välkänd sanning i hela Norge?


Det en välkänd sanning i hela Norge

:cheers:

LN-KGL
19-01-2006, 02:31
Og så har trønderne SCH allerede innbygget i dialekten schjø :up:

OMW
19-01-2006, 02:53
Hvilket "Luftfartsverkets regelverk" tenker de på, Tilsynet eller Avinor? Lover i BSL, JAR etc. ?

Hurum
19-01-2006, 11:35
Originally posted by Bengt


Originally posted by Hurum


Men tydeligvis er den oversatt fra svensk, eller skrevet av en svenske. Dette var vel norske ord med svorsk setningsoppbygning.

Merkelig at trøndere tydeligvis må informeres grundig.
Tror jag inte.. Ordföljden känns fel för mig som svensk. Snarare någon som med ett annat modersmål än norska eller svenska...
Annars måste jag bara fråga, är det bara på Scanair som tröndere har rykte om sig att dricka för mycket eller är det en välkänd sanning i hela Norge?
Med andre ord "svorsk", dårlig norsk og svensk ;)

ENKB
19-01-2006, 12:32
Annars måste jag bara fråga, är det bara på Scanair som tröndere har rykte om sig att dricka för mycket eller är det en välkänd sanning i hela Norge?

Ta en tur med danskebåten så tror jeg nok du finner folkeferd som er mye værre enn trøndere når det gjelder :cheers: :cheers: :cheers:

MD11
19-01-2006, 13:44
Originally posted by ENKB


Annars måste jag bara fråga, är det bara på Scanair som tröndere har rykte om sig att dricka för mycket eller är det en välkänd sanning i hela Norge?

Ta en tur med danskebåten så tror jeg nok du finner folkeferd som er mye værre enn trøndere når det gjelder :cheers: :cheers: :cheers:

Det er som jeg skulle sagt det selv:cheers: Fryktelige tilstander ombord til tider med fyll, hærverk og voldtekter. Og det går ingen danskebåt fra Trondheim:naughty: