PDA

View Full Version : Ny rute til Sao Paulo og Rio De Janeiro


MD11
17-01-2006, 13:12
Hei:)

I går hadde RG premiere på sin nye rute MUC-GRU. Flyet gikk med 4 pax i F, 20 i C og 266 i Y. Nesten full. Opereres med MD11:cheers:

Så for Syd Amerika elskere er dette en glimrende rute med enkel connection fra OSL.

Er det noen som vet hvordan RG's rute CPH-LHR-GRU går? Og da tenker jeg spesielt på strekningen CPH-LHR. Forøvrig en glimrende rute å prøve MD11 for de som skulle ønske det.

Bizflyer
17-01-2006, 16:22
Har en kamerat som har reist noen ganger på turist til Rio den veien. Han melder om at det vanligvis er god plass mellom CPH og LHR, men alltid fullt fra LHR og over dammen. Det er trangt mellom setene, servicen er dårlig og underholdningen er heller ikke noe å rope hurra for. Man får ikke gå ut av flyet på LHR, og man må skifte fly i Sao Paulo. Mener han sa han hadde betalt mellom 8 og 9k for billetten.

Noen andre venner av meg har business i Rio, og fly ofte denne strekningen. De har sånn sett samme innstilling til RG. Og de reiser på Cklasse. De forteller at servicen er sur og dårlig. First class ombord kan sammenlignes med en grei businessclass, og businessclass setene er på høyde med TG's Economy deluxe. De gikk derfor fort over til å bruke pengene sine på Lufthansa på strekningen. Da flyr man direkte FRA til Rio, setene og servicen er mye bedre, det tar kortere tid og prisen for en biz-billett er ca det samme.

Varig har vel også hatt store økonomiske problemer? Men med et slikt simmert produkt er det ikke rart at enkelte skifter selskap.

Edit: Det er forresten mulig at deres produkt på de nye 777 er bedre enn MD11 som jeg beskrev.

BF:cool2

SK384
17-01-2006, 16:29
Jeg fløy med dem mellom CPH og LHR for noen år siden. Det var med 777 og det var jomfruren til 777 i RG regi. (Se forøvrige en liten sak som jeg skrev om turen under artikler) Da var både service og mat upåklagelig. Kan kanskje ha noe å gjøre med at det var jomfruturen til flyet og at flyet var splitter nytt. Den gangen var det også bra med plass fra CPH til LHR og motsatt. Det var rundt 50 passasjerer som reiste bare CPH-LHR. Hvor mange som kom på i LHR aner jeg ikke.

vadheim
17-01-2006, 16:34
Det er vel nesten bedre å skifte fly på LHR da enn i CPH siden man da slipper en ekstra mellomlanding. Kanskje det hadde vært best for RG å hatt en nonstop rute fra Skandinavia om man ønsket fylle flyene fra CPH ev med mellomlanding i Madrid eller Lisboa som er lengre unna.

Someone
17-01-2006, 16:36
Skjonner ikke helt hvordan den CPH-LHR biten lonner seg? Maatte vaert enklere for RG aa faatt SK til aa mate inn til lhr istedet. For de reisene ville det tatt ca. like lang tid.

jb1
17-01-2006, 16:37
Originally posted by Bizflyer


Har en kamerat som har reist noen ganger på turist til Rio den veien. Han melder om at det vanligvis er god plass mellom CPH og LHR, men alltid fullt fra LHR og over dammen. Det er trangt mellom setene, servicen er dårlig og underholdningen er heller ikke noe å rope hurra for. Man får ikke gå ut av flyet på LHR, og man må skifte fly i Sao Paulo. Mener han sa han hadde betalt mellom 8 og 9k for billetten.

Noen andre venner av meg har business i Rio, og fly ofte denne strekningen. De har sånn sett samme innstilling til RG. Og de reiser på Cklasse. De forteller at servicen er sur og dårlig. First class ombord kan sammenlignes med en grei businessclass, og businessclass setene er på høyde med TG's Economy deluxe. De gikk derfor fort over til å bruke pengene sine på Lufthansa på strekningen. Da flyr man direkte FRA til Rio, setene og servicen er mye bedre, det tar kortere tid og prisen for en biz-billett er ca det samme.

Varig har vel også hatt store økonomiske problemer? Men med et slikt simmert produkt er det ikke rart at enkelte skifter selskap.

Edit: Det er forresten mulig at deres produkt på de nye 777 er bedre enn MD11 som jeg beskrev.

BF:cool2

Du maa mellomlande i Sao Paulo med LH ogsaa og man maa ut av flyet, men det er det samme som fortsetter til Rio.

SK384
17-01-2006, 16:37
Men sett fra en flyentusiast sitt ståsted er ruten glimrende. Morsomt å kunne fly med svære fly på korte strekninger i Europa.

MD11
17-01-2006, 16:59
Originally posted by SK384


Men sett fra en flyentusiast sitt ståsted er ruten glimrende. Morsomt å kunne fly med svære fly på korte strekninger i Europa.

Herlig:cheers:
Prøvde RG på AMS-CDG-AMS i sommer og kjenner meg ikke igjen med dårlig service og komfort. Fløy C klasse ut og turistklasse tilbake, strålende fornøyd. Dessuten, noe annet å fly M11 enn den den altfor vanlige 737 grisen.

Her satt jeg! Legg merke til crewbunk øverst til høyre i bildet. I praksis enn forstørret overheadbin men to senger. Trapp opp.

http://i2.photobucket.com/albums/y40/Trhgutt/Aircraft%20photos/MD11C-kabinII.jpg

Servering AMS-CDG i C klasse, 45 minutters flight:

http://i2.photobucket.com/albums/y40/Trhgutt/Aircraft%20photos/InflightRGAMS-CDG.jpg

PP
17-01-2006, 17:24
Originally posted by Someone


Skjonner ikke helt hvordan den CPH-LHR biten lonner seg? Maatte vaert enklere for RG aa faatt SK til aa mate inn til lhr istedet. For de reisene ville det tatt ca. like lang tid.

Nøgleordet er Cargo! Sidste gang RG var i krise og lukkende en del af sit Europanet blev CPH bibeholdt, da det var en af de mere profitable stationer i Europe.

Krydser fingre for at de bibeholder CPH langt ud i fremtiden - fantastisk at se deres dejlige MD-11'ere på indflyvning til CPH :up:

RG2200
19-01-2006, 15:30
Sidste år havde jeg fornøjelsen af VARIG MD-11 på CPH-LHR-GRU-MAO og retur.

Mellem CPH og LHR er der rigelig med plads (så man kan fint skifte plads, hvis man vil nyde udsigten over Sjælland ;)), men over Atlanten er der godt fyldt op. Service, mad og underholdning lader, som tidligere indikeret, meget tilbage at ønske. Men med MD-11 på ruten, og den billigste billet i hånden, så må man jo tage det med. Og det må være til at klare, for jeg tager snart turen igen... :spin:

I efteråret 2005 skrev en nyhedstjeneste ellers, at RG ville skifte MD-11 ud med B777 på GRU-LHR-CPH, men det ser indtil videre ikke ud til at være sket. Amadeus.net angiver i hvert fald stadig MD-11 som flyet :D

CK
19-01-2006, 15:37
det kan også være like greit å fly et ekstra leg fremfor å la den stå parkert på LHR en halv dag - det er dyr parkering...

Airways hadde en artikkel om denne typen flygninger, 5th freedom flights, der et flyselskap fra land A flyr mellom land B og C på vei fra B til A. Moro. Et annet morsomt eksempel - som jeg skal forsøke å teste i løpet av året - er Ethiopian som flyr Arlanda-Roma-Addis, med passasjerrettigheter mellom Arlanda og Roma (FCO). SAS flyr jo - som mange andre - selv på en 5th freedom-rute: BKK-SIN

TG923
19-01-2006, 16:56
Originally posted by CK


SAS flyr jo - som mange andre - selv på en 5th freedom-rute: BKK-SIN

Enn så lenge...

MD11
19-01-2006, 17:00
Originally posted by RG2200


Sidste år havde jeg fornøjelsen af VARIG MD-11 på CPH-LHR-GRU-MAO og retur.

Mellem CPH og GRU er der rigelig med plads (så man kan fint skifte plads, hvis man vil nyde udsigten over Sjælland ;)), men over Atlanten er der godt fyldt op. Service, mad og underholdning lader, som tidligere indikeret, meget tilbage at ønske. Men med MD-11 på ruten, og den billigste billet i hånden, så må man jo tage det med. Og det må være til at klare, for jeg tager snart turen igen... :spin:

I efteråret 2005 skrev en nyhedstjeneste ellers, at RG ville skifte MD-11 ud med B777 på GRU-LHR-CPH, men det ser indtil videre ikke ud til at være sket. Amadeus.net angiver i hvert fald stadig MD-11 som flyet :D

RG fløy en liten periode B777 i fjor våres CPH-LHR-GRU. Men så satte de den inn på en ekstra frekvens GRU-JFK og kom tilbake med MD11:up: Den går nå fast.
RG legger ned CDG-AMS fra 28 januar. Flyet blir stående på CDG en halv dag inntil det returnerer på kvelden.

Someone
19-01-2006, 18:52
Originally posted by CK


det kan også være like greit å fly et ekstra leg fremfor å la den stå parkert på LHR en halv dag - det er dyr parkering...



Hvor mye koster det forresten aa staa paa en flyplass som lhr en dag? og hva med osl?