PDA

View Full Version : B.727 N727TA

RolfL
12-03-2012, 16:37
Vad hade N727TA B.727-51 c/n 19122 för norsk anknytning ? Vad jag förstår så står det T-Bird Air under den norska flaggan bakom main entrance door. Bilden tagen av Tommy Lakmaker på La Guardia/LGA i oktober 1982.

raider66
16-03-2012, 16:32
Hei!
Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet. Dette flyet fikk etter hvert også titler påmalt på flykroppen. På halen hadde det i April 1983 (spottet i Houston, TX) et lite flagg på halen som jeg tror var amerikansk. Men det var så lite at det også kan ha vært norsk. I 1984 fikk dette flyet en annen dekor bestående av mørkeblå og lyseblå striper a la TWA og tilsvarende tail flash (det er et bilde på airliners.net).

Håper noen har opplysninger om evt. norsk tilknytning.

Beste hilsen Espen

RolfL
27-03-2012, 13:22
Hei!
Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet. Dette flyet fikk etter hvert også titler påmalt på flykroppen. På halen hadde det i April 1983 (spottet i Houston, TX) et lite flagg på halen som jeg tror var amerikansk. Men det var så lite at det også kan ha vært norsk. I 1984 fikk dette flyet en annen dekor bestående av mørkeblå og lyseblå striper a la TWA og tilsvarende tail flash (det er et bilde på airliners.net).

Håper noen har opplysninger om evt. norsk tilknytning.

Beste hilsen Espen

Stämmer och den här bilden , tagen 1983 , har jag i min samling. Den lilla flaggan på halen ser ut att vara amerikansk.