PDA

View Full Version : Southwest + AirTran


CFN_001
01-03-2012, 23:48
Sitter og leser USA Today og ser en artikkel som omhandler Southwest og AirTran. Er dette noe jeg ikke har fått med meg, men har de fusjonert med hverandre?

Trdfly
01-03-2012, 23:51
Jeg har vist om dette i værtfall over et år...men "Amerika" avdelinga vår husker vel mere..

EDIT: Joda her fant jeg den...http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=559011

LN-MOW
02-03-2012, 00:18
Ja, og i dag nådde de en stor, stor milesten i prosessen ved at FAA godkjente at de kunne slå sammen sine operasjonssertifikater ...

http://www.ajc.com/business/southwest-airtran-get-faa-1368735.html

The two carriers received approval for a single operating certificate from the Federal Aviation Administration on Thursday, a major milestone in their combination. Dallas-based Southwest last year closed its deal to acquire Orlando-based AirTran, the second-largest carrier at Hartsfield-Jackson International Airport.

LN-MOW
01-12-2014, 14:55
Og i dag gikk siste flight med 737,fra Birmingham (Alabama) til Atlanta. Kun en håndfull MD95'er igjen nå...

LN-MOW
02-12-2014, 16:00
Baltimore, var det siste flight gikk fra .... Bildet er fraATL i går. Kjerra er i skrivende stund på vei til Everett for å bli omkonfigurert/ommalt til Southwest-standard.

https://scontent-b-atl.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10714259_10152545989716234_7827858014838651944_o.j pg
(Foto: Shawn Early)

LN-MOW
04-12-2014, 22:35
Og her er maskinen under landing på Everett og alle airTran 737'er er dermed ute av flåten ... Foto: Royal King

LN-MOW
28-12-2014, 14:14
Og i kveld er det slutt. Siste flight (FL1) går fra Atlanta til Tampa sent i kveld, stort sett fylt med nåværende og ex-ansatte. Det er samme rute som var selskapets første i 1993.

LN-MOW
28-12-2014, 16:22
http://airwaysnews.com/blog/2014/12/26/flashback-friday-the-airline-set-to-disappear-sunday-airtran-airways/

LN-MOW
28-12-2014, 22:14
Og her kan dere se hva som gjøres med de siste 13-14 maskinene etter at deres siste kommersielle flight er gjennomført.

http://airwaysnews.com/blog/2014/12/28/final-airtran-717-ferry-flights/

LN-MOW
20-01-2015, 16:12
Bye bye airTran....

https://image-store.slidesharecdn.com/63361f50-9542-41cb-8061-2fd6c3719b82-large.jpeg

Farmer
21-01-2015, 04:19
Bye bye airTran....

https://image-store.slidesharecdn.com/63361f50-9542-41cb-8061-2fd6c3719b82-large.jpeg

Med så lave oljepriser som det er nå .. ser vi snart noen som øyner muligheten til å starte opp nytt selskap med lave kapitakostnader og basert på disse flyene mon tro?

Someone
21-01-2015, 06:11
Med så lave oljepriser som det er nå .. ser vi snart noen som øyner muligheten til å starte opp nytt selskap med lave kapitakostnader og basert på disse flyene mon tro?


De er jo allerede solgt til Delta

LN-MOW
21-01-2015, 12:01
De bare venter på tur for konvertering og ommaling.

sk931
21-01-2015, 13:55
Alle Air Tran B737 omregistreres , om så også B717èrne også bliver det hos DL ved jeg.
Men SW fjerner jo effektivt alle påmindelser om Air Tran

hilsen Ole

Vede
21-01-2015, 14:13
Hva slags selskap var egenligt AirTran? Var de et lavpris selskap som Southwest og Virgin America? Kan ikke ha vært lett å konkurrere med Delta ut fra ATL.

LN-MOW
21-01-2015, 14:23
airTran var et lavkostselskap med 'Business Class' (F-seter - man distanserte seg bevisst frs ordet 'First') og bonusprogram (som etterhvert ble integrert i Rapid Rewards), samtidig som man måtte betale for bagasje, sete osv ...

På det meste var de vel oppe i rundt 100 fly og var en god motvekt til Delta i ATL. Southwest har tatt over de fleste rutene, men de er ikke på langt nær så aggresive i prisingen som airTran var ...

SQ 777
21-01-2015, 14:25
Så vidt jeg husker startet de ut som Valuejet som lowcost Florida . De hadde en crash der og byttet navn til AirTran.. Men dette kan sikkert MOW meget godt .;)

LN-MOW
21-01-2015, 16:16
http://avstop.com/history/historyofairlines/airtran.html