PDA

View Full Version : Gjennomgående billetter, bytte av selskap og overnatting


TKDahl
23-02-2012, 00:12
Regner med at noen her har svaret, kommer med Aegean til ATH sent på kvelden og skal videre til CPH med SAS neste etttermiddag, slipper jeg da å hente ut bag. slik at jeg bare kan tenke på håndbag. (fotobag) da dagen skal brukes til spotting på ATH.

TK :fly

TKDahl
24-02-2012, 14:14
Regner med at noen her har svaret, kommer med Aegean til ATH sent på kvelden og skal videre til CPH med SAS neste etttermiddag, slipper jeg da å hente ut bag. slik at jeg bare kan tenke på håndbag. (fotobag) da dagen skal brukes til spotting på ATH.

TK :fly

Er det noe som har et svar på dette ?

TK :fly

petter380
27-02-2012, 07:36
Jeg tipper du vil måtte ta ut baggen i ATH selv om du har gjennomgående billetter.

Jeg har opplevd at man ikke kan sjekke inn bagasje før 3-4 timer før flighten skal ta av (de har ikke evig med plass for å ta vare på bagasje), og tipper det samme gjelder deg. Itillegg vil jeg tro mange ønsker baggen sin for overnatting ved slike reiser, og at flyselskapene kanskje har det som "default" å ikke ta vare på bagasjen pga det. De fleste flyplasser har egen skap/"lockers" man kan legge baggen i for en dag / noen dager :)

jameson82
27-02-2012, 11:54
Baggage Storage at Venizelos Airport
The new airport does have a luggage storage facility. It is located on the ground floor of the International Arrivals terminal. As soon as you exit the luggage claim area you should turn left and go all the way to the far end of the terminal building. There you will find the "Luggage Storage" facility. They are open from 6:00 AM to 2:00 AM every day and they charge a pretty hefty fee so you may want to ask your hotel about storing anything you are not bringing to the islands, or pack lighter. It is not a bad place to meet someone coming in on a later flight because you can ask anyone and they will tell you where it is.
Storage time 1-6hrs 12hrs
Handbag €2.35 €2.93
Suitcase €3.52 €4.40



http://www.athensguide.com/airport.html

JoeW
27-02-2012, 12:54
Jeg vil ikke utelukke 100% at du ikke kan få bagasjen gjennomsjekket -- men sannsynligheten er nok ikke den største. Ville bedt om det i check-in og forsøkt meg. :)

dc-8-63
27-02-2012, 13:05
Det kommer vel an på om flyplassen aksepterer bagasje som "overnatter" ? Og ikke nødvendigvis opp til flyselskapene...

TKDahl
27-02-2012, 13:50
Takk for svar, da prøver jeg å si fra ved innsjekk i Heraklion og håper jeg slipper å se kofferten før jeg er på Gardermoen ;)
TK :fly