![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Snubblade över den här när jag var på ett annat forum. Då jag själv gärna skulle se att Castellon blev trafikerad (har en lägenhet ca 100 km norrut) så har jag väntat på att det skulle komma igång. Det har varit massor med reklam runt Castellon för detta, bland annat inom fotboll (Villa Real ligger väldigt nära).
Det verkar ju dödfött i sig då Valencias flygplats bara ligger 30-50 km bort. Men storhetsvansinnet visas på många sätt. Det bästa är den gigantiska statyn för € 300 000 av ordförande i regionen.. När det till sist visar sig att landningsbanan är för kort så är det nog mer eller mindre otroligt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
|
![]()
2700m er da greit nok med mindre de forventer store widebodies ... Men det er ikke for mye heller, med tanke på varme dager og lange flighter til f.eks. Skandinavia. Ser ut som at mangel på taksebaner og generelt dårlig underlag er større problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flysitter
|
![]()
Rullebanen er for smal å må graves opp igjen :
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10078794 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
|
![]()
Jeg festet meg ved dette sitatet ...
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Er dette prosjektet lagt dødt?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nej, Castellon har nu öppnat för trafik. Fyra år efter invigningen så lyfte första planet i kommersiell trafik. Se First commercial flight at Castellon.
Det enda som verkar finnas klart är att fotbollslaget Villareals flygningar till matcher ska gå därifrån i år. Fotbollslaget har sponsrats av flygplatsen under flera år tidigare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag var faktiskt där i december 2013 för att se vansinnesprojektet. Fotona blev inte så bra då man inte kom nära byggnaden pga avspärrningar
![]() Den berömda statyn för 500 000 Euro kunde jag få en hyfsad bild på: ![]() Last edited by Bengt; 15-01-2015 at 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser ut til at FR skal begynne å benytte seg av flyplassen Ref Spaniaavisen
http://spaniaavisen.no/wip4/ryanair-...epl?id=2356781
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Bristol og London, med spekulasjoner om at flere ruter kan flyttes fra Valencia og Reus til Castellon:
http://www.anna.aero/2015/03/12/ryan...s-now-network/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nu måste Kavajer röntgas på flygplatser i Sverige | paer | Flyforum | 14 | 22-12-2007 12:44 |
Trafiktal för LFVs flygplatser | Savipix | Flyforum | 0 | 28-08-2006 11:11 |
Fina Decembertal för flygplatser i Sverige | Savipix | Flyforum | 2 | 15-01-2006 23:23 |