• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DAT DAT's flåte

Trdfly

Moderator
Medlem
DAT's flåte

Da ser det til at OY-RUW er overleverttil DAT, men med bare nesen rød og hvit kropp.

Skjermbildehjkl.png


http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=4
 
Last edited:
Re: DATs flåte

De kommer vel til å rullere Dashen inn i Florø/andre ruter i stopr skala da for crew trening osv? Regner ikke med det var engangstilfelle på DX036

Håper jeg fortsatt for prøve ATR den 16.mars - DX033 :P
 
Re: DATs flåte

Hvis det er wet-lease har DAT et problem i forhold til anbudsreglene.

Men dette er i følge Skyliner igjen da, så man vet ikk helt om dette stemmer da...

EDIT: I en artikkel i Adresseavisen for en uke siden sto det at flyet var leiet inn fra det maltesiske flyselskapet Medavia, flyet skal fly frem til den 31.Mars, da flyet skal til Bodø for Anbudsflygningene.
 
Last edited:
Re: DATs flåte

Hvis det er wet-lease har DAT et problem i forhold til anbudsreglene.

Tviler på at de gidder å wetlease en dhc8 og omprofilere denne bare for en martnad. Vi kan nok forutsette at dette er nr maskin nr 3. Ikke får de trent crew heller på wet lease heller.

Er sjefen her ennå kan han nok bekrefte ;)
 
Re: DATs flåte

Tviler på at de gidder å wetlease en dhc8 og omprofilere denne bare for en martnad.

Nei, da har du missforstått det jeg skrev. Under martnan fløy DAT ATR42 pga. den store etterspørslen og etter skal DAT fly med Dash8-100 frem til Anbudet starter, siden DAT har ledige fly og vil de trene crewet og sikert vise frem flyet/ene.
 
Last edited:
Re: DATs flåte

Nye som har kommet til flåten fra Cimber Sterling er:
OY-RUG 509 ATR 72-202 27-08-2012 OY-RTD Active 15.6 Years
OY-RUJ 497 ATR 42-500 14-01-2013 OY-CIJ [Stored] 17.5 Years
OY-RUO 514 ATR 42-500 14-01-2013 OY-CIL [Stored] 16.7 Years
OY-LHA 508 ATR 72-202 Y66 22-03-2013 OY-RTC [Stored] 16.6 Years
OY-LHB 496 ATR 72-202 Y66 22-03-2013 OY-RTF Active 16.8 Years

Kort opphold...
OY-RUL 501 ATR 42-500 14-01-2013 - 26-06-2013 Became P2- Hevilift
 
Re: DATs flåte

Er det noen som har gått ut av flåten til DAT? Har de ikke bare kuttet i produksjonen det siste året?
 
Re: DATs flåte

Er det noen som har gått ut av flåten til DAT? Har de ikke bare kuttet i produksjonen det siste året?

Nei, de har også mange oppdrag utenfor DAT's eget rutenett, blandet annet i Saudi Arabia, Virgin Islands og Irland...
I linken kan man se hvor de forskjellige flyene er hen, me ta forbehol om at noen reg har blitt skrevet feil og noen er det dobbelt av, og att bare OY-LHB har blitt satt i trafikk.
http://www.dat.dk/Base_visning-31092.htm
 
Re: DATs flåte

Fant ingen tråder om DATs MDer men jeg kan jo spørre her.
Noen som vet status på de?
har ikke sett dem på en stund her i CPH
 
Back
Top