• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor omfattende er det å endre seteconfig på et fly?

Discus

Galley Slave
Medlem
Hvor omfattende er det å endre seteconfig på et fly?

Med referanse til ombyggingen av UA (ex CO) fly til Economy plus, hvor mye jobb er det teknisk og papirmessig for å gjøre det og hvorlang tid tar det normalt?

Ser at det kanskje er et par altenrativer:
Alt. a) Gamle seter ut, nye inn. Ny seteavstand.
Alt. b) Gamle seter flyttes, men ny seteavstand.
Alt. c) ...noe helt annet...

Innbiller meg at det er en del teknisk om må justeres ifht. IFE-systemet m.v. Må flyet "veies", dvs. nye dokumenter for vakt/balanse? Ny godkjenning ifht. antall seter m.v.?

(Ber om svar fra folk som vet, ikke folk som tror)
 
Re: Hvor omfattende er det å endre seteconfig på et fly?

SAS skifter ut interiøret i 15 av sine Boeing 737-800, noe som inkluderer nye seter og vegger, flytting av toaletter og galley og montering av internett. Denne jobben tar tre uker per fly.
 
Back
Top