![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Moderatornotis: Dette innlegget er delvis redigert ifht. det originale for å passe som en første-post i en tråd.
https://www.sas.no/eurobonus/partnere/opptjen-poeng/?category=flysas:eurobonus/category/airlines
Antall miles finner du enkelt her: http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/ Eurobonus runder videre opp til nærmeste 100 (også før evt. utregning av 25%)
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by Discus; 06-02-2023 at 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Occasional flyer
|
![]()
Ser poengene fra juleferien begynner å dukke opp og tallene er nesten til å le av.
Har blåkort og fløy billigst med LH, UA og CO. Ut fra det jeg kunne finne ut hos partneren skulle disse flightene gi noen tusen miles, selv i economy. Er det slik at EB regner 25% av miles fra partnerene for EBB-medlemmer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
På de billigste bookingklassene så ja. 25% av antall fløyet miles rundet opp til nærmeste hundre (dvs før du ganger med 25%) Og man får like mye miles på partnere enten man er Basic eller gullmedlem, så ingen forskjell der
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Antallet af point man optjener på "billigbilletter" er grinagtigt lavt - uanset om man rejser SK eller *A, er basic eller guld. Ofte er det næsten ikke besværet værd. Det giver flere point at købe en ny printerpatron end at flyve.
Bonusprogrammer er efterhånden kun for folk der rejser på de dyreste billetter eller bruger store beløb på co-brandede creditcards. Selv optjener jeg vel 95% af mine point på andet end flyvning.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du hadde hatt co eller UA kort ville du fått mye mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg anbefaler å regne over hvilken status du ville hatt på forskjellige kort basert på det trafikkmønsteret du har. Selv ligger jeg i grenseland til sølvstatus hos SAS, men med de samme reisene ville jeg ligget godt innenfor gullstatus hos UA.
Det kan uansett være greit å få poeng til Eurobonus, men de tjener jeg mye raskere med kort fra TrumfVisa enn ved å fly. Kan legge til at jeg bare flyr privat og med billigst mulig billettklasse.
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hvem er dette hos? Mener du Miles & More?
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Jeg undrer mig dog stadig over at det man tjener færrest point på er at flyve. Min logik siger mig at det burde være det primære i et flyselskabs loyalitetsprogram. Det giver ikke meget mening at man skal flyve CPH-AAL 134 gange for at tjene point nok til en "gratis" tur på samme rute og stadig betale skatter der næsten svarer til at købe en billet. Man kan naturligvis opnå status på antal legs, men bonus for at være stamkunde er der ikke meget af. Men der er jo så meget jeg ikke forstår ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Swiss Miles and More - forkortet Smiles and More
![]()
![]() |
#11 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det er jo en av fordelene av være immigrant i sitt eget land og ikke velkommen her i Norge (Norge liker jo ikke oss fremmedarbeidere ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Flysitter
|
![]()
Men om man flyr CPH-AAL 35 ganger 17/5 t/r så klarer man EB gull som Norsk for under 10K. Det må vel være den billigste måten å få *G av alle *selskaper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Occasional flyer
|
![]()
Jeg visste at det kun blir 25% av opprinnelig poengsum på SK flighter, men trodde at 25% kun var gjeldende når SAS skulle dele ut poeng og ikke at de trakk 75% på poeng tjent med *A partner-flighter.
Jeg valgte til dels å unngå SK-flighter på denne turen da jeg trodde poeng tjent hos partnere ikke ble kvartet ned. Baserte dette på erfaringer fra flighter med partnere i USA for noen år siden der miles ikke ble redusert til 25% selv om det kun ble 25% på SK-flighter. Ser i ettertid at det er skrevet i flere tråder om prosentreduksjon ved opptjening hos partnere. EB styrker på ingen måte min lojalitet ovenfor SAS når jeg skal fly, men pga. EB er jeg lojal bruker av Trumf, Diners og tilbud fra shop-partnere. For eksempel tjente jeg nesten like mange poeng ved å kjøpe en 30-pakk kontaktlinser med doble poeng som å krysse atlanteren. Flyr ikke så ofte lenger, så status er irelevant, og bruker hovedsaklig poengene når det er 50% tilbud innenlands på sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flysitter
|
![]()
Her er oversikten hva de forskjellige booking klassene gir hos *A partnere http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Nu tror jeg dog at det er forbeholdt en meget minimal del af SAS kunder at gøre det ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Trodde du mente Miles&Smiles - bonusprogrammet til Turkish Airlines
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ikke alltid man får 100 % med SA partnerene hos CO, men langt oftere enn med Eurobonus. Det er en grunn til at jeg byttet til CO.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Newbie question: Hvor mange prosent gir Z hos LH til Eurobonus?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det finner du her:
http://www.flysas.com/shared/EuroBon...ansa/?vst=true
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har det virkelig noe å si hvilken logo som står på M&M-kortet? Og får man ikke automatisk vanlig Lufthansa-kort når man bor i Norge?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |