OY-KBM tilbake i SAS-regi

sk931

ScanFlyer Rusty
SK9136 SIN-CPH er landet i CPH...så det vil sige at OYKBM er tilbage i SAS regi igen...dejligt

Hilsen Ole
 
Re: OYKBM

Uden at jeg ved noget som helst om det, ja så kan vi jo så håbe at den, har nye stole i C
Hilsen Ole
 
Re: OY-KBM

Ser att OY-KBM åter registrerades på SAS (som användare) 19 jan. 2012 med en c/o-adress hos Manpower Solution i Luleå , någon/några avdelningar på SAS som är outsourced ?
 
Re: OYKBM

Uden at jeg ved noget som helst om det, ja så kan vi jo så håbe at den, har nye stole i C
Hilsen Ole

Desværre kommer den med nuværende interiør. Men meget snart træffes der beslutning fra SAS´bestyrelse, om der skal investeres i nye kabiner og IFE. Nu må vi se, hvor langt pengene rækker i denne omgang!
 
Re: OY-KBM

Dengang SAS satte to A340 på jorden var der vist kun få der turde håbe på de kom tilbage i drift hos SAS igen. Man snakkede jo endda om at SAS's IC-operationer måske snart var slut.

Godt at se en sådan dag oprinde :)
 
Kan bekræfte at OYKBM er malet i STAR ALLIANCE bemaling...Det er den type med
mørk hale, altså standard bemaling.....
Har set den idag i hangar 4 i CPH

Hilsen Ole
 
Hyggelig at maskinen nå er tilbake i SAS-trafikk - husker hvordan selskapets interkontinentale trafikk ble dømt nord og ned her på forumet. Ja, det var til og med ansatte i selskapet som her på forumet sa at den interkontinentale operasjonen ville bli lagt ned i løpet av 1,5 år. De hadde sikkert god grunn til å frykte dette for resultatene var ikke akkurat imponerende - det var vel i særlig på dette segmentet at SAS en periode gikk med store underskudd.

Trenden har imidlertid endret seg en del: Hovedgrunnen til at de to A340-flyene kom tilbake i trafikk var vekst på 50 prosent over en periode på seks måneder i bookingene på Business Class til Asia og generelt god etterspørsel, særlig på Beijing-ruten. Derfor ble også Shanghai-ruten relansert. Jordskjelvet i Japan og utviklingen i verdensøkonomien har imidlertid gjort at utviklingen har stoppet opp - og oppstart for Shanghai-ruten er ikke det beste. Samtidig går USA-rutene langt bedre enn for noen år siden og Oslo-New York har jo vært en stor suksess.

OY-KBM får den samme konfigurasjonen som de fire Airbus A330-300. Noen som vet når den settes inn i trafikk og om den skal brukes på spesielle ruter?

Her er for øvrig noen interiørbilder fra da den ble operert av HI FLY:

http://www.hifly.aero/images/A340300_OY-KBM_Premium.jpg
http://www.hifly.aero/images/A340300_OY-KBM_Standard.jpg
 
Last edited:
Denne var et vanlig syn i Australia, vet ikke hva den gjorde der nede, men jeg har observert den flere ganger på flyplassen i Brisbane
 
OY-KBM får den samme konfigurasjonen som de fire Airbus A330-300. Noen som vet når den settes inn i trafikk og om den skal brukes på spesielle ruter?

Vil det si at den blir forskjellig fra de andre 340ene? Det er vel ikke særlig praktisk?
 
Har den vanlige eller helrøde motorer (slik som den A330 som kom fra SIN) ??

Som denne: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=97209
Nej, de är ´standard´..

Foto från cphspotters.dk
SK340starAlliance.jpg

Foto från cphspotters.dk
 
Fantastic!!!!!
Digger de fargene, synes bare SAS-firkanten burde vært bitte litt større.
Takk for at du legger ut.
 
Back
Top