![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God kveld,
Sitter her og vurderer om jeg rett og slett skal kjøpe en 3 ukers Norge rundt billett med Widerøe med gyldighet fra; 19.juni. Prisen er jo i underkant av 6000,- for 3 uker ((alle 3 sonene). Har kun vært 3 ganger i flotte Nord-Norge siden jeg var der i militæret for 20 (sick) år siden, og det er mange steder jeg ikke har vært der oppe i nord. Da man i tillegg skal i "utlendighet" på jobb både i mai og ikke minst i juli-august så frister en Norges ferie i juni Så spørsmål: Erfaringer med dette produktet? Må man planlegge alt på forhånd (booke flighter tidlig)? Eller er det som oftest ledige seter på de fleste rutene? Mao. kan man improvisere ruta litt underveis? Noen som har noen tips om hvilke steder som absolutt bør besøkes? Har tidligere besøkt/vært i området aksen Narvik-Harstad-Tromsø + indre Troms! og såvidt en tur over grensa til Finnmark i Nord-Troms. Og litt av Lofoten. Alle tips/erfaringer mottas med takk. Mvh Fjordheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helgeland og Lofoten er et must. Men også mye flott natur på Vestlandet. Sogn og Fjordane osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
BSSW og Polaris har en tripreport som ligner veldig på det du planlegger. De skriver óg litt om framgangsmåte rundt booking etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vurderer å ta en to ukers med denne i sommer. Hvor mye bør planlegges på forhånd mtp. overnatting og slikt? Første flighten må selvsagt bookes. Og vil hvertfall komme meg lengst nord + jeg må innom Bodø og Helgeland en tur.
Last edited by Twin Otter; 10-05-2013 at 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
For å maksimere opplevelsen går det også an å booke tilslutningsflight i "begge ender" av reisen utenriks. Savipix og min tur starter i CPH og ender i GOT. Ser på billetten at bookingklasse er economy extra, noe som gir "business" seating ombord på de internasjonale delene. Og så får man jo lounge om man har Star Gold
![]()
![]() |
#6 |
Amatør
|
![]()
Får man poengopptjening da også, Cecilie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Det vet jeg ikke, men regner med at man ikke får det. Hvis jeg allikevel skulle få poeng ville jo det bare være en positiv overraskelse
![]() Jeg har allerede reservert seter på de turene som blir operert med Q400 - småhoppene med Q100 er vel free seating.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Har du reservert rad 1-5 eller 21, så må du være forberedt på å bli flyttet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det noen begrensning på hvor sent opp mot avreise (første flight) kan bestilles? Eller avhenger dette kun av tilgjengelighet på flighten(e)?
Kan jeg drøye det noen uker til med å bestille hvis jeg vurderer dette i juli? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Det er kun bestemt av tilgjengelighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Gir ikke disse billetenr bonuspoeng på konkuranserutene om det er firmakode knyttet til dem? Skjønner at FOT ikke gir poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som vet om det er praktisk mulig å reise til RRS og tilbake til OSL med samme fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vurderer fortsatt dette. Hvordan erfaringer har folk gjort seg på forhånd ifht. hva av overnatting som bør/kan bookes på forhånd. Det er vel ikke slik at hele reisen bør være planlagt på forhånd? Er det mye som kan gjøres på sparket?
Tenker å prøve å holde kostnadene nede og kanskje ta med meg en sovepose og prøve å ikke gå for hotellovernatting hver eneste natt. Kommer helt an på hvor jeg ender opp? Hva tenker folket? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De gir både poeng og kvalifiserte flygninger. Bookingklasse Y.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så ved å ta 17,5 t/r reiser med WF på komersielle ruter i løpet av 2 uker så kan man oppnå dette ved å betale den nette sum av 2775 kr(Sone 1). Og samtidig tjene inn 35000 bonuspoeng, som er nok til en t/r til en tur til f.eks Paris?
![]() Hva har jeg misforstått? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() (Nei, jeg har ikke regnet ut om det går an...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fullt mulig. Bare ut fra Bergen kan man oppnå 36 enkeltreiser. Det skulle bli 38125 poeng om man ikke har noe opptjening fra tidligere i gjeldende periode. (Forutsatt at man reiser i Y og at Y gir 1000 poeng per leg)
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norge Rundt med Widerøe | Cecilie | TripReports | 68 | 27-04-2016 11:46 |
Du kommer ikke frem sånn helt uten Widerøe - 5 dager med Norge Rundt Billetten | Savipix | TripReports | 43 | 02-03-2014 21:28 |
Norge Rundt-billetten | FlightDeck | Reiseforum | 2 | 27-01-2009 23:58 |