Pressekonferanse DAT Rygge 9 jan. 2012

Hobbes

ScanFlyer Blue
I den grad vi får det til så skal jeg og TenFour (han vet det ikke enda :-) ) prøve å legge ut bilder og info fra pressekonferansen her, og bilder fra turen!

Lover ikke noe men skal gjøre vårt beste!

I den grad vi får det til så skal jeg og TenFour (han vet det ikke enda :-) ) prøve å legge ut bilder og info fra pressekonferansen her, og bilder fra turen!

Lover ikke noe men skal gjøre vårt beste!
Gleder meg allerede
Ser at mannen i tårnet sliter litt med klokka i dag :) min er nå 10.25 og hans er:

09.01.2012 07:00 Trondheim DX681 Danish Air Transport Avreist 11:02
Knegg knegg :)

Gleder meg allerede
Ser at mannen i tårnet sliter litt med klokka i dag :) min er nå 10.25 og hans er:

09.01.2012 07:00 Trondheim DX681 Danish Air Transport Avreist 11:02
Knegg knegg :)

Mannen i tårnet (av og til meg) har intet med infosidene til RSL å gjøre! Dessuten står det 1002!

Nå har det blitt servert kake og tilhørende drikke :-) Thon var også innom her. Ble ønsket velkommen av sjefen for DAT, hyggelig! Hyggelig stemning her, med mye presse og DAT-ansatte. Det ser ut som det blir OY-RUB som skal ta oss til Bergen. :-) Satser på at MDen tar meg hjem igjen fra Bergen.

Ombord på sete 5F.
b00b0dbd-e024-c749.jpg

Noen som har oversikt over hvor lenge MDen skal være stasjonert på RYG og hvilke ruter den skal fly? Kunne tenkt meg en tur bortom til helga for å knipse litt, så hadde vært fint å fått med den og :)

Noen som har oversikt over hvor lenge MDen skal være stasjonert på RYG og hvilke ruter den skal fly? Kunne tenkt meg en tur bortom til helga for å knipse litt, så hadde vært fint å fått med den og :)

Fra i dag til 22. januar. Flyr morgenavgangen til Trondheim og ettermiddags/kveldsavgangen til Bergen.

Den drar/dro "hjem" i dag og blir ikke satt inn siden den er utleid.

Den var ikke dratt hjem når jeg landet på Rygge i sted, men stod på fjernpark.
Drar sikkert hjem igjen i morgen?

Fikk forresten en overraskelse på vei hjem fra Bergen - da dukket Eastern Airways opp med Saab 2000.
Kommer en liten rapport i morgen :)

Hva mener du? Blir den ikke satt inn på morgenavgangen til og fra Trondheim og ettermiddagsavgangene til og fra Bergen fram til 22. januar allikevel? Eller misforsto jeg? ;)

For noe dritt. Skuffende av DAT. Eneste grunnen til at jeg valgte Rygge som destinasjon når jeg skal nedover den 20. januar var så jeg kunne fly MD87, pluss at det var grisebillig. En fantastisk sjanse til å få flydd MD87 uten å måtte bruke masse unødvendig tid og penger.

Men men, da blir det vel ATR isteden da, nytt fly for meg det også.. Samt nytt selskap. Men hvis de nå har solgt unna billetter på grunnlag av MD87s kapasitet, hvordan skal de løse det mtp plass? Det er da vesentlig færre seter i en ATR42/72 kontra en MD87? Er det ikke fare for overbooking her?

Last edited:
For noe dritt. Skuffende av DAT.

Men men, da blir det vel ATR isteden da, nytt fly for meg det også.. Samt nytt selskap. Men hvis de nå har solgt unna billetter på grunnlag av MD87s kapasitet, hvordan skal de løse det mtp plass? Det er da vesentlig færre seter i en ATR42/72 kontra en MD87? Er det ikke fare for overbooking her?

Da vi kom tilbake fra Bergen stod det en Saab 2000 fra Eastern Airways og varmet opp for å ta kvelds avgangen til Bergen i stedet for MD87 Denne var leid inn som erstatter for MD'n, nettopp for å få med mere pax enn ATR'n.

Ifølge Glenn ble det et ok plaster på såret på hans Bergens fly. Noe han selv i posten sier han vil komme tilbake til.

Hvor lenge denne vil gå før de setter inn ATR, vet ikke jeg. Tar sjangsen på å legge ved et bilde her, selv om det kanskje ikke er helt politiskt korrekt.

Eastern.jpg

Blir nok deicing her før avgang.:fly

kære alle der gik savnede vor MD87 på ruterne.
Desværre fik vi en fejl på "anti float tab" på morgenens ferry ind til Rygge. Dette er ikke noget man kan flyve med. Vi håber flyet bliver flyvende senere på ugen så det kan komme hjem til Billund hvor det er standby for opgaver.
Da vi alligevel så måtte leje Eastern ind til at tage programmet for en længere minimums periode er der ingen grund til at flyve med MD denne gang. Om passager tallet øges godt kan vi måske se den på Rygge igen senere som back up. Ruterne er desværre ikke bæredygtige til MD som standard.

kære alle der gik savnede vor MD87 på ruterne.
Desværre fik vi en fejl på "anti float tab" på morgenens ferry ind til Rygge. Dette er ikke noget man kan flyve med. Vi håber flyet bliver flyvende senere på ugen så det kan komme hjem til Billund hvor det er standby for opgaver.
Da vi alligevel så måtte leje Eastern ind til at tage programmet for en længere minimums periode er der ingen grund til at flyve med MD denne gang. Om passager tallet øges godt kan vi måske se den på Rygge igen senere som back up. Ruterne er desværre ikke bæredygtige til MD som standard.
Takk for at du registrerte deg her Jesper - fint med oppklaring! :)

Veldig synd at MD'en deres fikk problemer, men jeg forstår godt at den ikke kan fortsette - propell er det eneste riktige på innenriks fra Rygge.
Jeg fikk i det minste en veldig positiv erfaring med DAT og deres ATR 72.
Støynivå var ikke nevneverdig, men selvfølgelig - litt støy blir det når det er propell.

Ønsker DAT masse lykke til på Rygge - jeg er sikker på at dere får dette til.
Selv krysser jeg fingrene for flere ruter, håper København kommer snart!

Takk for info, bra at dere henvender dere direkte her! :)

Er det klart hvilken flytype som vil bli benyttet på morgenavgangen fra TRD til RYG frem til 22. januar? Er det SAAB 2000 som vil bli benyttet, eller blir det ATR, eller vil det variere? Eller er det litt tilfeldig?

Får håpe dere opplever stor suksess på innenriksrutene deres, slik at vi kanskje kan få se MD87 på innenriks en eller annen gang ;) Det skal vel litt til, men er lov å håpe :D

Last edited:
Back