![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I den grad vi får det til så skal jeg og TenFour (han vet det ikke enda :-) ) prøve å legge ut bilder og info fra pressekonferansen her, og bilder fra turen!
Lover ikke noe men skal gjøre vårt beste! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ser at mannen i tårnet sliter litt med klokka i dag ![]() 09.01.2012 07:00 Trondheim DX681 Danish Air Transport Avreist 11:02 Knegg knegg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå har det blitt servert kake og tilhørende drikke :-) Thon var også innom her. Ble ønsket velkommen av sjefen for DAT, hyggelig! Hyggelig stemning her, med mye presse og DAT-ansatte. Det ser ut som det blir OY-RUB som skal ta oss til Bergen. :-) Satser på at MDen tar meg hjem igjen fra Bergen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ombord på sete 5F.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som har oversikt over hvor lenge MDen skal være stasjonert på RYG og hvilke ruter den skal fly? Kunne tenkt meg en tur bortom til helga for å knipse litt, så hadde vært fint å fått med den og
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fra i dag til 22. januar. Flyr morgenavgangen til Trondheim og ettermiddags/kveldsavgangen til Bergen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Bilder fra åpningen av DAT's base på Rygge i dag.
Jeg minnes 14. september 2007 da Kjos stod like glisende i flykaptein-uniform. http://www.moss-avis.no/bildegalleri...-mlr-1.6705463
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den drar/dro "hjem" i dag og blir ikke satt inn siden den er utleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Masse inntrykk og positive opplevelser!
Mer kommer med bilder m.m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Drar sikkert hjem igjen i morgen? Fikk forresten en overraskelse på vei hjem fra Bergen - da dukket Eastern Airways opp med Saab 2000. Kommer en liten rapport i morgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Det blir ikke noe MD80 nei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For noe dritt. Skuffende av DAT. Eneste grunnen til at jeg valgte Rygge som destinasjon når jeg skal nedover den 20. januar var så jeg kunne fly MD87, pluss at det var grisebillig. En fantastisk sjanse til å få flydd MD87 uten å måtte bruke masse unødvendig tid og penger.
Men men, da blir det vel ATR isteden da, nytt fly for meg det også.. Samt nytt selskap. Men hvis de nå har solgt unna billetter på grunnlag av MD87s kapasitet, hvordan skal de løse det mtp plass? Det er da vesentlig færre seter i en ATR42/72 kontra en MD87? Er det ikke fare for overbooking her? Last edited by OleSR; 10-01-2012 at 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det har sikkert vært en del av beslutningen ... tipper salget har vært dårlig ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ifølge Glenn ble det et ok plaster på såret på hans Bergens fly. Noe han selv i posten sier han vil komme tilbake til. Hvor lenge denne vil gå før de setter inn ATR, vet ikke jeg. Tar sjangsen på å legge ved et bilde her, selv om det kanskje ikke er helt politiskt korrekt. ![]() Blir nok deicing her før avgang. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
kære alle der gik savnede vor MD87 på ruterne.
Desværre fik vi en fejl på "anti float tab" på morgenens ferry ind til Rygge. Dette er ikke noget man kan flyve med. Vi håber flyet bliver flyvende senere på ugen så det kan komme hjem til Billund hvor det er standby for opgaver. Da vi alligevel så måtte leje Eastern ind til at tage programmet for en længere minimums periode er der ingen grund til at flyve med MD denne gang. Om passager tallet øges godt kan vi måske se den på Rygge igen senere som back up. Ruterne er desværre ikke bæredygtige til MD som standard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Veldig synd at MD'en deres fikk problemer, men jeg forstår godt at den ikke kan fortsette - propell er det eneste riktige på innenriks fra Rygge. Jeg fikk i det minste en veldig positiv erfaring med DAT og deres ATR 72. Støynivå var ikke nevneverdig, men selvfølgelig - litt støy blir det når det er propell. Ønsker DAT masse lykke til på Rygge - jeg er sikker på at dere får dette til. Selv krysser jeg fingrene for flere ruter, håper København kommer snart! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for info. Slik liker vi!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for info, bra at dere henvender dere direkte her!
![]() Er det klart hvilken flytype som vil bli benyttet på morgenavgangen fra TRD til RYG frem til 22. januar? Er det SAAB 2000 som vil bli benyttet, eller blir det ATR, eller vil det variere? Eller er det litt tilfeldig? Får håpe dere opplever stor suksess på innenriksrutene deres, slik at vi kanskje kan få se MD87 på innenriks en eller annen gang ![]() ![]() Last edited by OleSR; 10-01-2012 at 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pressekonferanse på Rygge i dag. | TenFour | Flyforum | 15 | 16-05-2012 01:37 |
Rygge 30 jan 2012 | Hobbes | Bilder & foto | 5 | 31-01-2012 14:57 |
Rygge 20. jan | Hobbes | Bilder & foto | 10 | 26-01-2012 17:54 |
Rygge 19. jan | Hobbes | Bilder & foto | 8 | 22-01-2012 10:21 |
Pressekonferanse om Rygge Sivilie Luftavn klokken 10 | Herlov | Flyforum | 18 | 24-02-2006 19:42 |