Finnes det virkelig ingen gode søkemotorer for flyreiser?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Finnes det virkelig ingen gode søkemotorer for flyreiser?

Prøver å finne en flyreise fra OSL til RUN, men er ikke interessert i å fly langdistanse med Air Mauritius og er heller ikke interessert i å bytte flyplass på tvers av Paris. Da dette dukker opp for alle søk jeg gjøre ønsker jeg en søkemotor med:
-Mulighet til å utelukke flyplassbytte eller eliminere flyplasser for transit om det ikke er mulig.
-Mulighet til å utelukke flyselskaper fra enkeltstrekninger (Air Mauritius fra MRU til RUN klarer jeg holde ut, men å ta dem helt fra Paris blir for drøyt)

Jeg har ikke klart å finne noen som takler dette.

finn.no - ingen slike opsjoner for søk.
restplass.no - ingen slike opsjoner for søk.
seat24.no - ingen slike opsjoner for søk.
expedia.no - ingen slike opsjoner for søk.
gotogate.no - ingen slike opsjoner for søk.
wideroe.no - gir bare feilmelding ved søk.
monondo.no - Kan eliminere flyplasser, men viser ikke begge flyplasser ved flyplassbytte slik at dette kan elemineres, kan bare utelukke flyselskaper helt og ikke fra enkeltstrekninger
ebookers.no - Meny for eliminering av flyselskap, men den virker ikke. Kan ikke eliminere flyplasser.
kayak.no - Merkelig meny hvor man kunne velge mellom alle eller ingen flyselskaper. Klarte ikke finne noen reiser.

Noen som har tips om andre siter enn de ovenfor?

Last edited:
Re: Finnes det virkelig ingen gode søkemotorer for flyreiser?

Amadeus.net gir deg Air Austral fra CDG eller Lyon - MEN om det er mye bedre enn Air Mauritius er jeg ikke sikker på. Det kan jo også være et tilfelle hvor budbringeren (søkemotorene) ikke er skyldig, men at du ønsker et svar de ikke kan gi.

Interessant så har expedia.com andre filtreringsmuligheter enn expedia.no. Men det ser ut som det er liten effekt. Det er jo også mange codeshare-flighter som er operert av Air Mauritius og gjør kanskje filtreringen ikke så effektiv.

Ellers så har du EK fra DXB. En fin søkemotor for flighter er flightstats.com, men den vil ikke gi priser, men kan hjelpe med å finne ut hvem som faktisk flyr og tilgjengelighet.

Prøv på vores side http://www.viviro.com her kan du i filtrene i venstre side fravælge flyselskaber, lufthavne for mellemlanding m.v. Desuden er det muligt at vælge alliancer osv.
Takk, men for flyselskap var det ikke mulig å utelukke et enkelt selskap.

Amadeus.net gir deg Air Austral fra CDG eller Lyon - MEN om det er mye bedre enn Air Mauritius er jeg ikke sikker på..
Takk, men så ikke at den hadde mulighet til å utelukke et enkelt flyselskap.

Interessant så har expedia.com andre filtreringsmuligheter enn expedia.no. Men det ser ut som det er liten effekt. Det er jo også mange codeshare-flighter som er operert av Air Mauritius og gjør kanskje filtreringen ikke så effektiv.

Ellers så har du EK fra DXB. En fin søkemotor for flighter er flightstats.com, men den vil ikke gi priser, men kan hjelpe med å finne ut hvem som faktisk flyr og tilgjengelighet.
Takk, men flightstats.com ser kun ut til å klare å finne direkteflighter og kun 2 dager frem i tid.

Du har jo http://matrix.itasoftware.com som er rimelig kraftfull. Kan ikke booke flybilletter der, men i de fleste tilfeller klarer jeg å søke meg frem til den gitte prisen på ITA hos f. eks. Widerøe. Alternativt booker du via reisebyrå.

Forsøk å dele opp søket og lytt til Superhaien - tror de beste mulighetene vil være via Sandkassen
Ser ut til å være et stort problem for samtlige søkemotorer å klare strekninger som består av 3 eller 4 flighter.

Om man så klarer å splitte opp reisen selv og finne flighter, hva skal man så gjøre for å finne best pris? Jeg hadde ønsket meg en søkemotor med open jaw, komplekse søk og lavpriskalender... samtidig. Er jeg for kravstor?

Du har jo http://matrix.itasoftware.com som er rimelig kraftfull. Kan ikke booke flybilletter der, men i de fleste tilfeller klarer jeg å søke meg frem til den gitte prisen på ITA hos f. eks. Widerøe. Alternativt booker du via reisebyrå.
Takk, så ut som om den hadde mulighet til å utelukke flyselskaper, men det fungerte ikke.

Hva er det som er så galt med Air Maurtius da? Uansett med dine preferanser det nok det beste å henvende seg til et godt gammeldags reisebyrå. De kan sy sammen det meste.

Last edited:

Hva er det som er så galt med Air Maurtius da?
http://www.airlinequality.com/Forum/mauritius.htm
Ellers er jeg jo interessert i å finne noen som har denne funksjonaliteten da jeg ofte har bruk for den.
Uansett med dine preferanser det nok det beste å henvende seg til et godt gammeldags reisebyrå. De kan sy sammen det meste.
Har de andre verktøy enn det som er tilgjengelig online? Jeg er også fleksibel på dato og destinasjon for å finne laveste pris, skal ha multidestinasjon eller open jaw og det skal matche flere andre bookinger som jeg skal gjøre samtidig. Jeg er nok ikke helt i målgruppen.

Har også mange dårlige erfaringer med reisebyråer, de har fått til helt utrolige feil og har ofte vist seg å ha mangelfull kompetanse og utdatert info. :old

Jeg vil da si du er for kravstor, eller faller i en gruppe som er for liten til at søkemotorer lager verktøy slike kam bruke. Ville, som andre har sagt, brukt et reisebyrå. Eller delt opp reisen.......;)

Har selv brukt funksjonaliteten hos ita mange ganger, rart det ikke funker. Prøv å sende dem en Mail, de er vanligvis raske å svare

Å lattisstedet airlinequality som referanse for hvordan flyselskaper er, blir helt ute på viddene

Prøvd vayama?
Takk, men de klarte ikke finne en eneste flight til RUN. Prøvde en enklere destinasjon og filtreringen deres på flyselskap virket ikke. De har heller ikke noen filtrering på transittflhyplasser.

Har ikke noe særlig lyst til å dele opp flighten bare fordi søkemotorene er for dårlige, foretrekker å ha gjennomgående billett.

Her er dagens flygninger på RUN. Hvis du ikke skal fly langt med Air Austral, eller bytte flyplass i Frankrike, hvordan har du da tenkt å komme deg dit på en flybillett?

Air Austral UU946 TOULOUSE 06:40 Arrivé 06h40
Air France AF3518 PARIS ORLY 07:15 Arrivé 07h27
Air Austral UU978 PARIS CDG 07:35 Arrivé 07h46
Air Austral UU948 NANTES 08:40 Arrivé 08h46
Air Mauritius MK218 MAURICE 09:00 Arrivé 08h51
Air Madagascar MD184 TANANARIVE 09:30 Retardé
Air Austral UU974 PARIS CDG 09:35 Atterri 09h34
Air Austral UU103 MAURICE 10:05
Air France AF3580 PARIS ORLY 10:40 Prévu 11h00
Corsairfly SS910 PARIS ORLY 11:15 Prévu 11h30
Air Mauritius MK290 MAURICE 11:30
Air Austral UU105 MAURICE 13:00
Air Mauritius MK296 MAURICE 14:15
Air Austral UU612 TANANARIVE 14:50
Air Madagascar MD190 TANANARIVE 15:40
Air Austral UU204 DZAOUDZI 16:00
Air Mauritius MK292 MAURICE 16:05
Air Austral UU275 DZAOUDZI 17:35
Air Austral UU566 TAMATAVE 18:20
Air Austral UU109 MAURICE 19:05
Air Austral UU772 NOUMEA 19:15 Prévu 18h55
Air Austral UU462 SEYCHELLES 22:00

Her er dagens flygninger på RUN. Hvis du ikke skal fly langt med Air Austral, eller bytte flyplass i Frankrike, hvordan har du da tenkt å komme deg dit på en flybillett?
Har mange alternativer:
a) fly til ORL istedefor CDG
b) Fly Air Austral fra CDG
c) Fly noe annet enn Air Mauritius til MRU og ta Air Mauritius eller Air Austral derifra
d) Fly via sandkassa til Seychellene og ta Air Austral derifra
e) Ta stopover i Noumea :spin

Back