'Kjøkkengardin' Airlines - Volotea

LN-MOW

Flyklapper
Medlem

Nytt spansk flyselskap på gang .. her er deres første fly, en MD95 - et tidligere Midwest/Click-eksemplar .. Ikke mye kjent om dette selskapet annet enn at det ser ut til at en av Vueling-grunnleggerne står bak.

N923ME.jpg

Re: 'Kjøkkengardin' Airlines

Dette var jo rett og slett fint :-)

Må jo absolutt appellere til "hu mor".

Da begynner detaljene å piple ut ....

While its corporate base is in Barcelona, operations on Volotea’s 125-seat, all-coach class Boeing 717s are set to begin on April 5th from a hub in Venice. “Volotea’s goal is to forge new and efficient air connections between Europe’s small and mid-sized cities currently not well served by direct flights,” said Munoz in a statement. The airline told Bloomberg that Bilbao, La Coruna and Granada in Spain could be some of Volotea’s first destinations, along with cities in France and Italy. The airline seeks to emulate the route model of Flybe, Europe’s largest regional carrier.

http://nycaviation.com/2012/02/new-spanish-airline-volotea-to-launch-flights-in-april/

Av en eller annen grunn har jeg begrenset tro på hvor lenge disse overleverer

Pessimist!!! Har du ikke peiling på flybransjen eller?????

Holdbarheten er vel ca like lenge som innholdet i syltetøyglasset de har stjålet lokket fra.

Pessimist!!! Har du ikke peiling på flybransjen eller?????

Holdbarheten er vel ca like lenge som innholdet i syltetøyglasset de har stjålet lokket fra.

Den kommer med andre ord an på sukkerprosenten?

Det skal bli spennende og følge med og se hvordan det vil gå med dem fremover, satser på det vil gå bra med dem og kanskje bli "nye" Spanair. Ganske plain livery må jeg si hehe, men la oss håpe dem klarer seg nå en stund og klarer og bygge opp noe.

Aldeles fantastisk Livery, med unntak av litt for store bokstaver.

Ser ut som jeg tok ganske feil her, og virker som de etterhvert har klart og få til en betydelig niche-operasjon og knytter sammen en haug mindre destinasjoner, stort sett i Sør Europa.

Uansett har de nå funnet ut at det ligger såpass mange begrensninger i en 717 flåte, både i forhold til rekkevidde og tilgangen på fly, at de nå planlegger endre til en etterhvert ren A319 flåte. Første fly kommer etter planen til første kvartal neste år. Det er snakk om brukte fly, så de har trolig fått en god deal på maskinene

http://www.ch-aviation.com/portal/news/41647-volotea-to-phase-out-b717s-in-favour-of-a319s

"We are very pleased to incorporate these four A319 to our fleet and become an Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac) operator in the long term," he said. "In the coming years we expect to have a 100 percent A319 fleet. These new aircraft will also allow us to serve more distant destinations and provide superior on-board service as there will be improved seating pitch."

Re: 'Kjøkkengardin' Airlines - Volotea

Og de har sikkert fått en ålreit pris fra Delta for 717'ene .. ;)

...og da ble man minnet på at en tur med selskapet skulle bookes, så nå blir det Volotea fra Nice til Palermo i sommer. Ikke A319, men 717. Lite er bedre enn det. :)

Anna Aero har en analyse av Volotea som viser deres enorme sesongsvingninger. Sier seg selv de er avhengige av billige brukte fly og trolig ha noen måter å redusere crew cost om vinteren for å få butikken til å gå rundt

NL170427-v7-seasonality.png

Back