• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Småprat om Ritz Carlton Hong Kong

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Småprat om Ritz Carlton Hong Kong

Hå hå hå, milde moses. Det var gullrekka si.

F med CX og SQ er jeg litt misunnelig på. Ritz Carlton Hong Kong... Er det det som gjelder? Skal til Hong Kong i April...
.

Hotellet har akkurat åpnet og ligger fra 114 etasje og oppover i ett nytt bygg i Kowloon. Skal være ett av verdens beste hoteller

Bare å Google litt det ;)

Re: Hva er dine flymål for 2012?

Hotellet har akkurat åpnet og ligger fra 114 etasje og oppover i ett nytt bygg i Kowloon. Skal være ett av verdens beste hoteller

Bare å Google litt det ;)
Tror den googlingen feilet litt...

118 Svømmebasseng og Ozone bar
116 club lounge
113-117 Club room og spesielle suiter
106-112 Vanlige rom og suiter
Vanlige restauranter under dette ned til 102.

100 utsiktsetasje for vanlige besøkende som ikke bor på hotellet
http://www.sky100.com.hk/
Dit koster det 111 NOK for en vanlig billett og 370 NOK for de som ikke vil stå i lang kø.

Her er det altså club access som gjelder. :cool:

Tror den googlingen feilet litt...

116 club lounge

Dit koster det 111 NOK for en vanlig billett og 370 NOK for de som ikke vil stå i lang kø.

Her er det altså club access som gjelder. :cool:

Par bilder med mer her: http://www.ritzcarlton.com/en/Properties/HongKong/Default.htm

Har brukt en av mine bekreftede Club oppgraderinger på bookingen.

Fikk du en gratis oppgradering fra vanlig rom til Club? Hvordan?

Tipper han har status. Han pleier å ha det ,)

Apropos mine mål om nye flytyper, er en i boks allerede: Flytur med 717 ble booket i går ;)

Det där hotellet ser grymt ut. Ska komma ihåg det till min resa nästa höst.

Nei, det hjelper ikke med status der i gaarden naar det gjelder oppgraderinger.

Jeg har RC sitt kredittkort: http://www.requestritzcarltoncard.c...55&jp_cmp=cc/05BRRitzCarltonExact/sea/na/Ritz

Det gir meg 3 oppgraderinger til Club bekreftet ved booking hvert aar. Jeg ble plassert i en club junior suite
Ser at kortet også inkluderer "Priority Pass™ Select", men hvilket nivå tilsvarer det? Basic, Basic plus eller Prestige?

Ser at kortet også inkluderer "Priority Pass™ Select", men hvilket nivå tilsvarer det? Basic, Basic plus eller Prestige?

Aner ikke, men jeg faar gratis tilgang til Delta, US Airways og AAs klubber i nord Amerika, akkurat som Amex Plat her

116 club lounge

Fikk jommen meg rom i 117. etasje. :colgate:

Hva skal jeg finne på i 2012 som topper dette?

Hvordan vet du det? Er du ferdig med oppholdet? Svært uvanlig at rom tildeles før innsjekk.
Nei, sitter der akkurat nå.
attachment.php

Har det så bra på hotellet at jeg lurer på hvordan jeg skal klare å komme meg ut slik at jeg får sett litt på byen. ^_^

Attachments

• IMG_9291.jpg
    IMG_9291.jpg
    45.5 KB · Views: 701

Bestilte Club room, det må man om man vil bo over etasje 112. De bukker og skraper og der får man drikke og småretter som smelter på tungen døgnet rundt. Spiste masse herlige småkaker med gull på igår. Har funnet ut at gull ikke har noen smak. Bassenget i 118 er også behagelig. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare komme meg ut av hotellet slik at jeg får sett byen.

Det er kun verdens 5. høyeste bygg, men man er jo veldig nær toppen her så nå sitter jeg ca. 20 meter høyere enn "observation deck" i Burj Khalifa. Det er mer som å sitte i et fly man jeg ser ut vinduet, men man har mye videre utsikt her. Regner dette hotellet helt klart som et flymål.

Bestilte Club room, det må man om man vil bo over etasje 112. De bukker og skraper og der får man drikke og småretter som smelter på tungen døgnet rundt. Spiste masse herlige småkaker med gull på igår. Har funnet ut at gull ikke har noen smak. Bassenget i 118 er også behagelig. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare komme meg ut av hotellet slik at jeg får sett byen.

Det er kun verdens 5. høyeste bygg, men man er jo veldig nær toppen her så nå sitter jeg ca. 20 meter høyere enn "observation deck" i Burj Khalifa. Det er mer som å sitte i et fly man jeg ser ut vinduet, men man har mye videre utsikt her. Regner dette hotellet helt klart som et flymål.

Hva koster herligheten? Noe å tenke på neste gang jeg havner i HK

Re: Småprat om Ritz Carlton Hong Kong

Om du må spørre om prisen.....

Så, så, ut med det. ;)

Fikk "tilbud" fra Leaders Club for noen måneder siden om fire dager på et annet hotell i byen, kostet bare 54000 nok for alle nettene. Så er du ikke på det nivået er det ingen grunn til å være kjepphøy i hybelen din:p

Men kan du iallfall fortelle om du fant et spesielt tilbud, eller er det kun standardpriser å oppdrive.

Re: Småprat om Ritz Carlton Hong Kong

Dette er nok endel billigere enn lederklubben. Club og Victoria Harbour view gjorde det litt dyrere. Var visst ganske vanlig pris jeg fikk.

Fikk mail med tilbud om hentling på flyplass "Rolls Royce: HK$1,500 per way"

Back