![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Hei igjen godfolk....da var det på tide å dele en nylig unnagjort tur/ferie igjen med dere.
Som de fleste av dere kjenner til, startet jo Qatar Airways opp i fra OSL i oktober, og i den forbindelse kom de også med noen fine tilbud. Jeg visste jeg måtte ned til Thailand i løpet av høsten for å avvikle min del av boligen i Hua Hin, og avhende den 100% til min tidligere kollega og venn. Samtidig - i og med at prisene var såpass fine - sikret jeg meg også billett for neste års «hovedferie» i januar.I så måte, da med tanke på avhending av boligen, ville dette bli en relativt mixet ferie. Papirer og avtaler i Thailand kan være seige greier..... Uansett, vi skulle denne gangen innom Kanchanaburi provinsen – og få med oss den noe berømte broen over River Kwai, krigsmuseet samt deler av nasjonalparken i samme provins. Samtidig hadde vi også lagt inn en stopp på det nogså berømte Damnoen Saduak , Floating Marked – underveis til Hua Hin. Har derfor med noen bilder fra disse nevnte steder. Reisen går da også denne gangen.... TIL BANGKOK MED ![]() Reisen ser ca. slik ut på papiret ![]() Reisen startet som vanlig i Røyken. Mutter`n skulle på jobb på OSL, så vi slo følge til Asker – og flytoget sammen derfra. Var relativt tidlig ute for innsjekk. Ikke «gromplass» til beina på flytoget heller.... ![]() ![]() ![]() Litt «tarmac action» sett fra avreiseplatået: ![]() ![]() Etter en behagelig innsjekkingsprosess hos Qatar, satt jeg igjen med boardingkort OSL-DOH og DOH-BKK, invitasjon til OSL Loungen, samt invitasjon til å benytte meg av Fasttrac. Ikke dårlig.... ![]() Hadde lunsj med mutter`n på Peppes Pizza i 1 etg. før jeg etter å ha «nirøykt» en 10pk med prince ekstra mild, satte kursen for sikkerhetskontrollen samt litt tax-free shopping. ![]() ![]() Mmmmmm....dette er godsaker.....men dog allt for dyrt ![]() Så var det tid for ombordstigning, noe som ble annonsert med «de trengende» som barnefamilier o.l. først, Så etter seteradprinsippet. Det ble opplyst om at Bizpax kunne ombordstige etter eget ønske. Last edited by HS-TLD; 24-11-2011 at 10:40. Reason: Skriveleif... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]() OSL – DOH ![]() Flight: QR 953 03 Nov 2011 Aircraft: A 332 Reg: A7-ACJ (Delivered QATAR 04.08.2006) Seat: 02A Load: First: N/A Biz: 50% Economy: ca. 40-50? % ETD/Push: 1500/1502 (Actual take off @ 1518) Seatmap: QR A332 Det var A7-ACJ som skulle ta oss til Doha denne dagen. Flott fly spør du meg!
![]() Her er litt kabinbilder: ![]() ![]() Desidert beste benplass på bulkhead: ![]() Mitt sete for denne gangen, 02A: ![]() ![]() Ingen klaging på benplassen her heller..... ![]() Midtgangsetet sett fra min posisjon ![]() Meny, reisesett og headsets lå allerede klart i setet ved ombordstigning. Varm klut og forspørsel om velkomstdrink kom så fort du hadde fått satt deg til rette. Crewet virket veldig serviceminded og attentive - hele veien viste det seg på denne flyvningen fra OSL ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vi pushet ikke altfor lenge etter oppsatt tid. ![]() Last edited by HS-TLD; 20-11-2011 at 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Som dere kan se, var ikke været med oss denne dagen.....
![]() Arbeid på OSL ![]() Rett etter push, ble safetydemo avspillt på skjermene: ![]() ![]() Fine cabinfarger kunne denne maskinen skilte med også: ![]() ![]() Nærmer oss her rullebanen, kun få strakser til T/O: ![]() Og der var vi med ett i lufta, dog ikke så god utsikt for å si det mildt. ![]() ![]() ![]() Gjennom skylaget det går....... ![]() ![]() Her har kapteinen skrudd av setebelteskiltet, og vi nærmer oss cruisehøyde: ![]() Serveringen startet med en «foredrink» - jeg fortsatte like så godt med et glass champagne - og rett etterpå full servering. Menyen OSL-DOH var som følger: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vinmeny var som følger: Quote:
Drikkekartet forøvrig var slik: Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Jeg valgte en Chardonnay til første forrett:
![]() Så ble hovedbordet dekket, og serveringen fortsatte ![]() ![]() ![]() Hovedrett; Jeg gikk for laks – den smakte meget bra.... ![]() ![]() Så var det tid for litt ost & kjeks....valgte å forsyne meg med litt portvin til dette... ![]() ![]() ![]() Måltidet ble avsluttet med kaffe og nydelig sjokolade...selvsagt med en knallgod cognac til; Camus XO.... ![]() ![]() ![]() Etter noen runder til med kaffe & cognac, gikk tiden til å utforske Qatar`s inflight entertainment system. Nok å velge i kan man si.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Etter noen timer var det tid for et toalettbesøk. Det bakre toalettet ser slik ut: (Bakre i Biz) ![]() ![]() ![]() ![]() Da vi nærmet oss Doha med ca 1 ½ time, ble andre servering utført. Godt med litt mat, skulle vise seg at vi fikk noen «strafferunder» ute i fjorden, som gjorde at tiden på Premium Terminal kun ga meg 10 kjappe trekk av sigaretten – før det bar mot flighten for BKK. Uvisst hva disse strafferundene skyldtes, vi ble ikke opplyst om årsak. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hmmm.... ![]() Da var vi i Doha, kommer snart litt fra DOH-BKK og B77W ![]() DOH-BKK ![]() Flight: QR 614 04 Nov 2011 Aircraft: B 77W Reg: ? Seat: 07A Load: First: N/A Biz: ca 80% Economy: ca. 70 % ETD/Push: 0120/0203 (Actual take off @ 0221) Seatmap: QR B77W Vi ble etter en kort visit på Premium Terminal, fraktet med buss til fjernpark. Vi ble noe forsinket ut fra Doha også, uvisst av hvilken årsak.
Biz kabinen, og sete 7A sett gjennom mitt kamera: ![]() ![]() Meget bra benplass... ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 20-11-2011 at 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() Lomme for diverse... ![]() Seatcontrol.... ![]() Moodlight in action.... ![]() Etter at man hadde satt seg ble det tilbudt varm/kald klut, samt velkomstdrink. Meny ble delt ut av cabincrew, i sammen med pysj og reisemappe/amenitykit. ![]() ![]() ![]() Push ihverksatt, og safetydemo rullet over skjermene; ![]() ![]() ![]() Da setebelteskiltet var avslått ble man forspurt en foredrink, samt hva man ønsket av mat. Meny/drikkekart/vinkart så slik ut på denne flyvningen: Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Venter på neste matservering....
![]() Forrett; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Var rimelig trøtt nå, så ga beskjed om at jeg ikke ønsket noe særlig mat til frokost, men at jeg ville vekkes uansett et par timer før BKK. ![]() Ble vekket, tok meg litt kaldt å drikke – og ventet på at kabinen skulle lysne. Ønsket å se litt ut etterhvert når vi kom over det flomherjede nordvest Thailand. ![]() ![]() Her er vi omtrent nå..... ![]() ![]() Morgenstemmning i kabinen: ![]() Etterhvert som vi klatret oss nedover, ble det mer og mer synlig hva slags katastrofe som egentlig hadde truffet Thailand. Her er noen bilder fra området nordvest for BKK. Vi fløy også rett over Don Muang flyplassen. ![]() ![]() ![]() Rett over den gamle hovedflyplassen....alt lå under vann.... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Så nærmet vi oss BKK i god stil....
![]() ![]() On final.... ![]() Touchdown.... ![]() Litt fra taxi til gate ![]() ![]() @ GATE: ![]() Flott flytur med fantastisk flyvemaskin var nå over. Nå var det bare å finne alle på utsiden – for deretter å sette kursen mot Kanchanaburi. Vår faste sjåfør møtte som alltid opp til tid, og tok oss trygt mot neste destinasjon: ![]() Da vi nærmet oss byen, stanset vi her for litt mat. Elven er River Kwai: ![]() ![]() Studerer mange siders meny.... ![]() ![]() Sjåføren var også sulten – vi spanderte selvfølgelig.... ![]() Greit med mat kan man si..... ![]() ![]() Flott utsikt fra matbordet: ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 18-11-2011 at 18:32. Reason: Skriveleif.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Så bar det videre til hotellet. Må nok innrømme at det lå lenger vekk fra Kanchanaburi by en hva jeg trodde. Hotellet var fint, men tydeligvis et «up market» Thai hotell – uten at det ødela så mye.... MIDA RESORT – KANCHANABURI Hotellinngangen:
![]() ![]() ![]() Hva skjer på og rundt hotellet: ![]() ![]() ![]() ![]() Hotellets svømmebasseng: ![]() ![]() Hotellområdet: ![]() ![]() ![]() Flott beliggenhet langs River Kwai: ![]() Dette var omtrent utsikten fra frokostsalen/restauranten: ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Frøkna poserer.....begge ble rett etterpå «overfallt» av vannsprederne dere kan se i bakgrunnen.....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hotellbåten man kunne leie for en tur på elva.... ![]() ![]() Hotellresepsjonen: ![]() ![]() ![]() Hotellbaren: ![]() ![]() ![]() Hotellrestauranten....som serverte meget bra thaimat! ![]() ![]() ![]() Litt fra frokosten: ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() Egen liten souvernirshop: ![]() ![]() Vi hadde leid såkalte «Pool Villa`s», og betalte ca. 800,- NOK pr. døgn for disse. Det så slik ut: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nattstemmning: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ....og litt innenfra rommet..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Dag 2 dro vi til nasjonalparken. Her er noen bilder og inntrykk derfra:
![]() En annen bro som krysser River Kwai: ![]() Før vi i det hele tatt skulle begynne på en liten spasertur – bestemte jentene at nå var det mat igjen.... ![]() ![]() ![]() Helt utrolig hvor fantastisk god mat de får ut fra et såpass lite og simpelt kjøkken.... ![]() ![]() ![]() Pappaya salad...Enhver Thai`s favorittmåltid....(nesten alle da,,,,) ![]() ![]() ![]() Så bar det mot Erawan Waterfalls: ![]() ![]() ![]() ![]() Lokal kunst? ![]() ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 22-11-2011 at 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() ![]() Til info! ![]() ![]() ![]() ![]() En flott dag ute i naturen, og stedet var vel verdt et besøk kan man vel si. (Dvs. Jeg hadde nok ikke reist hit kun for dette....) Dagen etter var det avreise til byen, og besøk på/ved den kjente broen over elven Kwai.... BRIDGE OVER RIVER KWAI – WARMUSEUM "The Burma Railway, also known as the Death Railway, the Thailand–Burma Railway and similar names, was a 415 kilometres (258 mi) railway between Bangkok, Thailand, and Rangoon, Burma (now Yangon, Myanmar), built by the Empire of Japan during World War II, to support its forces in the Burma campaign. Forced labour was used in its construction. About 180,000 Asian labourers and 60,000 Allied prisoners of war (POWs) worked on the railway. Of these, around 90,000 Asian labourers (mainly romusha) and 16,000 Allied POWs died as a direct result of the project. The dead POWs included 6,318 British personnel, 2,815 Australians, 2,490 Dutch, about 356 Americans and a smaller number of Canadians and New Zealanders" Vi skulle også innom den kjente kryssingen av River Kwai i Kanchanaburi samt krigsmuseet ved elvebredden - du kan lese mer om "The Burma Railway" her ![]() ![]() FLOTT SKUE, OG UTROLIG MORSOMT OG INTERESSANT Å HA VÆRT HER.... ![]() ![]() ![]() ![]() Flott utsikt: ![]() ![]() Frøkna skulle ikke bare tas bilde av, hun ville dokumentere noe selv også.... ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 22-11-2011 at 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Turist tog man kunne betale for å sitte på med over....gikk like greit å gå!
![]() Mange flotte restauranter bygget i området....dessverre får man litt «turistfelle» følelsen nå man er her også...men, men...sånn er det nå bare.... ![]() ![]() ![]() ![]() Litt fra krigsmuseet også.... ![]() ![]() ![]() Denne kameraten her hveste til meg da jeg ubevisst kom litt nærme....var ikke klar over at poden lå å solte seg..... ![]() ![]() ![]() ![]() Frøkna fornøyd med dagens inntrykk ser det ut til..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() ![]() Kunne gått ha vært tatt litt bedre vare på disse gjenstandene.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var det vi hadde fra Kanchanaburi – avreise til Hua Hin i morgen tidlig, og da med en stopp på det flytende markedet....Litt derfra om få strakser.... Liten skrivepause nå....regner med å få ut resten i løpet av noen timer...takk for at du har lest så langt! Mvh HS-TLD |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Superfin rapport! Må være høstens beste! Gleder meg til fortsettelsen!
Her har både Thai og SAS mye å lære av serveringen ja! Litt overrasket over bare kjøtt/fisk/vegetar alternativ ut av Oslo, men vinene var det jo klasse over!! Overrasket også over at det var forskjellige viner på OSL-DOH og DOH-BKK. Keep it comming! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]() DAMNOEN SADUAK – FLOATING MARKET Da var vi underveis til Hua Hin, men først en stopp på et av verdens mest fotograferte markeder så langt jeg vet - Damnoen Saduak.....
Sliten plakat....denne kunne de vel lett ha fikset opp..(?) ![]() «Stammemøte» før avreise.... ![]() Og her er båten vi skal fraktes med... ![]() ![]() Så litt fotografering før avreise... ![]() ![]() Lokalt hus i kanal leien: ![]() ![]() Så over til det kanskje litt mer turistifiserte av dette....mange små kiosker tidlig i kanalen som båtføreren stanser ved. Det løses enkelt ved å høflig fortelle at man ikke ønsker å handle noe særlig.... ![]() ![]() Lokalt «vannhull»... ![]() Så begynner vi å nærme oss litt tettere marked. ![]() ![]() ![]() Krydder i alle farver og fasonger... ![]() Møte med andre turister... ![]() Last edited by HS-TLD; 22-11-2011 at 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
evig optimist
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Lokalt kjøkken....lager masse bra mat!
![]() Denne karen solgte mye rart: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Den tetteste, og kanskje den mest kjente delen av markedet.... ![]() ![]() En liten video fra samme område: http://www.youtube.com/watch?v=fGPEtbnyn4k
![]() ![]() Så bar det litt ut i åpnere landskap.... ![]() ![]() Turen endte opp i et tempel langs kanalen, noe som gjorde damene fornøyd! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-DOH-BKK-USM t/r med Qatar og Bangkok Airways | Upsaker | TripReports | 30 | 06-04-2017 09:35 |
Del1: Mars16: Med Qatar i Business (B787/A388) til BKK via DOH | Blackhawk | TripReports | 12 | 02-07-2016 07:46 |
Del2: Mars16: Med Qatar i Business (B787/A388) til BKK via DOH | Blackhawk | TripReports | 15 | 31-05-2016 01:44 |
SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi? | mckvakk | Reiseforum | 14 | 04-01-2012 10:26 |
Bangkok med Qatar Airways | laban | TripReports | 12 | 15-11-2009 11:40 |