![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det varer vel ikke lenge i følge SAS - wifi kommer også der, men kanskje er den ikke gratis som hos DY?
![]()
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det skal innføres et gebyr for internett, ja. Vel og merke blir det inkludert for full flex-reisende og jeg hørte også at det skulle være gratis for kunder med Call Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror du må lese litt hva du får hos Norwegian FlightDeck:
* Barnerabatt - også hos Norwegian og ved sammenlignbare ekstra lave voksnepriser får du forholdsvis mer i rabatt hos Norwegian sammenlignet med SAS * Norwegian Reward/Cash Points - likheter med SAS Credits/EuroBonus * Frekvenser og rutenett - etterhvert er det ikke store ulikheter til Europa mellom de to selskapene, unntatt at det er flere direkteflighter med Norwegian fra Norge. * Reservering av sete ved kjøp av billett - ikke noe venting på en SMS 22 timer før avgang hvor man får et B eller E setet hvis man svarer bekreftende * 4/24 timers angrefrist på kjøp av lavprisbilletter (4 timer for full avlysning - 24 timer for endring med mindre det ikke mindre enn 24 timer til avgang, da er det 12 timer før avgang som gjelder - og dette er likelydende hos SAS) Når det gjelder disse behevede tilbudene i øvre klasser, så er jeg så heldig å jobbe i et selskap der alle reiser i bakre deler på flyene både adm.dir. og laborant. På turene til Sør-Amerika og Sørøst-Asia innvilges det ekstra tid for stopp underveis av en mer privat karakter slik at en bedre kan tilpasse seg tidsforskjellen og for å få en opplæring i kulturen på stedet. Foreløpig kan ikke Norwegian skryte av noe nettverk utenfor Europa, men vi får se hva som skjer ut i 2013. ![]()
![]() |
#6 | ||||||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er fint du kommer Norwegian til unnsetning, men poenget blir jo det samme: Det er ikke bare når det gjelder gebyrer at selskapene skiller seg fra hverandre.
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Uansett synes jeg ikke det er hensiktsmessig for SAS å ha reservasjon av sete med så mange flytyper og så hyppige endringer i materiell. Som gullkunde kan jeg reservere sete ved bestilling, men dette er stort sett verdiløst. Quote:
Quote:
Last edited by FlightDeck; 05-11-2011 at 19:09. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Starten på denne tråden blir litt merkelig, men det også den evinnelige avsporingen av tråder som egentlig omhandler Norwegian i positive ordelag. Denne gangen fikk jeg skylden for avsporingen ser det ut til, men jeg tror det var noe foran første post her som er lost in space og som forårsaket min lille finte. Jeg har ingen problemer med å påta meg skylden og si unnskyld til alle tilstedeværende her.
Forhåpentligvis kan vi fortsette å belyse ulikheter, men også likheter mellom disse to formidable parhester ![]()
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men det er også en "lost in space" tråd som omhandler Lufthansa som klart viser at det forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker - og at en normal kundebehandling for den ene ikke er den samme som normalt for den andre med edlere metall på kortet. Dermed er absolutte sannheter for noen ikke absolutte for andre. Jeg følte meg litt uvel av all den oppmerksomheten jeg fikk på slutten 1990-tallet da jeg hadde noe annet enn den dypblå fargen på kortet.
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, den der er sjokkerende. Og jeg som trodde at det var ID-reising som var risikosport... Ting forandrer seg tydeligvis.
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=34.280253,-84.134625 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Siden tråden handler om generelle betraktninger, mine fra igår ( DY til OSL ) og SK SMS innsjekk for idag:
Vel ombord i DY's nye DYP så vi mer til pluto på tv-skjermen enn crewet, hadde vært hyggelig, synes jeg, om de "gadd" å dra ei salgstralle gjennom kabinen, tror faktisk de ville solgt mer enn de gjorde ( 0 ). Ja, jeg klarer meg godt de 40 minutene, uten noe, WIFI og, men det har noe med å synligjøre seg. SK tikket inn en SMS hvor jeg kunne sjekke inn til flighten idag, takk som byr og vips så var en innsjekket på 12A, nødutgang, gratis. Ombord, vel SK har fortsatt traller, og servering, tok jeg noe? NEI, men de gjør seg synlige. Konklusjon SVG-OSL, fikk sete, fikk flyttet meg mellom 2 byer, fikk sett crew ved påstigning/avstigning OSL-SVG, fikk sete, fikk flyttet meg mellom 2 byer, OG, jeg fikk spørsmål om jeg ville ha/kjøpe noe, der ligger en stor forskjell for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Mitt innlegg var at det er lov å vise seg i cabinen, at de ikke skal ha salg på korte strekninger visste jeg ikke, faktisk ![]() Gjorde jo regning med at der var en grunn til at tralla ikke gikk rundt, og at det IKKE skyldes latskap av crewet. Akkurat som SK crew ikke sleper de rundt just for fun heller |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - generelt om booking, priser m.v. | Lumpen | Reiseforum | 637 | 19-02-2025 21:30 |
Konkurranse i USA versus Europa - noen betraktninger (splittet) | dc-8-63 | Flyforum | 67 | 07-02-2015 20:55 |
Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus | Martin | TripReports | 17 | 09-04-2014 00:28 |
Hva bruker SAS penger på? Om alt som er galt med SAS (splittet) | robertaas | Småprat | 6 | 31-10-2012 09:37 |