Nå er det stort sett bare gebyrer for stol og bagasje og gratis avis igjen (+ frokost innenlands for avganger før kl 9) som de kan benytte i markedsføringen for å vise forskjellen til konkurrenten.
Er den ikke bare gratis ut året som prøveprosjekt hos DY? Kan umulig tenke meg wifi på sikt blir gratis hos DY.men kanskje er den ikke gratis som hos DY?![]()
Er den ikke bare gratis ut året som prøveprosjekt hos DY? Kan umulig tenke meg wifi på sikt blir gratis hos DY.
* Barnerabatt - også hos Norwegian og ved sammenlignbare ekstra lave voksnepriser får du forholdsvis mer i rabatt hos Norwegian sammenlignet med SAS
* Norwegian Reward/Cash Points - likheter med SAS Credits/EuroBonus
* Frekvenser og rutenett - etterhvert er det ikke store ulikheter til Europa mellom de to selskapene, unntatt at det er flere direkteflighter med Norwegian fra Norge.
* Reservering av sete ved kjøp av billett - ikke noe venting på en SMS 22 timer før avgang hvor man får et B eller E setet hvis man svarer bekreftende
T* 4/24 timers angrefrist på kjøp av lavprisbilletter (4 timer for full avlysning - 24 timer for endring med mindre det ikke mindre enn 24 timer til avgang, da er det 12 timer før avgang som gjelder - og dette er likelydende hos SAS)
Når det gjelder disse behevede tilbudene i øvre klasser, så er jeg så heldig å jobbe i et selskap der alle reiser i bakre deler på flyene både adm.dir. og laborant. På turene til Sør-Amerika og Sørøst-Asia innvilges det ekstra tid for stopp underveis av en mer privat karakter slik at en bedre kan tilpasse seg tidsforskjellen og for å få en opplæring i kulturen på stedet.
Det var ikke lett å forstå? Hvorfor ikke bare ha en enkel regel ...
Kan avbestilles innen 4 timer etter endt bestilling (gjelder ikke for pakkereiser). Dette kan gjøres ved å trykke på avbestillingsknappen under "mine reiser" (må ha blitt booket i profil) eller ved å kontakte oss pr telefon i åpningstiden. Er denne knappen ikke i funksjon har bestillingen gått til belastning og muligheten for å avbestille er ikke lenger tilgjengelig. Etter dette gjelder vanlige regler for endringer og avbestilling av billett. Vennligst les mer her.
Har du booket feil dato/tid/strekning på vår hjemmeside, kan du innen 24 timer (eller 12 timer om du bestiller mindre enn 24 timer før reisen skal finne sted) få refusjon av billetten mot at du booker opp ny reise (til tilgjengelig pris) med korrekt dato/tid/strekning umiddelbart hos vårt kundesenter. Gjelder ikke for pakkereiser.
Når du bestiller en flyreise har du anledning til å ombestemme deg innen 24 timer etter at bestillingen er foretatt. Dersom du allerede har betalt for reisen når du ombestemmer deg, får du pengene tilbake. Dersom bestillingen foretas senere enn 24 timer før avreise, tillater vi kun avbestilling og tilbakebetaling dersom du kontakter oss på telefon senest 12 timer før avtalt reisetidspunkt.”
Serviceavgift tilbakebetales ikke i forbindelse med avbestillinger som gjøres senere enn 24 timer etter bestilling. Ref at dette er en allerede benyttet tjeneste.
Dersom du har gjort en åpenbar feil i forbindelse med bestilling av flybillett med oss på våre internettsider, gir vi deg anledning til å rette opp feilen innen 24 timer fra feilen ble gjort. I tilfelle feilen gjelder en reise som skal starte om mindre enn 24 timer må du informere oss umiddelbart på tlf. 05400. Etter gitt tidsfrist må du betale et endringsgebyr.
Starten på denne tråden blir litt merkelig, men det også den evinnelige avsporingen av tråder som egentlig omhandler Norwegian i positive ordelag. Denne gangen fikk jeg skylden for avsporingen ser det ut til, men jeg tror det var noe foran første post her som er lost in space og som forårsaket min lille finte. Jeg har ingen problemer med å påta meg skylden og si unnskyld til alle tilstedeværende her.
Forhåpentligvis kan vi fortsette å belyse ulikheter, men også likheter mellom disse to formidable parhester![]()
Vel ombord i DY's nye DYP så vi mer til pluto på tv-skjermen enn crewet, hadde vært hyggelig, synes jeg, om de "gadd" å dra ei salgstralle gjennom kabinen, tror faktisk de ville solgt mer enn de gjorde ( 0 ).
Jeg synes ikke du skal skyte på crewet herld. Det er ledelsen i DY som har bestemt at det ikke er slag på de korte strekningene i Sør-Norge, ergo har de ikke noe å selge og kan heller ikke dra frem tralla selv om de (crewet) gjerne hadde villet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.