Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-10-2011, 11:31   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

BA Twin Otter tester BAW for første gang. m.m.

Ja vel.

Da var tidens fylde endelig kommet igjen. Unge lovende Twin Otter skal atter en gang få luft under vingene å ta seg en luftetur. Før helgens flighter hadde jeg allerede slått tidligere rekorder hva angår antall flyturer i løpet av et kalenderår. Men jeg tenkte at det måtte være greit å hive på noen flighter til.

Introduksjon

Innenriksministeren i huset pleier å ha for tradisjon å reise på en kvinnekonferanse en fast helg i oktober. Dette skulle altså også skjer inneværende år. Siden jeg ikke kan være med på moroa så pleier det være en grei deal at jeg finner på noe annet kjekt. Så disse helgene er en utmerket anledning å ta seg en tur på egenhånd. I fjor var jeg kun vekke en overnatting (fre-lør). Dette året valgte jeg å plusse på en ekstra overnatting. Kunne i teorien ta en natt til. Men i denne omgang ble det med det.

Et viktig kritere for disse turene er at jeg flyr minst én rute jeg ikke har fløyet før. Ytterligere bonus kan være nye flyselskaper og flyplasser. Av en eller annen grunn liker jeg meg foreløpig med det som er noenlunde ”trygt” når jeg reiser på egenhånd. Derfor skal jeg besøke flyplasser og steder jeg har vært tidligere. Etterhvert håper jeg at jeg ikke skal være så pysete og kanskje inkludere noen nye flyplasser/land i reiseplanen.

Selv om jeg i utgangspunktet prøver å holde meg til en eller to allianser/bonusprogrammer er det et flyselskap som jeg har vært nysjerrig på å prøve en god stund. I tillegg er jo det faktum at de er blant de få selskaper som opererer bredbuksfly (widebodies) på ruter i Europa en spennende faktor.

Forberedelser

En av rutene British Airways opererer 767 på i Europa ble dermed fort en del av drømmene for denne høstens utflukt. I tillegg måtte muligheten for å overnatte i et annet bredbuksfly som står parkert på bakken på en flyplass et stykke øst i Europa prøves. Når jeg først var i gang med å skulle fly BA så hvorfor ikke ta to. Bestilte billett mellom Frankfurt og Stockholm. Naturligvis da med mellomlanding og transfer på Heathrow. Dermed får jeg og muligheten til å ta en rask titt på terminal 5 som så mange har skrytt så mye av. Og ikke nok med det så opereres begge disse flightene av Boeing 767 maskiner. Mulighetene for å møte på samme maskin på LHR-ARN som på FRA-LHR var selvsagt tilstede men samtidig så varierer dette veldig. I might get lucky.

Men man måtte jo komme seg ned til Frankfurt også. Valget falt fort på Lufthansa’s direkterute som jeg har flydd noen ganger før. Forutsigbart nok. Siden LH er ganske stive i prisene på enveisbilletter så ble det en tur/retur billett. I ettertid ser jeg at jeg kunne gjerne ha valgt en annen retur dato senere i høst så kunne jeg benyttet den til en annen utflukt. Tanken slo meg likevel i ettertid at det kunne være en mulighet å endre på returen til en senere dato mot et eventuelt gebyr. Nuvel.

Hjem fra Stockholm skulle man også. Valget falt her på gode gamle SAS. En routing via CPH stod nok øverst på ønskelisten. Men en routing via OSL viste seg å være rimeligere. Så da ble det slik denne gangen. Så fikk man og muligheten til å prøve seg på tollklarering og grensepassering i OSL.

Men så plutselig.

En snau uke før avreise da jeg var ikke og sjekket bookingen min hos British Airways så jeg til min store forskrekkelse bytte av flytype på begge flightene.

”Neeeeeeeeeeeeeei”

Etter litt undersøkelser viste det seg at av ukjente årsaker foretok disse endringene kun denne lørdagen. Rutene fortsetter å gå med Boeing 767-300 bortsett fra akkurat den lørdagen jeg skulle ut på tur! Er det mulig å ha slik uflaks? Men sånn er det med fly-industrien. Man vet aldri hva som kan oppstå. Særlig når man reiser med selskaper som opererer en ikke ubetydelig flåte av forskjellige flytyper.

I stedet ble det å belage seg på tur i en Airbus-maskin eller to. I det lengste satte jeg min lit til at BA stilte med to forskjellige maskiner på lørdagens flyvninger. Så spenningen er til å ta å føle på!

Dagen før avreise sjekket jeg inn på første flight som nr. syv et kvarters tid etter at online checkin åpnet. Sikret meg vindusplass på nødutgangsrad.

Avreise

Våknet av vekkerklokken klokken 0800 etter rundt fem timer med søvn. Nattesøvnen pleier ikke å være på topp før jeg skal reise. Men det pleier å gå fint. Stod opp og gjorde mine siste forberedelser. Hadde i utgangspunktet veldig god tid. Men valgte å komme meg avgårde. Hadde ingen spesiell grunn til å sitte å kokkelure hjemme når alt var klart. I tillegg hadde man valgt å gå for en kollektiv løsning når det gjaldt transport ut til flyplassen. Sist gang jeg var ute og fløy tok jeg bussen til byen for så å ta den dyre flybussen ut. I dag følte jeg at jeg hadde mye bedre tid så jeg valgte å gå for Kolumbus hele veien. Var fremme på Sola ca. 1015. Altså hele tre timer før avgangstid. Flyet fra Frankfurt hadde ikke rukket å ta av enda når jeg satte meg på kaféen i tredje etasje med litt frokost, kaffe, og gratis wifi. Jeg vurderte å ta meg en liten stund på spotterplattformen før jeg dro til terminalen, men syntes i grunn det ble litt stress. Men forsøkte meg med litt foto gjennom vinduene i stedet.

Så her sitter jeg. For de som har fulgt litt med i det siste så er det ingen bombe at LH har en forsinkelse ut fra FRA. I følge Avinor så har innkommende maskin forventet ankomsttid kl 13:10. Så det skal vel litt til at flyet kommer seg av gårde på rute i dag også. Men jeg tar det med godt humør! Har ikke forbindelse videre fra Frankfurt før i morgen formiddag så det skal gå bra.

Kaffen her er god. Man må betale for påfyll men da kan man drikke så mye man orker. Har det ikke travelt med å komme meg gjennom sikkerhetskontrollen.

Vi prates.

Last edited by Twin Otter; 14-10-2011 at 13:10.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 11:46   #2
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Default Re: Twin Otter tester BAW for første gang. m.m.

En fin start på TR en annen mulighet til widebody innen Europa til senere er London-Glasgow som går med 763 på noen avganger om morgenen.

Last edited by jameson82; 14-10-2011 at 12:06.
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 12:17   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
En fin start på TR en annen mulighet til widebody innen Europa til senere er London-Glasgow som går med 763 på noen avganger om morgenen.
Tusen takk. London - Glasgow kan være muligens være et alternativ en annen gang ja....

Nå har LH874 endelig tatt av fra Frankfurt. Og jeg kan med glede se at det blir en ny maskin i loggen. For å si det på twittersk: #win

Ellers er man sjekket inn til morgendagens flighter med 10A og 10F. Nødutgang der også altså!
Old 14-10-2011, 12:20   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Bare minner om at nødutgangene på BA sine A320 ikke har noe bedre benplass enn resten (men 319 har).

Om du får tak i den, så er første rad i ET å anbefale. Der er setene bredere, som i CE og på venstre side er det ikke noe midtsete.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 12:26   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Bare minner om at nødutgangene på BA sine A320 ikke har noe bedre benplass enn resten (men 319 har).

Om du får tak i den, så er første rad i ET å anbefale. Der er setene bredere, som i CE og på venstre side er det ikke noe midtsete.
Ok, klarte å grabbe 6A på FRA-LHR og 4A på LHR-ARN. Det var så langt fram jeg kom i flyet. Bedre fotomulighteter er det også foran vingen.
Old 14-10-2011, 12:29   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Da får du krysse fingrene for at de ikke flytter gardinen
Old 14-10-2011, 12:32   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Jepp. Takk for tipset Martin, setter pris på det. Det ligger vel alltid i bakhodet at nødutgang er det man skal velge hvis man har mulighteten til det. Men vi prøver oss på noe nytt.
Old 14-10-2011, 12:44   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Ellers er man sjekket inn til morgendagens flighter med 10A og 10F. Nødutgang der også altså!
Tips #1: Er du på A320 hos BA så er nødutgang bortkastet, da det er samme avstand mellom setene (og du bare blir bedt om å dytte jakke, kamera m.v. opp i hattehylla). På A319 og A321 er det derimot god plass.

Tips #2: Ved innsjekk på nett hos BA så ikke gå lenger enn å bekrefte innsjekkingen. Stopp når valget om BP kommer opp, da kan du gå inn igjen etterpå og evt. endre setet. (Velger du å ta ut BP mister du muligheten)

God tur!

Last edited by Discus; 14-10-2011 at 12:46.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 12:57   #9
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Tips #1: Er du på A320 hos BA så er nødutgang bortkastet, da det er samme avstand mellom setene (og du bare blir bedt om å dytte jakke, kamera m.v. opp i hattehylla). På A319 og A321 er det derimot god plass.

Tips #2: Ved innsjekk på nett hos BA så ikke gå lenger enn å bekrefte innsjekkingen. Stopp når valget om BP kommer opp, da kan du gå inn igjen etterpå og evt. endre setet. (Velger du å ta ut BP mister du muligheten)

God tur!
Jepp. Printer ut boarding pass på flyplassen i morgen. Bør gå greit. Skal forresten overnatte på InterCity Frankfurt Airport Hotel. De har gratis transfer til hotellet. Men må betale fem euro for returen tilbake til flyplassen. Må vel finne meg en minibank ja.

Ellers, har LH874 akkurat passert kysten av Tyskland og er på god vei ut i Nordsjøen. Så det begynner å nærme seg. Slapper av med kaffe og nettradio i mellomtiden.
Old 14-10-2011, 13:47   #10
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Gate 11. Glad for at jeg ble sittende i 3. etg en god stund. For på utland er det byggeplass. Litt støy er det men man klarer seg med musikk på øret! Ikke lenge før D-AECD takser inn. Gleder meg til å komme avgårde!
Old 14-10-2011, 13:53   #11
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Tusen takk. London - Glasgow kan være muligens være et alternativ en annen gang ja....
Kan bli med og gi deg dom om du bør få 30årskrise oder nicht....

Ser fram til fortsettelsen - lykke til videre!
Old 14-10-2011, 20:04   #12
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Greetings fra JU-52. Det er faktisk navnet på baren her på hotellet jeg bor på. Shuttlebussen fra terminal 2 tok 5-6 minutter og kjørte på veien forbi en DC-3 og DC-4. Fått meg rom med utsikt til flyplassen og observerte og hørte mange stilige fly i det jeg låste meg inn på rommet og trakk for sol-gardinen. Med et kamerastativ og en litt sterkere kameralinse hadde dette vært perfekt spotteplass. Men jeg fikk da noen kule bilder likevel! For eksempel dette:

DSC_0041 by nosalthe, on Flickr

Men la oss gå tilbake der jeg slapp sist....

To be continued!
Old 14-10-2011, 21:04   #13
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

14. oktober 2011, kl. 13:15
Lufthansa Cityline
LH875 Stavanger (SVG) – Frankfurt (FRA)
Economy
Embraer 190 – D-AECD
Sete: 12A

Som nevnt. Lufthansa var forsinket. Men de kom da taksende inn til slutt. Passasjerer ut. Crew ut. Nytt crew inn. Og så måtte vi vente litt. Jeg satt i nærheten men hadde det ikke travelt. For meg er det totalt merksnodig at folk velger å stille seg opp foran gate selv om de gjerne må stå i opptil 20 minutter før boarding endelig kommer i gang. De kommer jo ikke særlig fortere frem av den grunn.

Når boarding endelig kom i gang tok jeg det fortsatt easy. Pakket sammen sakene mine. Tok frem de nødvendige papirer for å komme ombord. Gikk bort til vinduet og knipet dette bildet med iPhone . (Instagram).

IMG_0525 by nosalthe, on Flickr

Kom meg ombord og fant plassen min ved nødutgangen. To hyggelige damer som passet kabinen i dag. To rader var satt av til business klasse. Resten var økonomi og slik jeg oppfattet det var det godt belegg på denne avgangen. Fredag ettermiddag og helg.

Pushback skjedde kl. 1436. 1 time og 20 minutter etter rutetid. Forsinkelser er kjipt. Men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Heldigvis hadde jeg jo ingen connection videre. Jeg slappet helt av. Valgte å legge kameraebaggen i bagasjehyllene siden jeg satt ved nødutgang. Men klarte å snike meg til noen bilder underveis. Blant annet den obligatoriske knyttneven som jeg lot være å strekke fram. Bildet sier vel sitt. Jeg hadde det «comfy»!

IMG_0526 by nosalthe, on Flickr

Avgang mot sør. På vei ut holdt damene i kabinen en sikkerhetsdemo som var innspilt. Det tok sin tid siden de forskjellige detaljer på både tysk og engelsk. Jeg begynte å lure på om de kom til å rekke å bli ferdige før takeoff. Men det ble de. Men så tok det ikke lenge til det kom en ferdiginnspilt sikkerhetsbrief på norsk også. Husker det fra sist gang jeg fløy LH. Da flyet var kommet frem til RWY var ikke breifen helt ferdig. Så flyet ble stående å vente til denne var ferdig, men da var det rett ut på rullebanen og avgårde med oss.

Serveringen på økonomi er så som så. Men det er definitivt bedre en en pakke rare snacks. Man fikk utdelt en slags avlang bolleligndende sak med smør inni. Smakte faktisk ganske godt. Så kom drikkevognen. Og noen rader før min, så klarte jeg ikke la vær å se noe som gledet mitt hjerte.

Den legendariske og meget omtalte (her på forumet) flasken med Warsteiner stod plutselig på bordet mitt også! Flyvertinnen spurte om jeg ville ha noe mer. Så da måtte jeg være freidig å spørre om det gikk an å få seg litt Baileys. Fikk til svar at det serveres man vanligvis bare helt fremst i kabinen. MEN siden flyet var forsinket i dag så gjorde de et unntak på dette og jeg fikk en runde med Baileys on Ice. Jeg hadde det som plommen i egget. Koste meg med litt musikk. Lite å se. Det var stort sett skyet fra skagerak til Midt-Tyskland.

IMG_0530 by nosalthe, on Flickr

Flytiden i dag beregnet til 1 time og 40 minutter. Man håpet og kunne ta inn noe av forsinkelsen underveis men dessverre var det mange som mistet sine videreforbindelser. Men Lufthansa virker profesjonelle på dette området. På vei ned mot FRA opplyste man om en god del flighter som passasjerer hadde blitt booket om til. Selv skulle jeg altså av i Frankfurt så trengte ikke bekymre meg nevneverdig.

Som ventet parkerte vi på fjernpark og man fikk sett på litt skikkelige fly. Har en mistanke om at det var en litt stille periode på FRA. Men hva vet vel jeg. Vi ble hvertfall busset inn til B-området og sluppet av der.

Jetmotor:

DSC_0022 by nosalthe, on Flickr

Før avreise fra Sola hadde jeg vært inne hos BA og fått unna innsjekk for påfølgende dags reiser. Så jeg tenkte at jeg skulle være freidig (igjen) å skaffe meg boarding kort. Så dermed tok jeg turen fra terminal 1 til terminal 2. Det ble mitt første med monorailen på Frankfurt. Stilig! Mye kjekt å se på underveis. Men syntes turen var litt i korteste laget. Hehe. Kunne gjerne vært litt lenger.

Da jeg kom til Terminal 2 fant jeg fort skrankene til BA. Fant først en selvbetjeningsmaskin men av en eller annen grunn ville ikke den spytte ut de to boardingkortene jeg hadde lyst på. Så man hendvendte seg heller i Bagdrop’en hvor det var stille og rolig. Så klart de ville hjelpe meg. Veldig hyggelig gjort av sjekk inn personellet som gav meg et veldig godt førsteinntrykk av BA, dagen før dagen.

De var også så snille å vise meg veien til pickup-stedet for shuttlebussen til hotellet. Så jeg spaserte ut dit og bussen kom innen 4 minutter.

Hyggelig mottakelse på hotellet var det også. Man fikk hotell med utsikt til flyplassen og gode fototips også. Fantastisk! Kjapt opp på rommet for å sjekke forholdene og slenge fra seg overflødig pikkpakk og tok med meg det mest nødvendige rett ut igjen. Prøvde først å knipse litt rett utenfor hotellet men jeg var i sultneste laget og fant ut at jeg ville dra tilbake til flyplassen. Så jeg gjorde da det.

Hoppet av på terminal 1 og kjørte litt mer monorail og hoppet av på terminal 2 igjen der jeg enkelt fram til den store amerikanske burgerkjeden som vi alle er så glad i. Mhm. Burger med flyutsikt. Good times. Her er et av bildene jeg tok derifra (har litt å jobbe med):

DSC_0056 by nosalthe, on Flickr

Etterpå, litt mer monorail og så tilbake til hotellet. Og her sitter jeg nå.

Sweet!

Last edited by Twin Otter; 17-10-2011 at 22:25. Reason: Mindre kosmetiske endringer....
Old 14-10-2011, 21:10   #14
L1011-500
ScanFlyer Silver

L1011-500's Avatar

FinFin rapport! Sert frem til fortsettelsen

(Et annet tips til intra-europeisk WB er SQ 77W, MUC-MAN-MUC )
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 21:12   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Når man er inne på intraeuropeiske Widebodyruter, så flyr også LAN FRA-MAD med A340.

Bra hittill, og god tur med BA i morgen. Har du lang transfer på LHR?
Old 14-10-2011, 21:27   #16
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Når man er inne på intraeuropeiske Widebodyruter, så flyr også LAN FRA-MAD med A340.

Bra hittill, og god tur med BA i morgen. Har du lang transfer på LHR?
Skrev egentlig et svar på denne men den forsvant visst på en travel server. Joda, jeg vet om flere intra-europeiske widebody-muligheter. Men et sted må man begynne...

Har to timer på LHR i morgen.
Old 15-10-2011, 10:39   #17
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

British Airways er som kjent en av høydepunktene på denne turen. Jeg håper ihvertfall det blir det. Men hvis jeg kjenner en del forumister her rett så er det et bra selskap å fly med. Som jeg nevnte i går så fikk jeg god service av personellet ved innsjekk i går. Så jeg kunne bare rusle rett til gate. Eneste utfordringen var at gaten var ikke klar for det måtte jeg finne ut av før avreise.

Vekkerklokken ringte kvart på åtte. Ikke den beste nattesøvnen, men sånn går no dagan. Kjapp tur i dusjen før man pakket sammen sakene og tok turen ut i finværet. Tok shuttlebussen tilbake til flyplassen hvor jeg først fant meg litt frokost som jeg tok med meg ut i solen igjen. Fant etterhvert frem til airside. Turens første passkontroll. Nå skulle man ut av Shengen en tur.

Etter passkontrollen tok det god stund før jeg endelig fant ut hvor flyet skulle gå fra. Det stod kun «D» på skjermene. Så ikke lett å vite. Og jeg presterte faktisk å spassere helt ned til terminal 1 i min søken etter svar. Først når jeg fant en slags selvbetjeningsautomat jeg klarte å finne det ut. D5.

Last edited by Twin Otter; 15-10-2011 at 20:47.
Old 15-10-2011, 19:25   #18
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God kveld fra Sky City, Arlanda. Hatt en flott dag både i lufta og på landjorda. Har allerede vært her en stund. Var på overnattingsstedet og satt fra meg bagasjen. Etter en matbit stikker jeg nok tilbake til "hotellet" og slapper av. Utsjekk allerede kl 1000 så jeg har god tid til å spotte litt før turen fortsetter i morgen.
Old 15-10-2011, 21:43   #19
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

15. oktober 2011, kl. 11:20
British Airways
BA903 Frankfurt (FRA) – London Heathrow (LHR)
Economy
Airbus A320 – G-EUYE
Sete: 6A

For det første. Terminal 2 virket å være veldig rolig. Hvertfall på lørdag formiddag. Det var riktig nok en god del amerikafly som skulle gå. Men de ble sluset inn i sine respektive boardingområder. Da jeg kom til gate'n var det enda en god stund til boarding. Jeg hadde det ikke travelt. Man satt nå der og funderte på livets underfundigheter og hadde litt vondt i tåa. Men det hjalp med litt kaffe.

Boarding kom i gang. Stappfull A320. Mistenker at det kan ha noe med at den vanligvis går med 767. Men takket været gode råd fra mine kjære medforumister hadde jeg sikret meg 6A med ledig midtsete. Gardinen hang rett FORAN meg. Men jeg hadde det som plommen i egget alikevel jeg.

Benplass? by nosalthe, on Flickr

Folk kom seg ombord og fant sine plasser. Flyet pushet fem minutter før rutetid. Bra jobba til BA! Men vi kom da oss ikke i luften før vi nådde den rullebanen som var leeengst vekke. Ikke så langt som Polderbaan, men det var et stykke. Det skjedde ca 20 minutter etter pushback. Prøvde å knipse litt bilder på vei ut men det ble varierende resultat. Kanskje jeg kan bruke noe av det? Får se.

Lufthansa pushes ut. by nosalthe, on Flickr

Alitalia taxer inn by nosalthe, on Flickr

Flyværet i Europa i dag var helt fantastisk bra. Så en by jeg tror må være Brussel. Det var det jeg hvertfall resonerte meg frem til ved hjelp av kartet i High Life. Fikk knipset et bilde med iPhonen. Tar jeg helt feil?

Brussel? by nosalthe, on Flickr

Serveringen på dagens BA903 bestod i noe snacks og noe å drikke fra drikkevogna. Jeg gikk for cola. Selvfølgelig med sitron og isbiter oppi. Ikke sant Martin? Snacksen var ikke noe særlig å rope hurra for egentlig. Men men det er man vant til fra andre selskaper på kortere ruter.

Flott utsikt over Nordsjøen/Den engelske kanalen på vei over til de britiske øyer. Kom inn over land litt nord for "Delta'et" og beveget oss mot London. Litt tax-free ble det også tid til.

En ting som ikke var så galt med flytype-byttet var at nå hadde jeg en berettiget grunn (må ha fløyet med flytypen det er modell av) til å kjøpe flymodell. BA selger en to-pack bestående av 319 og 320 i 1:200 (samme type som Easyjet har). Begynner å bli ganske glad i den skala'en nå. Det er ikke den beste kvaliteten. Men så er det ikke det jeg fortrinnsvis er ute etter heller. Setter nemlig ikke opp modellene jeg kjøper for tiden. Men sparer dem til vi en gang får litt større plass å bo. Så kan sikkert fruen i huset leve med å ha de utstilt en plass. Begynner å få en liten samling nå. Og større skal den bli håper jeg....

Det ble klart at vi måtte vente litt før vi fikk lande. Så da ble det strafferunder over Nord-London. Fikk en flott utsikt. Gode fotomuligheter var det men jeg sleit litt med innstillinger og solen. Men man lærer av sånt. Kom til slutt inn for landing fra vest på banen som er mot venstre. Blir vel 9L det da? Men hva skjedde så??? Folk helt bakerst i kabinen begynte å klappe.

Har jeg vært i Syden eller noe?

Fint vær i London og og vi takset inn til en gate på A-concourse'n. Hadde det ikke så travelt med å komme meg ut. Virket å være en avslappet stemning blant de fleste om bord.

Gjennom transfer og sikkerhetssjekk og man var tilbake airside. Terminal 5 er veldig fin. Skulle gjerne reist oftere gjennom den. Kom til en skjerm for å se hvor neste buss gikk fra. På skjermen stod det "Gate opens at 13:00". Ingen bombe det på en London-flyplass.

Del to av "The British Airways Experience" kommer senere.

"Happy flying".
Old 16-10-2011, 00:28   #20
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Jeg har endel runder med BA 767 fra FBU og CPH og det var ett herlig fly. Du får vel en mulighet senere vel? Herlig rapport forresten.
Concorde is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules