Mulig det er Norwegian som er litt strikse her, på SAS holder det med bankkort eller førerkort.
Gyldig Norsk legitimasjon utenom Norges grenser er vel fortsatt kun pass?
Pass er eneste gyldige legitimasjon utenfor Norge.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/no/wiki/Den_nordiske_passunionenDen nordiske passunionen ble etablert 1. juli 1954 og erstattet protokollen om passfrihet fra 14. juli 1952. Avtalen sikrer at statsborgere i de nordiske landene kan reise fritt over grensene i Norden uten å medbringe pass og bosette seg i hele Norden uten å måtte søke om oppholdstillatelse.
Viste kun BP til ARN med SAS, samme til og fra HEL med AY.
Reiste nettopp TRD-ARN-TXL-ARN-TRD med Air Berlin/SAS på separate bestillinger og jeg måtte faktisk ikke vise leg. en eneste gang...
Kan saa vaere, men siden dette varierer sterkt, vil jeg anbefale alle aa ha med pass utenfor norden.
Etter aa ha hoppet rundt i Europa forrige uke, var det ingen logikk i hvor man maatte vise pass eller ikke
Enig at selv om man ikke trenger det, så er det ikke akurat noe stress å ta det med. Selv gjør jeg det enkelt og har en ferdig pakke for utenlandsturer (uansett hvor) liggende klar med pass, ymse bonuskort, forsinkringer, noe cash i form av € og $ og noe andre greier. Da unngår man å glemme noe, samt har det lett tilgjenglig og kan minimere tiden det tar å pakke
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.