NSB med lavere priser mellom Oslo S og Gardermoen

SeatBelt

ScanFlyer Gold
Som en følge av nye takster for kollektivtransporten i Oslo og Akershus (fra og med 1. oktober) blir det billigere å reise mellom Oslo S og Gardermoen.

Spriket mellom flytogbilletten og en enkeltbillett med NSB mellom Oslo og Gardermoen øker dermed fra 60 til 82 kroner. En billett på Flytoget på den samme strekningen koster 170 kroner.
- Utslaget av billigere billett til Oslo Lufthavn vil bli betydelig. Men de lærde strides om akkurat hvor stort det vil bli, sier Tom Ingulstad, NSBs persontogsjef.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4239007.ece

Med månedskort i Oslo og/eller Akershus blir det selvfølgelig enda billigere.

Å joda. I følge Samferdselsdepartementet, så bør "alle" parkere sine biler, og ta tog i stedet for, så da er det selvsagt også plass på togene. Det er da vedtatt at det er?

Å joda. I følge Samferdselsdepartementet, så bør "alle" parkere sine biler, og ta tog i stedet for, så da er det selvsagt også plass på togene. Det er da vedtatt at det er?

Det er ikke det som er det værste, det at man velger å redusere fremkommeligheten for biler i hovedstadområdet uten å forbrede kraftig på kollektivsiden er håpløst.

Dette var bra. Når jeg har dårlig tid bruker jeg flytoget, men teller komforten mest og jeg har tid er NSB suverene.

Ruterdirektør Bernt Reitan Svendsen vil nødig kommentere en eventuell temperaturheving mellom de to togselskapene. (Flytoget og NSB)

- Vi har ikke blandet oss inn i den diskusjonen. Vi har lagt vekt på helheten for alle kollektivpassasjerene i de to fylkene, sier Svendsen.

For å gi like konkurransevilkår mellom Flytoget og NSB vurderer Samferdselsdepartementet å innføre egen «Gardermobillett». Det kan innebære en egen avgift for dem som reiser med NSB og som går av på Gardermoen.

Fantastisk..! Nå blir det endelig billigere å reise kollektivt i Akershus og Oslo, men med mulig unntak av til/fra OSL. Det gir jo virkelig gode signaler om at man skal la bilen stå og heller ta toget når man skal ut å reise... Er det ikke sånn at OSL har omkring 50 % kollektive reisende til/fra flyplassen? Og målet er vel å øke dette? Da er jo dette virkelig riktig vei å gå..! Har NSB mulighet til å tilby lavere priser, må de vel få lov til å tilby passasjerene det. Å pålegge dem en ekstra avgift for at Flytoget ikke skal lide nød blir rett og slett for dumt. Hvordan står det egentlig til med Flytoget? Ser ikke helt for meg at de sliter...

Ofte tar vi Eidsvolltoget dersom vi har god tid fra Lillestrøm.

Fra LST går det sakte oppover, kan kose seg og lese titte på naturen :lol:, god plass til alt , bagasje etc. Om det bruker 15 min mer, blåser vi i.. Men hver morgen tidlig morgen skal med tidligruter før 0800 alltid flytoget ev. Lillehammertoget. Sistnevnte er håpløs med bagasjeplass ...

Back