LN-NOQ med gul winglet?!

Re: LN-NOQ

Sannsynligvis av samme årsak som Primera i lengre tid fløy rundt med en KLM-winglet. Den fikk vel en smell og måtte skiftes ut. Wingletene kommer ferdigmalte fra APB så hvis man må låne en av en annen operatør, må man bruke dennes farger.
 
Re: LN-NOQ

ja den hva på TOS i går, så veldig merkelig ut med gul winglet. dem har sikkert vært demontert fra et TUI fly på natta ;)
 
Re: LN-NOQ

Har ikke Norwegian reserver på lager?

Sannsynligvis ikke. Dette er noe som ikke normalt sliftes ut, så det er nok billigere å få den annedstedsfra framfor å sitte på lager.
Denne kommer ikke nødvendigvis fra TUI - det kan godt være at APB sendte en som var ferdigmalt og som de hadde sittende.
 
LN-NOQ med TUIfly-winglet

Hei!
Så LN-NOQ, (eller jeg er 80 % sikker på at det var den i hvert fall) på SVG i dag med en gul winglet fra TUIfly. Noen som vet hva som har skjedd siden de har skiftet den ene wingleten?
 
Re: LN-NOQ med TUIfly-winglet

Det finnes en tråd om dette, men ... du ser nå hva du spør om selv?! :p
"Noen som vet hva som har skjedd siden de har skiftet den ene wingleten?"

Uten å være rakettprofessor eller flytekniker så vil jeg tro at de har vært borti noe med en winglet slik at den har blitt tatt av og byttet ut med en ny en. Veldig veldig basic enkel logikk det :p
 
Re: LN-NOQ

Winglets har man ikke pa lager. Rett og slett fordi det er en meget verdi-full part og koster flere Millioner Kroner.

Boeing har i Amsterdam en Service Center med en stor haug av spare parts, bl.a. Winglets. Men, som Mr. Tilfelle vil ha dette, sa er det ofte bare en Winglet pa lager, eller bedre en side, som de har pa lager og McMurphy vil ha det at du har ödelagt Winglet fra den andre side.

Sa laner man en Winglet fra en annen aktör. Enten fordi de har det pa lager eller de har en maskin i tungt vedlikehold som dette Winglet lanes fra.
 
Re: LN-NOQ

Han spør om en 738 kan fly uten EN winglet. Det kan den, men det er vel bare tillatt som ferryflight til reparasjonssted. Airbus 330/340 med en winglet kan operere med passasjerer ombord.
Ser det nå, var litt vel rask på avtrekker'n der.
 
Re: LN-NOQ

Hvor land tid tar en skift dersom den er tilgjengelig next to plane ?
 
Re: LN-NOQ

-NOQ skal imorgen fly opptil 6 legs utifra SVG, deriblandt ett par til OSL så det bør være muligheter for fotos.
 
Re: LN-NOQ

Spörsmal om man kan fly uten en Winglet dersom flyet er en WL edition er en klart yes, dersom din CDL / DDG tillatter dette. Rent teknisk er det mulig, men du far visse penalties i performance, speed limits etc plus at du ma paberegne det ca 2-4% mer fuel.

Jeg er ikke kjent med Norwegian sin CDL / DDG derfor kan jeg ikke utdype hva er company practice. Men rent teknisk er det fullt mulig.
 
Re: LN-NOQ

Når det gjeller montering o demontering så må luka til surge tanken tas ned. Deretter er det 20 bolter, 2 jordkabler og 2 connectorer. I tillegg må en löfte slinge festes med 6 skruer.
Skal man fly uten vinglet om selskapet tillater det også i tillegg Til det bu og andre sier oppdatere FMC performance da flyets karaktär endres.
 
Re: LN-NOQ

LN-NOQ.jpg

LN-NOQ med gul winglet

NOQ.jpg

LN-NOQ

Erik

Da har Eirk Bru tatt de første bildene av LN-NOQ med ''TUIlets''

http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=674818#post674818
 
Back
Top