![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vil av egen erfaring sterkt anbefale folk om å holde seg unna hele gjenger i Iceland Express, har nå kjørt de på 6 legs:
LGW-KEF-JFK(EWR) OSL-KEF-EWR-KEF-OSL Første punkt er at flyene er notorisk forsinket, da mener jeg alltid forsinket på alle flighter jeg har tatt. 2. Alt personalet jeg har sett i tilknytning er ekstremt sure, da mener jeg alt fra servicepersonale på flyplass til kabinbesetning. Eneste unntak var check in på OSL men da var det sgs som bemannet skranken. Personalet på kundeservice er også rett og slett kunnskapsløse og lite villige til å hjelpe. 3. Flyene de bruker 757 og 737 er svært trange(det er jo ikke noe sjokk). Setene er av den gamle typen DY bruker i sine 733. Ikke spesielt deilig å sove i når man flyr EWR-KEF. 4. Man kan forhåndsreservere sete mot betaling (ex. nødutgang). Eneste problemet er at når man sjekker inn så har jeg i 5 av 6 flighter fått et annet og værre sete enn det jeg bestilte, og siden de av en eller annen grunn bruker en sentral seatplanner kontor som planlegger setene og sender listene til flyplassen kan de ikke endre den, ikke på OSL, EWR, LGW eller KEF. og å få refund, det er ikke enkelt.. Så hvorfor har jeg flydd med de så mye siden jeg tydligvis hater dette selskapet værre en FR. Har seg slik at jeg skulle reise til Sør og Nord Amerika og hadde delt bestillingen i deler med NYC som hovedhub for turen og i romjulen var det bare IceEx som hadde humane priser på oneway biletter. Med DY til LGW først og så sjekke om bagasjen. Det som møter meg der, bortsett fra at jeg ikke får de setene jeg har betalt for er en endeløs kø som så når man er kommet seg igjennom den og inn på avgangsområdet blir til 2 timer forsinkelse. i en heller slitt 752. Så hopper man over til KEF. Der er det koselig nok 3 nye timer forsinkelse, de er snille nok til å la oss sitte i flyet under denne da. Før vi til slutt tar av mot EWR. Så etter en flytid som er lengre enn opplyst får vi beskjed om at pga EWR er steng skal vi lande i PHL. Når vi er på final der drar vi opp igjen og får beskjed om at vi skal ned på JFK isteden. Det gjør vi også, vil noen gjette hvor lang tid det tok å få gate? 1, 2, 3, 5, 6? Feil.. Det tok 10 timer og 30 minutter før politiet til slutt hentet oss ut, da etter nesten et døgn ombord, det var tomt for vann og mat og folk begynte å bli dårlige. De siste timene hadde jeg bare drukket GT og spist snickers siden det var det som var igjen.. Bagasjen, den var det ingen som visste men den dukket opp 20 dager senere i LIM, rakk da akkurat å hente den hos CO og sjekke den inn igjen på vei tilbake til NYC. Etter å ha mast om kompensasjon hele våren fikk jeg en tur retur bilett til NYC som komp. derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve igjen. Konklusjon var at bortsett fra at det ikke var kaos i NYC så er dette et rimelig useriøst selskap, ihvertfall på den delen som har med kundefronten å gjøre, sikkerhet og teknikk har jeg ikke noe grunnlag å uttale meg om. Mitt tips er derfor at med mindre det koster mange mange tusen ekstra, unngå i det lengste denne gjengen på Island. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
jailg: Satt dere 10 timer på flyet?!! Damn..
Og hvordan i alle dager klarte bagasjen å få tur til LIM og ikke du?? Tur fra helv** ja, liten tvil om det..
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Shitt pomfritt, dette er det verste jeg har lest på lenge -
skal i allefall ikke anbefale dette som et "alternativ" lenger for de som skal reise billig over dammen - herre jesus..
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
heheja, flyturen fra helveta kan man trygt si.. Vel USA har jo lover som skal forebygge nettop dette med syke ventetider for pax ombord, men de gjelder ikke for internasjonale selskaper.
Det som var det sykeste med det er at når man sitter i situasjonen så skjønner man ikke hvor ille det er, fordi hele tiden tenker man at det jo umulig være lenge til, typ; har sitti 6 timer nå, kan jo umulig være lenge igjen. Men tror aldri jeg har vært så sint før og fullstendig strippet for muligheter til å få gjort noe som helst med situasjonen. Hadde de i det minste hatt IFE, men man sitter jo der i en gammel 752 uten noe som helst, og når bøkene er utlest og ipod, pc og mobil er tom for strøm, hva gjør man da? Uansett så skulle jeg være i Peru og Bolivia i to uker og sa ifra om det samme dag som jeg kom av flyet i JFK, men det tok de to uker å få sendt den til LIM så jeg fikk jo aldri brukt den, men fikk dekt klær av reiseforsikringen. Men again, definetivt do not fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var fullstendig texas i hele luftrommet over NYC og det var kun JFK som var åpent, EWR var stengt hele tiden, men det visste de jo, men alikevel sendte de flyet avgårde og gamblet på at de skulle få komme ned et sted.
Er ihvertfall slik jeg tolket situasjonen, kan for all del være annen kommunikasjon som jeg ikke vet om. Men jeg hadde nok heller sett at de kansellerte og lot meg sove på en benk på KEF. http://www.takeoff.dk/news/20390 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo - New York med Iceland Express | jarandm | Reiseforum | 6 | 08-07-2010 09:51 |
Icelandair og Iceland Express med flere fly til TRD | thnp | Flyforum | 24 | 18-04-2010 22:48 |
Iceland Express | LeftSaidFred | Flyforum | 6 | 30-10-2008 00:29 |
Iceland Express med nye farger | CK | Flyforum | 20 | 22-01-2008 19:02 |
Iceland Express med nya Destinationer? | Savipix | Flyforum | 20 | 28-09-2005 23:23 |