BA bytter ut papir med iPad for paxlister m.m.

Discus

Galley Slave
Medlem
Tidligere har det vært nevnt at BA tester ut iPad for passasjerer i F-klasse på fly med den eldste IFE-versjonen. Nå har også crew-et begynt å ta i bruk iPad til pax-lister m.m. for (etter sigende) å yte bedre service. i tillegg blir det enklere for dem å slå opp i saker og ting de ikke hadde enkel tilgang til før (rutetabeller, manualer mv.) Logging av issues er selvølfgelig også med.

British Airways cabin crew are using the latest iPad model to bring a new dimension to customer service in the air.


The iPads enable cabin crew to have prior awareness of customer preferences and a greater understanding of each customer’s previous travel arrangements, allowing them to offer a truly bespoke, personalised service.

http://press.ba.com/?p=1881

Hvis BA bare kunne komme med WiFi så hadde de jo være online hele tiden også...
 
Testperioden var en suksess og nå ruller de ut 2000 iPad til crewet:
BA is to issue “thousands of iPads” to senior cabin crew from next week, following a successful trial involving 100 cabin staff.

The carrier will equip 2,000 senior crew across its short and long-haul network with new iPad 2s, allowing them to access data such as individual passenger’s Executive Club status, previous travel arrangements, special meal requests and onward travel plans.

http://www.businesstraveller.com/news/ba-to-roll-out-cabin-crew-ipad-service
 
Skulle ønske at SAS gjorde det samme. Hadde vært flott det dersom de hadde lett oversikt over EBP og EBGer soms itter ombord til enhver tid :) Vi hadde kanskje fått noe "recognition" ut av det!
 
Back
Top