Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2011, 20:24   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Lufthansa LH med 2-klasses 744 for low yield markeder - og 2-klasses A340-300

Ser endel rykter som går flere steder nå at LH planlegger å regonfigurere en håndfull eldre 747-400 fra 3-klasses til en low yield varient med 2-klasser (C og Y) med få C seter for bruk på low yield destinasjoner. Primært nye eller tidligere desinasjoner hvor de ikke har mateiell som passer idag. Havana, Manila, Phuket, Male og Bali ryktes.

Spennende å skje om noe av det stemmer, og kan vel være en god ide og klemme ut litt ekstra liv av deres 744, som etterhvert nå blir erstattet av 380 og 747-8i
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 20:44   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
Default Re: Rykte: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Er vel kanskje ikke overraskende ifht. nye fly som du sier, og at de da "slipper" å bygge om F-klasse, evt. ny C-klasse osv.? Ser jo ut som A380en tar en del av det tunge markedet (pax, slots osv.)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 20:53   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Default Re: Rykte: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Og det er fortsatt heller ikke kjent konfigurasjonen på 747-8. Med er vel ikke helt usannsynlig med et high-yield fokus og plass til mye cargo?
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2011, 18:26   #4
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Rykte: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

@Someone


Det blir 7 stykk 744 som blir ombygged til 2-class config. Jobbene skal utföres mellom Mars og Mai 2012. Ogsa de individuer som far er fiks. Jeg har en liste her liggende.

Config-data for bade dette 2-class config og 748-config er firm na. Det bare ikke har blitt slupped til offentligheten, men LHT sitter pa denne. I minst for 748 kan man glede seg... .
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2011, 19:11   #5
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,936
Default

2 klasser hos LH Intercontinentalt er jo ikke noe nytt - LH har vel et antall A340-600 som er konfigurert med 2 klasser og mange markeder har vært 2 klasser lenge, f.eks. Vancouver har vært 2 klasser siden tidlig på 2000 tallet når Condor opererte for LH
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 14-08-2011, 11:22   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Default Re: Rykte: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
@Someone


Det blir 7 stykk 744 som blir ombygged til 2-class config. Jobbene skal utföres mellom Mars og Mai 2012. Ogsa de individuer som far er fiks. Jeg har en liste her liggende.
Takk for info. Itillegg til å åpne opp nye markeder så vil vel også dette bli en konkurent til Condor, som jo tidligere var LH sitt "ferie" airline. Blir også spennende å se hvor de skal brukes

Quote:

Config-data for bade dette 2-class config og 748-config er firm na. Det bare ikke har blitt slupped til offentligheten, men LHT sitter pa denne. I minst for 748 kan man glede seg... .
Gleder meg, og forhåpentligvis så får vi se nye businesseter og at det ikke er lenge til det blir offentlig


Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
2 klasser hos LH Intercontinentalt er jo ikke noe nytt - LH har vel et antall A340-600 som er konfigurert med 2 klasser og mange markeder har vært 2 klasser lenge, f.eks. Vancouver har vært 2 klasser siden tidlig på 2000 tallet når Condor opererte for LH
Alle -600 er nå 3-klasser, men de har en håndfull FRA basert 340-300 som er 2-klasses
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2011, 12:28   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Rykte: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Tror MNL kan lykkes siden mange gjestearbeidere/sjømenn vil hjem for en billig penge. KL er alene om markedet og prisene er relativt høye hos dem.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2011, 13:02   #8
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
Default Re: Rykte: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Air France har speciellt high density leasure konfig 747-400 med +470 solar...
Jag tror detta kan vara bra även för LH...
Framtida linjer gissar jag kan bli FRA-HKT/DPS/HAV/FLL/MNL
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2014, 08:26   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Default Re: Rykte: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Nå ble det jo en kraftig forsinkelse her da tråden stammer fra høsten 2011, men nå er det klart for Lufthansa vil sette inn de første 2-class 747-400

http://airlineroute.net/2014/05/14/lh-w14update1/
Quote:
Lufthansa in Winter 2014/15 season gradually introduces 2-class Boeing 747-400 service, in configuration of C67M322. Routes to receive 2-class 747-400 service as follow:
eff 26OCT14 Frankfurt – Dubai
eff 05FEB15 Frankfurt – Vancouver
eff 08MAR15 Frankfurt – Toronto
Aner ikke om det blir C eller Y i 2.etg, da det uansett må bygges om da F er det idag eller om de beholder de gamle C-setene eller setter inn de nye. 67 business seter og 322 economy, så er fortsatt ganske mange C seter ombord.

Low-yield ruten til BKK får ikke denne, men er planlagt med en 2-klasse 340-300
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2014, 08:41   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Default Re: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Flere planlagte 2-klasses ruter for sommeren 2015

http://airlineroute.net/2014/05/23/lh-744-s15/
Quote:
Planned 2-class Boeing 747-400 operations in Summer 2015 as follow.

Frankfurt – Osaka Kansai
Frankfurt – Seoul Incheon
Frankfurt – Tokyo Narita
Frankfurt – Toronto (eff 08MAR15)
Frankfurt – Vancouver (eff 0FEB15)
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2014, 08:45   #11
ghostern
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 149
Default Re: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Dette er vel ikkje akkurat typiske low yield-markeder?
__________________
Upcoming flights:
KRS - CPH - DBV - CPH - KRS (WF/SK) June/July
http://my.flightmemory.com/ghostern
ghostern is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2014, 08:53   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Default Re: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Quote:
Originally Posted by ghostern View Post
Dette er vel ikkje akkurat typiske low yield-markeder?
Jo delvis. Canada er det begrenset F etterspørsel, og for de to Japanrutene så vil yielden her gå ned da denne fra sommeren vil routes FRA-KIX-NRT, så Lufthansa flytter den andre daglige FRA-NRT og MUC-NRT til og gå FRA-HND og MUC-HND, og yielden vil "flytte" over hit

De skikkelige low-yield destinasjonene som BKK, KUL og CGK får 2-class A340-300
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2014, 10:46   #13
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,001
Default Re: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jo delvis. Canada er det begrenset F etterspørsel
Nå er Canada et svært land og dermed ekstremt ulik kjøpekraft. Jeg er ikke overrasket over at LH setter inn B744 til YVR, men jeg er overrasket at de setter inn uten F. Hvorfor?

Jeg ytret noen tanker rundt emnet i juni 2012:
Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Jeg bestilte tur-retur reisen i begynnelsen av November 2011 og merket meg nok en gang at det var utrolig dyrt å fly inn og ut internasjonalt av YVR. Det er nok fordi det er altfor mange velstående folk der; rike Asiatere (største Nord-Amerikanske storby nærmest Asia) og mange eldre.(...)
Dette gjelder uten tvil fortsatt.

Jeg har reist mye til YVR og vet at LH hadde da A343 om vinteren og A346 om sommeren. Deretter ble det A346 hele året (samtidig som de startet A333 fra MUC om sommeren) og nå sist B744 fra FRA i tillegg til A333'n fra MUC om sommeren. I tillegg har Virgin de siste årene satt inn A343 til LHR, BA 2x om sommeren osv. - det er definitivt marked, det kan vi være enig om. Jeg tror BA og andre har vært flinkere å "stjele" F-kunden med sine smartere rutetider til/fra YVR. LH flyr latterlig tidlig om morgenen fra FRA og midt på dagen fra YVR.

Jeg vil ikke fly LH til YVR, fordi jeg ikke vil fly B744, enkelt og greit Blir nok AC via YYC e.l. for å unngå high-density B77W
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2014, 09:40   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Default Re: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Selv om de får nye business seter så ser det ut som de gjør det litt annerledes enn på 747-8 og beholder 2-3-2 konfigurasjonen i business

Ser ut som de kommer med to versjoner.

En med 67/32/272
http://www.lufthansa.com/mediapool/p...F%20272%20M%29


En med 53-32-308, men en liten economykabin mellom business og premium economy
http://www.lufthansa.com/mediapool/p...F%20308%20M%29

Andre etasje er likt i begge

http://www.lufthansa.com/mediapool/p...E%2F272%20M%29

Ser ut som 4D blir et singlesete i nesen, aka "pavesete"

Første flyer skal være inne til ombygging i disse dager
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 07-09-2014 at 11:42.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2014, 19:45   #15
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
en liten economykabin mellom business og premium economy
I tillegg til den blir det også en liten Economy-kabinen rett bak Premium Economy, begge to må jo være ganske attraktive om man først flyr Economy.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2014, 14:28   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
Default Re: LH med 2-klasses 744 for low yield markeder

Når det kommer til de planlagte A340-300 for low yield markedene så ble litt mer kjent etter denne ukens styremøte. Ser ut som de ved inngangen til neste vintersesong vil få 18 business, 19 premium economy og 221 economy seter

http://www.lufthansagroup.com/en/pre...icle/3228.html
Quote:
In addition to the founding of this new long-haul airline, other intercontinental traffic approaches will be developed in order to once again profitably fly leisure travel-dominated routes using the Lufthansa brand in the future. To offer this, up to 14 Airbus A340-300s from the long-haul fleet will be fitted with a cabin that is optimised for leisure travel. Commencing with the start of the 2015/2016 winter flight timetable, this A340-300 sub-fleet will fly at a much lower cost while nevertheless offering the high-quality travel experience of a Lufthansa flight, with high service standards and comfort levels. The as many as 14 aircraft will operate without a First Class and with 18 Business Class seats, 19 Premium Economy seats and 221 Economy seats, and will in particular serve new leisure travel destinations or markets from which Lufthansa would otherwise have to withdraw without the introduction of this less expensive offer.
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Du skjønner det er en low yield rute når... Fnate Småprat 5 02-03-2016 15:51
High og low-yield Twin Otter Småprat 1 29-09-2011 23:34
ARN High Fly med A340-300 på ARN nu L-1011 Spotteralerts 1 11-09-2011 20:24
Finnair øker med to A340-300 MD11 Flyforum 10 30-07-2010 13:30
Charter bli 3-klasses Someone Flyforum 11 11-12-2008 22:11


All times are GMT +2. The time now is 02:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.