![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Ser endel rykter som går flere steder nå at LH planlegger å regonfigurere en håndfull eldre 747-400 fra 3-klasses til en low yield varient med 2-klasser (C og Y) med få C seter for bruk på low yield destinasjoner. Primært nye eller tidligere desinasjoner hvor de ikke har mateiell som passer idag. Havana, Manila, Phuket, Male og Bali ryktes.
Spennende å skje om noe av det stemmer, og kan vel være en god ide og klemme ut litt ekstra liv av deres 744, som etterhvert nå blir erstattet av 380 og 747-8i |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]()
Er vel kanskje ikke overraskende ifht. nye fly som du sier, og at de da "slipper" å bygge om F-klasse, evt. ny C-klasse osv.? Ser jo ut som A380en tar en del av det tunge markedet (pax, slots osv.)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Og det er fortsatt heller ikke kjent konfigurasjonen på 747-8. Med er vel ikke helt usannsynlig med et high-yield fokus og plass til mye cargo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
@Someone
Det blir 7 stykk 744 som blir ombygged til 2-class config. Jobbene skal utföres mellom Mars og Mai 2012. Ogsa de individuer som far er fiks. Jeg har en liste her liggende. Config-data for bade dette 2-class config og 748-config er firm na. Det bare ikke har blitt slupped til offentligheten, men LHT sitter pa denne. I minst for 748 kan man glede seg... . ![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,936
|
![]()
2 klasser hos LH Intercontinentalt er jo ikke noe nytt - LH har vel et antall A340-600 som er konfigurert med 2 klasser og mange markeder har vært 2 klasser lenge, f.eks. Vancouver har vært 2 klasser siden tidlig på 2000 tallet når Condor opererte for LH
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Tror MNL kan lykkes siden mange gjestearbeidere/sjømenn vil hjem for en billig penge. KL er alene om markedet og prisene er relativt høye hos dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Air France har speciellt high density leasure konfig 747-400 med +470 solar...
Jag tror detta kan vara bra även för LH... Framtida linjer gissar jag kan bli FRA-HKT/DPS/HAV/FLL/MNL |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Nå ble det jo en kraftig forsinkelse her da tråden stammer fra høsten 2011, men nå er det klart for Lufthansa vil sette inn de første 2-class 747-400
http://airlineroute.net/2014/05/14/lh-w14update1/ Quote:
Low-yield ruten til BKK får ikke denne, men er planlagt med en 2-klasse 340-300 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Flere planlagte 2-klasses ruter for sommeren 2015
http://airlineroute.net/2014/05/23/lh-744-s15/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2011
Posts: 149
|
![]()
Dette er vel ikkje akkurat typiske low yield-markeder?
__________________
Upcoming flights: KRS - CPH - DBV - CPH - KRS (WF/SK) June/July http://my.flightmemory.com/ghostern |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Jo delvis. Canada er det begrenset F etterspørsel, og for de to Japanrutene så vil yielden her gå ned da denne fra sommeren vil routes FRA-KIX-NRT, så Lufthansa flytter den andre daglige FRA-NRT og MUC-NRT til og gå FRA-HND og MUC-HND, og yielden vil "flytte" over hit
De skikkelige low-yield destinasjonene som BKK, KUL og CGK får 2-class A340-300 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,001
|
![]()
Nå er Canada et svært land og dermed ekstremt ulik kjøpekraft. Jeg er ikke overrasket over at LH setter inn B744 til YVR, men jeg er overrasket at de setter inn uten F. Hvorfor?
Jeg ytret noen tanker rundt emnet i juni 2012: Quote:
Jeg har reist mye til YVR og vet at LH hadde da A343 om vinteren og A346 om sommeren. Deretter ble det A346 hele året (samtidig som de startet A333 fra MUC om sommeren) og nå sist B744 fra FRA i tillegg til A333'n fra MUC om sommeren. I tillegg har Virgin de siste årene satt inn A343 til LHR, BA 2x om sommeren osv. - det er definitivt marked, det kan vi være enig om. Jeg tror BA og andre har vært flinkere å "stjele" F-kunden med sine smartere rutetider til/fra YVR. LH flyr latterlig tidlig om morgenen fra FRA og midt på dagen fra YVR. Jeg vil ikke fly LH til YVR, fordi jeg ikke vil fly B744, enkelt og greit ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Selv om de får nye business seter så ser det ut som de gjør det litt annerledes enn på 747-8 og beholder 2-3-2 konfigurasjonen i business
Ser ut som de kommer med to versjoner. En med 67/32/272 http://www.lufthansa.com/mediapool/p...F%20272%20M%29 En med 53-32-308, men en liten economykabin mellom business og premium economy http://www.lufthansa.com/mediapool/p...F%20308%20M%29 Andre etasje er likt i begge http://www.lufthansa.com/mediapool/p...E%2F272%20M%29 Ser ut som 4D blir et singlesete i nesen, aka "pavesete" Første flyer skal være inne til ombygging i disse dager Last edited by Someone; 07-09-2014 at 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
I tillegg til den blir det også en liten Economy-kabinen rett bak Premium Economy, begge to må jo være ganske attraktive om man først flyr Economy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Når det kommer til de planlagte A340-300 for low yield markedene så ble litt mer kjent etter denne ukens styremøte. Ser ut som de ved inngangen til neste vintersesong vil få 18 business, 19 premium economy og 221 economy seter
http://www.lufthansagroup.com/en/pre...icle/3228.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Du skjønner det er en low yield rute når... | Fnate | Småprat | 5 | 02-03-2016 15:51 |
High og low-yield | Twin Otter | Småprat | 1 | 29-09-2011 23:34 |
ARN High Fly med A340-300 på ARN nu | L-1011 | Spotteralerts | 1 | 11-09-2011 20:24 |
Finnair øker med to A340-300 | MD11 | Flyforum | 10 | 30-07-2010 13:30 |
Charter bli 3-klasses | Someone | Flyforum | 11 | 11-12-2008 22:11 |