Om Lufthansa, JFK, LGA, preclearance og en del mer (splittet)

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
FRA-PVG borde vara en självklar Airbus A380 destination för LH.

Hvorfor er det så selvsagt? Lufthansa har en stor flåte med mange varianter, og vet nok best selv hvordan de optimaliserer flåte-bruken.
-Kanskje markedet foretrekker frekvens fremfor daglig med A380?
-Kanskje markedet trenger stor andel premiumseter?
-Kanskje destinasjonen har et stort behov for frakt i forhold til passasjerseter?

BA har 3 stk 747 daglig fra LHR-LAS + 1 stk 777 code-share med AA

1 daglig, ikke 3.

Last edited:
Om Luftahnsa, JFK, LGA, preclearance og en del mer (splittet)

BA har 3 stk 747 daglig fra LHR-LAS + 1 stk 777 code-share med AA

LAX mener du kanskje?

Og om du sitter og koser deg i T7 på JFK på ettermiddagen så går det nesten en 747 i timen fra JFK-LHR. Pluss 2 fra La Guardia og et par fra EWR.

La Guardia? Der finnes det vel hverken 747 eller transatlantiske ruter?

Re: SAS: Klar til ny ekspansion

LAX mener du kanskje?

La Guardia? Der finnes det vel hverken 747 eller transatlantiske ruter?

Ja, sommervarmen... Jeg mente LAX, selvfølgelig. En tastefeil da S-en er rett over X-en.

På La Guardia har de 318 via Shannon til London City, har de ikke? BA001/002, og så mente jeg at det har økt frekvensen der også.

På La Guardia har de 318 via Shannon til London City, har de ikke? BA001/002, og så mente jeg at det har økt frekvensen der også.

Nei Fnate, det er til JFK

Mange tastefeil i dag Fnate :lol:

De eneste utenriksflightene fra LGA er til Canada

Ikke helt korrekt det heller. Det er flere flighter derfra til diverse plasser i Karibien.

Nei, så dæven. Ser de går til JFK, ja. Det var ikke en trykkfeil, forøvrig, men et uttrykk for min uvitenhet.

Men det endrer egentlig ikke pointet mitt om at det går saftig mye fly vestover. Og da spesielt til regionene jeg nevner.

City, har de ikke? BA001/002, og så mente jeg at det har økt frekvensen der også.

De har BA001/002, og BA003/004. Mener at frekvensen på den er såpass at de ikke får økt den noe særlig mer. De har de to 318-maskinene, som flyr en tur hver, samt at LCY er noe stengt i helgene - så jeg tror de allerede har utnyttet kapasiteten max der.

Ikke helt korrekt det heller. Det er flere flighter derfra til diverse plasser i Karibien.

LGA har ikke FIS (Federal Inspection Services) til å håndtere ruteflyvninger, så det er kun flighter som er precleared som kan operere dit.

Og de tre destinasjonene som er precleared og vises på LGA sine websider er: Montreal, Ottawa og Toronto (alle Canada).

Jeg mente bestemt at La Guardia er en ren innenriksflyplass!

LGA tar imot flighter fra flyplasser som har preclearence, men har ingen FIS (Federal Inspection Service) for annet enn GA og frakt.

Og de tre destinasjonene som er precleared og vises på LGA sine websider er: Montreal, Ottawa og Toronto (alle Canada).

Merkelig. Jeg fløy da selv med CO AUA-LGA sist november, og de flyr til flere steder i Karibien enn bare denne destinasjonen. Og, ja. AUA har pre-clearence.

Merkelig. Jeg fløy da selv med CO AUA-LGA sist november, og de flyr til flere steder i Karibien enn bare denne destinasjonen. Og, ja. AUA har pre-clearence.

Nå er det bare one-stop via CLT.

Nå er det bare one-stop via CLT.

Tviler jeg på. Her er dagens avgang:

Depart:
7:31 a.m.
New York, NY (LGA - LaGuardia)
Arrive:
12:00 p.m.
Aruba (AUA)

Travel Time:
4 hr 29 mn OnePass Miles
1,961
Flight: CO1000 (UA1576)
Aircraft: Boeing 737-700

Og retur:

Depart:
1:05 p.m.
Aruba (AUA)
Arrive:
5:57 p.m.
New York, NY (LGA - LaGuardia)

Travel Time:
4 hr 52 mn OnePass Miles
1,961
Flight: CO1001 (UA1699)
Aircraft: Boeing 737-700

Last edited:
Tror Kurt har sett en US-CO codeshare - det ville vaert via CLT. CO ville vaert via IAH hvis det hadde vaert eget metall.

Back