Gossip: Virgin 343 til SK

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ikke skyt pianisten ( meg ), fikk tlf akkurat nå fra SK-ansatt at de var i ferd med å skaffe ex-Virgin 343 og SFO/LAX og HKG for nye ruter...:stir

Nu skal man jo altid tage sådanne rygter fra ansatte med en vis skepsis, men hvis det skulle vise sig at der er hold i det - ville det da være rigtig gode nyheder.

Når det er sagt, så er det vel ikke helt usandsynligt at SAS gerne vil udvide IC-flåden...

Hadde vært kult om de hadde klart å få fatt i noen og startet nye ruter. Håper de vet hva de gjør nå, kanskje de heller burde sattset på flere avganger på de destinasjoner de har?
Virgin har en vel noen tidlig produserte 330/340, og med lavere MTOW, håper det ikke er noen slike.

Hadde vært kult om de hadde klart å få fatt i noen og startet nye ruter. Håper de vet hva de gjør nå, kanskje de heller burde sattset på flere avganger på de destinasjoner de har?
Virgin har en vel noen tidlig produserte 330/340, og med lavere MTOW, håper det ikke er noen slike.

A330 fikk Virgin først i år - så de er ikke akkurat tidlige ;-) derimot har VS 2 A340-600 som er blant de aller første produsert og disse er tunge.

De har to gamle -311 (nummer 2 og 3 av båndet) men ettersom de også har et knippe nyere -313, vil jeg nok tro at det er disse det eventuelt dreier seg om. Det ville vært strålende nyheter i tilfelle!

Vel, uten å referere til noen personer, så er det visst noe nyere som passer godt inn i flåten, rent praktisk/teknisk.. ( og jeg kan ingenting om disse tingene )

Min kilde viser til samtale med en annen som jeg nesten er villig til å tro på, en uvitende :old mann som meg.. SK har visst vært og tittet på disse...

Kan vel ikke være så gamle som den første AY fikk fra dem og selv hadde t/r BOM for 4 år siden....:rolleyes:

Hvis det blir slik at de henter inn disse ex-VS maskinene, kommer de da med VS sine seter i C(Upper Class), Y+ og Y? Eller setter SK inn egne seter?

Vel, uten å referere til noen personer, så er det visst noe nyere som passer godt inn i flåten, rent praktisk/teknisk.. ( og jeg kan ingenting om disse tingene )

Kan vel ikke være så gamle som den første AY fikk fra dem og selv hadde t/r BOM for 4 år siden....:rolleyes:

Det er i tilfelle ca '98-modeller, så det kan stemme bra ... Litt duct-tape og maling så er de gode som gull!

Hvis det blir slik at de henter inn disse ex-VS maskinene, kommer de da med VS sine seter i C(Upper Class), Y+ og Y? Eller setter SK inn egne seter?

Det er der vel ingen der ved, da det stadig er ubekræftede rygter. Men begge dele er vel en mulighed. Totalt sædeantal på VS og SK er nogenlunde det samme: SK: 245 - VS: 246. Dog med en lidt mindre business og lidt større Y+ på VS maskinerne, men det er vel ikke nødvendigvis nogen ulempe for SK.

Det kommer vel meget an på hvor lang en evt. lejeperiode vil være og om det kan betale sig at skifte sæder.

Ukyndig som meg, dro fram "bibelen" JP 2011 og fant ut at VS har 4 stk 340-313, samme type som SK med eksakt de samme motorene..

Garantert de vil kvitte seg med disse, tre er leaset fra ILFC. den fjerde eier de.. ILFC ???

Finner ikke så mange avertert iallefall ...

Dette ville være en glimrende mellomløsning inntil neste generasjon fly er på plass.

Back