Boeing 787 - status og driftssetting

Discus

Galley Slave
Medlem
Satser på at de største forsinkelsene er over nå og starter "del 2" av den store 787-tråden:

ANA er første selskapet som skal ta 787 i bruk og opplæring pågår:

A select group of mechanics from ANA of Japan recently visited Seattle to practice handling a Boeing 787 airplane. The Japanese airline is getting ready to become the first to fly the all-new Dreamliner.
http://www.boeing.com/Features/2011/06/bca_ANA_ground_06_29_11.html


Den gamle "Forsinkelsestråden": http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=28954
 
ANA får første flyet sitt i August. Deres websiden sier at de skal bruke 787 på rutene til Europa og innalnd. Dette er nok gyldig fra når de får flere maskiner.

Vet noen på hvilken rute skal "maiden flight" være? Finnes det en leveringsplan av de neste maskinene og på hvilke rutene disse skal brukes?
 
ANA får første flyet sitt i August. Deres websiden sier at de skal bruke 787 på rutene til Europa og innalnd. Dette er nok gyldig fra når de får flere maskiner.

Vet noen på hvilken rute skal "maiden flight" være? Finnes det en leveringsplan av de neste maskinene og på hvilke rutene disse skal brukes?

De første maskinene er både overvektig og har A-versjonen av RR Trent motoren og vil da brukes på kortere ruter. Lengre ruter vil det benyttes den sprekere B-versjonen på og man må vente noen måneder før den er tilgjenglig
 
noen spørsmål:
Hvor mange 787 er delvis ferdige og lagret utendørs?
Hvem skal ha de som er delvis ferdige?
Er noen ferget til Texas for ferdigstillese, eller blir ikke det påbegynt før typen er godkjent?
 
Av de første 42 leverte skal 24 ANA og 8 til Japan Airlines av leveranse 43-78 skal samtlige til japan, 12 til ANA og 22 til JAL dermed vil det være totalt 66 787 i Japan og 12 i resten av verden.

Den første til ANA, bygg nr 7 deltar i test flyvningene, er det flere som er på vingene?? eller er det ikke lov å prøvefly et fly som ikke er testfly?
 
Fant denne:

http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/787/index.php?p=1

Ser ikke helt oppdatert ut (Royal Air Maroc står fortsatt på liste, men om jeg tar ikke feil har de avbestilt og ordrene ble overført til bl.a. Norwegian, ikke sant?)...

Du blander, det er Icelandair som har solgt leveringsposisjoner til Norwegian


Av de første 42 leverte skal 24 ANA og 8 til Japan Airlines av leveranse 43-78 skal samtlige til japan, 12 til ANA og 22 til JAL dermed vil det være totalt 66 787 i Japan og 12 i resten av verden.

Den første til ANA, bygg nr 7 deltar i test flyvningene, er det flere som er på vingene?? eller er det ikke lov å prøvefly et fly som ikke er testfly?

Hva er definisjonen på et testfly ;) Retorisk spørsmål, men fly nr 7 deltar i Boeing sitt testprogram, og kommer ikke til å være det første flyet ANA mottar
 
Nummer 7 er en av to maskiner som ble lagt til testprogrammet for å få opp farten på programmet. Den er ikke utstyrt med spesialutstyr, men flyr for å logge timer. Her tatt på PAE av undertegnede i januar.

11.jpg
 
Du blander, det er Icelandair som har solgt leveringsposisjoner til Norwegian

Dette gjelder fly nr 3, 4 og 5 for Norwegian. Hvor kommer de to første fra? Husker å lest at det er en Leasing, men maskinene må jo produseres. Blir de produsert for en Leasing selskap eller får DY fly fra et selskap som har avbestilt?

Det kan ggodt hende at RAM sine fly ikke skal til DY, men husker også å ha lest at RAM hadde avbestilt sine flyene. Tar jeg feil?
 
De to förste kommer fra ILFC, de tre andre kommer direkte fra Boeing. Norwegian har bare overtatt de leveranse-slots fra Icelandair.

RAM har ikke avbestilt, faktisk er noen av disse ferdig bygget. Air India vil utsette sine leveranser, ogsa her er en god tall bygget. Sa vi far se hva skjer med disse individuer som er ferdig. Men for disse som er ikke i final assembly og som har lave produksjonsnumre, sa blir det sikkert litt "rotations". Og da vil mange aktörer sla seg om disse leveranse-slots. Men for de först 80 er det sann at "race is run".
 
De to förste kommer fra ILFC, de tre andre kommer direkte fra Boeing. Norwegian har bare overtatt de leveranse-slots fra Icelandair.

Boeing har også oppdattert ordreboka si, slik at Norwegian nå står oppført med 3 Boeing 787-8 :)

Norwegianorders.jpg
 
Kabinen til ANA presenteres her, ser ut som samme interiør de har på de nye B77W - midtsetet på business har godt armslag hvertfall:

https://www.ana.co.jp/promotion/b787/en/cabin/

Er overheadbins modifisert i forhold til 737Sky mtp lite ergonomisk design i forhold til de som skal lukke X antall bins a day ?

Japsene er vel i snitt lavere enn europere og kan tenke meg at dette kan bli et issue om det ikke er noen forbedringer ?
 
Back
Top