HS-TLD
ScanFlyer Silver
[SIZE=+2]
[SIZE=+0]
Da var det på tur igjen, denne gangen også til Thailand. Jeg kom over fin pris med Thai Int`l Airways i Premium Eco på expedia.se. T/R ARN-BKK kom på ca. 8600,- NOK. Med slik fin pris, inviterte jeg med meg moderen på tur, noe jeg tror hun satt pris på. Hun har tidligere vært i Thailand, men ikke vært i «kåken» til junior i Hua Hin før. Vi satset derfor på en fin uke for henne der. Mutter`n skulle bare være med 1 uke, for så å dra hjem til Norge igjen. Undertegnede hadde fått innvilget 2 uker med ferie, og ønsket derfor denne gangen å ta med frøkna til Chiang Mai hvor hun opprinnelig er fra, for å møte datteren som går på skole der oppe. Noen år siden jeg var her sist, så gledet meg til å komme tilbake dit. Jeg har med litt både fra Hua Hin og Chiang Mai, selv om det allerede er flotte rapporter her inne fra disse stedene fra før. De 2 siste dagene skulle tilbringes i Phuket, har dog ingenting herfra i denne rapporten.
T/R Stockholm denne gangen falt på Norwegian, og denne billetten kom på 1100,- NOK. Totalt snakker vi altså om ca. 9700,- NOK T/R.
Ikke allt for mange TR`s fra denne klassen på Thai som jeg vet om, noen er det selvfølgelig, men ikke mange med bilder. Håper derfor denne kan falle i smak for noen og enhver....Alle logo`er er klikkbare, og er kreditert rettmessig eier med direkte link.
Relativt rolig på utenlandsterminalen denne lørdags morgen:
Så var det ut å fly litt igjen....
Date: 11 Juni 2011 ETD: 0800
Flight: DY 806 OSL-ARN
Aircraft: B738W
Reg: LN-DYO
Seat: 15A + 15B Economy
Load: 95%
Push: 0800
Takeoff: 0810
Seatmap: DY 738
TIL BANGKOK VIA STOCKHOLM MED
[/SIZE][SIZE=+0]
(Innenriks: BKK-CNX-HKT-BKK med Thai i Biz)
[/SIZE] Da var det på tur igjen, denne gangen også til Thailand. Jeg kom over fin pris med Thai Int`l Airways i Premium Eco på expedia.se. T/R ARN-BKK kom på ca. 8600,- NOK. Med slik fin pris, inviterte jeg med meg moderen på tur, noe jeg tror hun satt pris på. Hun har tidligere vært i Thailand, men ikke vært i «kåken» til junior i Hua Hin før. Vi satset derfor på en fin uke for henne der. Mutter`n skulle bare være med 1 uke, for så å dra hjem til Norge igjen. Undertegnede hadde fått innvilget 2 uker med ferie, og ønsket derfor denne gangen å ta med frøkna til Chiang Mai hvor hun opprinnelig er fra, for å møte datteren som går på skole der oppe. Noen år siden jeg var her sist, så gledet meg til å komme tilbake dit. Jeg har med litt både fra Hua Hin og Chiang Mai, selv om det allerede er flotte rapporter her inne fra disse stedene fra før. De 2 siste dagene skulle tilbringes i Phuket, har dog ingenting herfra i denne rapporten.
T/R Stockholm denne gangen falt på Norwegian, og denne billetten kom på 1100,- NOK. Totalt snakker vi altså om ca. 9700,- NOK T/R.
Ikke allt for mange TR`s fra denne klassen på Thai som jeg vet om, noen er det selvfølgelig, men ikke mange med bilder. Håper derfor denne kan falle i smak for noen og enhver....Alle logo`er er klikkbare, og er kreditert rettmessig eier med direkte link.
Slik ser da reisen ut på papir:
På kartet skulle routingen bli ca. slik:
Domestic routemap:
Turen startet tidlig lørdag`s morgen fra bopel i Røyken, og fatter`n fraktet oss nok en gang trygt hele veien opp til OSL. Relativt sett stille på Gardermoen denne morgenen, og sikkerhetskontrollen ble unnagjort i en fei etter innsjekk på automat og bagdrop.
En liten kikkerunde i Tax-Free (kun se, ikke røre...) ble det også tid til, uten at det ble handlet inn noe. Røyk og alkohyler ble hamstret på ARN.

På kartet skulle routingen bli ca. slik:

Domestic routemap:

Turen startet tidlig lørdag`s morgen fra bopel i Røyken, og fatter`n fraktet oss nok en gang trygt hele veien opp til OSL. Relativt sett stille på Gardermoen denne morgenen, og sikkerhetskontrollen ble unnagjort i en fei etter innsjekk på automat og bagdrop.

En liten kikkerunde i Tax-Free (kun se, ikke røre...) ble det også tid til, uten at det ble handlet inn noe. Røyk og alkohyler ble hamstret på ARN.

Relativt rolig på utenlandsterminalen denne lørdags morgen:

Så var det ut å fly litt igjen....
[size=+2]OSL -ARN
[/size]Date: 11 Juni 2011 ETD: 0800
Flight: DY 806 OSL-ARN
Aircraft: B738W
Reg: LN-DYO
Seat: 15A + 15B Economy
Load: 95%
Push: 0800
Takeoff: 0810
Seatmap: DY 738
Det var LN-DYO som skulle fly oss til ARN. Her sett @ gate:
Boarding startet etter tid, og foregikk i rolige former.
Fant frem til forhåndsbestillt sete 15A (nødutg.) for meg, samt 15B til mutter`n. Ingen var heldigvis seated på 15C, så morsan flyttet seg dit da boarding var «completed». Igjen, usedvanlig deilig med ledig midtsete...
Ingen klage på benplassen her nei...test var unødvendig....
Dette var ca. utsikt fra setet, og viser 2 gode og fine selskap...
Nødutgang B738:
Vi «pushet» nøyaktig kl. 0800, og taxet mot Rwy 19L med et par griser foran oss for take off. Skikkelig drittvær som dere kan se...Dette endret seg, og ARN kunne by på skikkelig sommervær da vi ankom der.

Boarding startet etter tid, og foregikk i rolige former.

Fant frem til forhåndsbestillt sete 15A (nødutg.) for meg, samt 15B til mutter`n. Ingen var heldigvis seated på 15C, så morsan flyttet seg dit da boarding var «completed». Igjen, usedvanlig deilig med ledig midtsete...

Ingen klage på benplassen her nei...test var unødvendig....

Dette var ca. utsikt fra setet, og viser 2 gode og fine selskap...

Nødutgang B738:

Vi «pushet» nøyaktig kl. 0800, og taxet mot Rwy 19L med et par griser foran oss for take off. Skikkelig drittvær som dere kan se...Dette endret seg, og ARN kunne by på skikkelig sommervær da vi ankom der.

Last edited: