Korstoget mot SAS?

Status
Not open for further replies.
Re: Ingen grenser for hvor skittent et fly kan være inni?

Finnes det ingen grenser for hvor lenge korstoget mot SAS skal vare?
Du synes ikke jeg stiller et legitimt spørsmål i denne tråden? Synes du virkelig det så OK ut inni flyet jeg nettopp fløy med? Ville du hatt lyst til for eksempel å spise på et slikt sted?

Jeg får nå lignende legitime kommentarer sensurert på dette forumet så jeg vet det er noen anonyme moderatorer her som som veldig raskt sensurerer meg om jeg nevner ett visst selskap. Det skulle faktisk ikke overrasket meg om også denne kommentaren og kanskje hele denne tråden plutselig forsvinner.

Utrolig nok fikk jeg ikke en eneste klage på at jeg hadde et korstog mot Air China da jeg skrev en tripreport om dem og advarte mot å bruke dem. Jeg har både skrevet negativt og positivt om *det andre selskapet* her og aldri advart folk mot å bruke dem, men noen tåler visst ikke i det hele tatt at noe ved *det andre selskapet* kritiseres.

Last edited:

Åbenbart ikke...

Korstog FOR SAS er derimot greit.

Det er som sagt litt vanskelig å bedømme hvor skittent det var ut fra bildene. Men mattilsynet er svært nøye på hygiene på vanlige serveringssteder. Kanskje de også burde ta en og annen inspeksjon i fly også.

Denne er vel litt vel hårsår? Det er vel "korstog" for eller mot flere selskaper her inne?
Å sitte i møkk er jo ikke noe hyggeligere på SAS enn på Ryanair.
Selv på SQ er ikke det noe særlig.

Nå kan det godt være det er en del jeg ikke har fått med meg. Men hvis det å påpeke at det er uakseptabelt at der er så skitten, er ett korstog. Ja da blir jeg rett å slett flau.

Utifra bildene, så ville ikke jeg oppholdt med lengre enn nødvendig på den plassen. Fysj, så ekkelt. Når det skal sies, så har jeg aldri vært borti lignende. Men tydelig at flere har vært borti det. Finnes det rutiner på å vaske noe slik?

Disclaimer: (Beklager at noe kan virke negativt mot SAS. Det var ikke intensjonen, og samme reaksjonen hadde kommet enten det var SAS eller Norwegian, eller hvilket som helst flyselskap)

For å være helt ærlig, så er det noen flyindivider, hovedsaklig basert i Danmark, som jeg ikke synest SAS bør være bekjent av. Hele A321 flåten er jo noen eksempler. Ingen av disse virker som å ha vært igjennom en vask siden de var ny. En del av CRJ'ene ser heller ikke ut som de er 1-2 år gamle ut innvendig.

Jeg synes derfor ikke at det er helt horribelt at noen tar dette opp.

Men hvis det å påpeke at det er uakseptabelt at der er så skitten, er ett korstog. Ja da blir jeg rett å slett flau.

Det er nok summen af visse posteres indlæg der reageres på mere end dette ene indlæg. Det eneste der reelt kan konkluderes ud fra dette billede er at der er en lille kaffeplet, der ikke er tørret op på bordet. At bordet er slidt er jo ganske naturligvis på ældre fly og alt interiøer kan ikke være nyt på hver eneste flyvning - det gælder alle selskaber.

Naturligvis skal man kunne forvente at der er gjort rent når man sætter sig på at fly og naturligvis kan der på korte turn-around ske fejl, så enkelte pletter bliver overset - specielt hvis der nu har været andre steder i flyet hvor der har været meget at rydde op og gøre rent. Det er trods alt et offentligt transportmiddel, som andre mennesker også kommer i kontakt med - og ikke en steril operationsstue.

SAS er absolut ikke de værste i denne klasse.

Almindelige oppegående mennesker ville bede kabinepersonalet om at tørre bordet af og så var der ikke mere i den sag - eller som FBU4EVER skriver i den anden tråd - bede om et "letter to the president", hvis det virkeligt var så alvorligt et problem at man ikke kunne bede om at få tørret bordet af.

Skal vi også til at poste billeder hver gang vi kører i bus, spiser på restaurant, sidder ved et bord i lufthavnen osv osv osv hver eneste gang der er en enkelt plet på bordet som personalet har overset. Come on...

At poste billeder på offentlig forum af en kaffeplet - kan kun have et eneste formål - hvilket leder mig tilbage til det Dag Viking skrev om korstog....

For å være helt ærlig, så er det noen flyindivider, hovedsaklig basert i Danmark, som jeg ikke synest SAS bør være bekjent av. Hele A321 flåten er jo noen eksempler. Ingen av disse virker som å ha vært igjennom en vask siden de var ny. En del av CRJ'ene ser heller ikke ut som de er 1-2 år gamle ut innvendig.

Jeg synes derfor ikke at det er helt horribelt at noen tar dette opp.

Der er ingen tvivl om at meget kan blive bedre og at der de senere år ikke er helt så høje krav til rengøring, vedligehold af interiør m.v. ombord. Der er altid plads til forbedring.

Men jeg synes nu ikke jeg kan nikke genkendende til din konklusion om 321 og CRJ. jeg har fløjet en del med disse flytyper og synes der har været ganske godt rengjort. Hvorvidt flyene er vasket udvendigt har jeg ikke kigget efter, da det ikke er noget der betyder noget for min komfort ombord...

Kjøper man melk på Kiwi en gang eller tre og den er sur, da får man sympati. Kjøper man melk på Kiwi og den er sur gang etter gang så lurer jeg på hvorfor man ikke heller handler på Rema i stedet for å hele tiden fortelle om hvor dårlig Kiwi er.
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me

Det er helt normalt at det er kaffeflekker på bordet, men det burde også være "helt normalt" å se over bordene og tørke bort kaffeflekken før neste passasjer inntar setet.
A kalle det for et korstog fordi man kritiserer åpenbart for dårlige rengjøringsrutiner blir ganske spesielt.
Og de luftdysene så iallefall skikkelig nasty ut. Slikt utvikler seg over lang tid, så hvorfor de ikke er rengjort skulle jeg gjerne hatt en fornuftig forklaring på.

Du synes ikke jeg stiller et legitimt spørsmål i denne tråden? Synes du virkelig det så OK ut inni flyet jeg nettopp fløy med? Ville du hatt lyst til for eksempel å spise på et slikt sted?

Jeg får nå lignende legitime kommentarer sensurert på dette forumet så jeg vet det er noen anonyme moderatorer her som som veldig raskt sensurerer meg om jeg nevner ett visst selskap. Det skulle faktisk ikke overrasket meg om også denne kommentaren og kanskje hele denne tråden plutselig forsvinner.

Utrolig nok fikk jeg ikke en eneste klage på at jeg hadde et korstog mot Air China da jeg skrev en tripreport om dem og advarte mot å bruke dem. Jeg har både skrevet negativt og positivt om *det andre selskapet* her og aldri advart folk mot å bruke dem, men noen tåler visst ikke i det hele tatt at noe ved *det andre selskapet* kritiseres.

Herregud, dette er jo et SAS forum mann ;-) Flyprat my ass, cut the crap å bytt navn til SAS prat så blir det ikke flere "missforståelser" :cool:

Det er jo ikke noe nytt at noen er veldig kjappe med å reagere når SAS kritiseres. Nå er imidlertid ikke Dag Viking blant disse, men jeg synes kanskje dette var unødvendig.

Skal man også komme med slike kommentarer når man oppfatter at man blir utsatt kritikk den andre veien (med kommentarer som "hvor lenge skal korstoget for SAS vare")? Jeg tror ikke det er en utvikling som bidrar til saklig debatt.

Unødvendig paranoid og direkte usaklig snakk om korstog! Det virker som om dere ønsker å egle til slåsskamp. Kutt ut å innta offerrollen og begynn og diskuter fakta i steden.

Godt at den opprinnelige tråden ble ryddet, så vi som ønsker et saklig nivå på diskusjonene kan få diskutere i fred.

Last edited:
Jeg skjønner ærlig talt ikke hva Dag Viking vil frem til her. All kritikk av SAS er et korstog mot SAS og bør derfor modereres vekk?

Selv synes jeg det trådstarter tar opp er svært berettiget og eksemplene, spesiellt bildene av friskluftsanlegget er rett og slett svært dårlig rengjøring og ikke slitasje - de er en stand som er svært kritikkverdig. Når det er sagt har trådstarter selv "rop vel mye ulv" såpass mye at jeg selv har rapportert et innlegg som ikke var noe annet enn et malplassert surt oppgulp og gjør at reelle grelle eksempler som dette ikke settes i det lys de virkelig fortjener.

Selv synes jeg det trådstarter tar opp er svært berettiget og eksemplene, spesiellt bildene av friskluftsanlegget er rett og slett svært dårlig rengjøring og ikke slitasje - de er en stand som er svært kritikkverdig. Når det er sagt har trådstarter selv "rop vel mye ulv" såpass mye at jeg selv har rapportert et innlegg som ikke var noe annet enn et malplassert surt oppgulp og gjør at reelle grelle eksempler som dette ikke settes i det lys de virkelig fortjener.

Et godt og ballansert innlegg! Mer ballansert enn mitt ;)

Status
Not open for further replies.
Back