Lufthansa Fasttrack OSL

Superhai

ScanFlyer Rusty
Jeg vil bare opplyse om at LH vil fra 1. juni tilby fasttrack på OSL for sine kunder. Gjelder for alle C-class og Star Gold pax på LH operating flights, men de må ha Boarding Pass med barcode.

SAS bruker vel en "løsning levert av OSL" de også - det er ikke hvem som helst som kan drive sikkerhetskontroller.

Det jeg mente var at mens SAS bruker eget utstyr for adgangskontroll, så vil LH bruke noe levert av OSL.

Må si dette ikke gjorde saken noe enklere.. :drunk:
Er det slik at SAS faktisk har eget utstyr? Eller ikke? Virker som om to stykker vet svaret på det samme, men gir to helt forskjellige svar.. eller er det bare jeg som rett og slett er helt på jordet nå?

vil anta at SAS har en egen kortleser/barcode-scanner etc for å sjekke om du har tilgang til fast-track mens Lufthansa leier dette hos OSL :)

G4S står jo for sikkerhetskontrollen og der er vel også OSL/Avinor som står for portal og scannere for håndbagasje.

Jeg vil anta at grunnen til at SAS har eget BP-leseutstyr i slusa er at det ble innført før den "nye smarte" regelen kom, dvs. at de skal sjekke alle billetter generelt.

SAS har vel også utplassert utstyr i TaxFree for å lese av de som kun reiser med kort, så det er vel noe av samme løsning og ikke noe big deal for den reisende.

Slusene er identisk med de "for allmuen" mhp. bemanning og annet utstyr.

Utstyret SAS har er vel nokså identisk med det som brukes for å scanne deg inn i loungen, ikke?

Noen som vet om dette også vil være mulig å benytte tilbudet ved flyvning med f.eks Swiss?

Hvilke som helst flyselskap kan kjøpe seg inn i Fast track for utvalgte kunder. Siden kun SAS og Lufthansa gir dette tilbudet i dag betyr det at Swiss ikke ønsker å bruke penger (p.t.) på dette for sine kunder.

Funket grei for LH i dag, minus litt "slurv" fra G4S-side. Hadde naturlig nok SK-boaringskort, som da ble dratt i SK-leseren. Fikk spoersmaal om jeg hadde gullkort for aa slippe gjennom. Han saa ikke paa BP, saa jeg kremtet Lufthansa og saa ble BPen dratt gjennom den andre leseren. Og da var det greit.

Prøvde å gå igjennom for litt over tre uker siden, men det gikk ikke. Så ikke noe info om LH ved fast track-en. Vakten fra G4S spurte om å få se EBG selv om jeg sa at jeg skulle reise med LH... Prøvde å forklare om den nye ordningen jeg hadde lest om, men det visste han ikke noe om.

Vaktene ved Fast-tracken på OSL kjører sitt eget løp. Har tidligere blitt nektet med EBG på en SAS-flight, med beskjed om at det kun var tilgjengelig for Buisness. Selv om det sto noe helt annet på plakaten 10cm ved siden av han. Den ville han dog ikke se på.

Neste onsdag er det vår tur til MUC/IST.. Finnes det noe skriftlig om dette på "LH-papir" ??

Back