Flybird
ScanFlyer Blue
13. november 2010: Auckland - Sydney
26. januar 2011: Sydney - Melbourne
28. januar 2011: Melbourne - Auckland
Pris: 3100 kr
Klasse: Økonomi
Etter å ha fullført et av mine to semestre som utvekslingsstudent i New Zealand gikk ferden til Australia for å finne en sommerjobb. For å prøve et “eksotisk” flyselskap valgte jeg å fly med chilenske LAN Airlines. De mellomlander nemlig i Auckland på sine flygninger mellom Santiago og Sydney. Flygningen ble booket på LAN Airlines sine hjemmesider tre dager før avreise og kostet meg 1.000 kr.
13. november 2010 – kl. 05:50 – 3t40min
LAN Airlines – LA801 – Auckland(AKL)-Sydney(SYD)
Airbus A340-300 – CC-CQE – 34L(vindu)
Dagen før avreise ble jeg oppringt av LAN som informerte meg om at flyet ville bli tre timer forsinket. Ny avgangstid ble derfor 08:45. Dette passet meg helt utmerket da det betød at jeg kunne sove tre timer lengre denne lørdag morgenen.
En smule trøtt var jeg på plass på flyplassen klokken seks lørdags morgen.
LAN Airlines’ A340-300 ved gate på Auckland Airport.
En Boeing 747-400 fra Air New Zealand takset forbi på tarmac.
Etter push-back kl. 8:25 satte vi kursen mot Sydney.
En drøy time uti flygningen var det servering av frokost.
Som så mange andre fly nå til dags var også dette utstyrt med personlig AVOD for hvert sete.
Både spill, filmer og musikk var tilgjengelig.
Jeg hadde med egen adapter for å bruke mitt eget headset. Lydkvaliteten var derfor meget bra.
Det hele styrtes via en enkel fjernkontroll.
Ankomstkort måtte også fylles ut.
Setekonfigurasjonen på LAN’s A340-300 er 2-4-2, hvor jeg var heldig og hadde en to-seter for meg selv.
Tre timer etter avgang fra Auckland landet vi på Sydney Airport, også kjent som Kingsford-Smith Airport.
Da bagasjen var plukket opp bar det en tur opp på observasjonsterassen før jeg satte kursen inn mot sentrum.
Sydney Opera House og Sydney Harbour Bridge.
Sydney sentrum sett fra Botanisk Hage.
Sydney sentrum sett fra Darling Harbour.
Et juletre utenfor Customs House i Sydney.
Blue Mountains National Park; 1,5 timers kjøretur vest for Sydney. I forgrunnen sees attraksjonen De Tre Søstre.
Første juledag ble tilbrakt på Bondi Beach.
26. januar 2011: Sydney - Melbourne
28. januar 2011: Melbourne - Auckland
Pris: 3100 kr
Klasse: Økonomi

Etter å ha fullført et av mine to semestre som utvekslingsstudent i New Zealand gikk ferden til Australia for å finne en sommerjobb. For å prøve et “eksotisk” flyselskap valgte jeg å fly med chilenske LAN Airlines. De mellomlander nemlig i Auckland på sine flygninger mellom Santiago og Sydney. Flygningen ble booket på LAN Airlines sine hjemmesider tre dager før avreise og kostet meg 1.000 kr.
13. november 2010 – kl. 05:50 – 3t40min
LAN Airlines – LA801 – Auckland(AKL)-Sydney(SYD)
Airbus A340-300 – CC-CQE – 34L(vindu)
Dagen før avreise ble jeg oppringt av LAN som informerte meg om at flyet ville bli tre timer forsinket. Ny avgangstid ble derfor 08:45. Dette passet meg helt utmerket da det betød at jeg kunne sove tre timer lengre denne lørdag morgenen.

En smule trøtt var jeg på plass på flyplassen klokken seks lørdags morgen.

LAN Airlines’ A340-300 ved gate på Auckland Airport.

En Boeing 747-400 fra Air New Zealand takset forbi på tarmac.

Etter push-back kl. 8:25 satte vi kursen mot Sydney.

En drøy time uti flygningen var det servering av frokost.

Som så mange andre fly nå til dags var også dette utstyrt med personlig AVOD for hvert sete.

Både spill, filmer og musikk var tilgjengelig.

Jeg hadde med egen adapter for å bruke mitt eget headset. Lydkvaliteten var derfor meget bra.

Det hele styrtes via en enkel fjernkontroll.

Ankomstkort måtte også fylles ut.

Setekonfigurasjonen på LAN’s A340-300 er 2-4-2, hvor jeg var heldig og hadde en to-seter for meg selv.

Tre timer etter avgang fra Auckland landet vi på Sydney Airport, også kjent som Kingsford-Smith Airport.

Da bagasjen var plukket opp bar det en tur opp på observasjonsterassen før jeg satte kursen inn mot sentrum.

Sydney Opera House og Sydney Harbour Bridge.

Sydney sentrum sett fra Botanisk Hage.

Sydney sentrum sett fra Darling Harbour.

Et juletre utenfor Customs House i Sydney.

Blue Mountains National Park; 1,5 timers kjøretur vest for Sydney. I forgrunnen sees attraksjonen De Tre Søstre.

Første juledag ble tilbrakt på Bondi Beach.